Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij eerste kweek (Water, Licht, ...)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp bij eerste kweek (Water, Licht, ...)

    Korting op 420shop
    Hallo beste leden van het wietforum,

    Ik begin volgende week met het kweken van mijn eerste wietplant voor eigen gebruik, het is een Blue Amnesia Autoflower (https://www.cannabis.info/fr/varietes/auto-blue-amnesia).
    Mijn set ziet er uit als volgt:

    GROWBOX:


    • 1x Secret Jardin DR120 II (120x120x200cm)
    • 1x Verlichtingset; ETI vsa 600w + spiegelkap + General Electric 600w
    • 1x Buisafzuiger 310m3 Flens 125mm
    • 1xKing Products Fan Control + Thermostaat
    • 1x Hurricane Klip Ventilator
    • 1x Temperatuur/Luchtvochtigheids Meter
    • 1x Aansluitsnoer 3x1,5kwd 2mtr lang + stekker
    • 5x Aansluitkabel 3x1,5kwd
    • 3x Slangklem 060-165mm
    • 1x Easy Roller Set (ideaal om de lamphoogte te stellen)
    ADDITIEVEN/VOEDING:

    • 100ml terra grow
    • 1L terra bloom
    • 100ml pure enzym
    • 100ml power roots
    • 100ml green sensation
    1. Ik zou graag willen weten hoeveel water ik moet geven aan mijn plantje en op welke tijdstippen. Ik heb een 11L pot waarin het plantje zal zitten. (ook graag weten hoeveel water bij elke fase van de plant)

    2. Is er grote kans op brand?

    3. Hoe lang moet ik de lamp aandoen bij de verschillende fases van de plant? (12/12, 18/6,...)

    4. Hoeveel opbrengst zou deze plant me geven? Hoeveel opbrengst zouden 2 plantjes me geven?

    5. Hoe meer plantjes, hoe meer opbrengst? Of is dat niet zo?

    6. Ik had gehoord dat er een 3/1 techniek was waar je 3 keer voeding geeft en daarna een keer water en dit blijven herhalen. Klopt dit? Zo ja, geef ik de plant elke dag water gemixt met voeding behalve die ene dag?

    7. Geef je een plant elke dag water of om de zoveel dagen?

    8. Wat vindt u van de set en de voeding?

    Alvast bedankt om mijn vragen gelezen te hebben, ik heb ze zo concreet mogelijk proberen op te stellen. Het zou volgens mij een groot aantal mensen kunnen helpen die starten om deze topic te lezen en meteen deze basisvragen beantwoord te zien, waaronder ik natuurlijk.




    #2
    Dus je hebt 1 autoflower in een 120x120 tentje met 600W erboven?
    Dat is compleet over de top. Te weinig plant voor veel teveel elektra, en dan ook nog eens een autoflower die vanaf begin tot eind 18 of meer uren licht per 24 nodig heeft.
    Begrijp me niet verkeerd, het kan prima, maar met zo'n setup kweek je beter geen autoflowers en een stuk of 9 plantjes, dan oogst je 300-500 gram na 4 maanden.
    Met 1 of 2 autoflowers nog niet de helft, met meer elektriciteitskosten.

    Je geeft water als ze dat nodig hebben.
    Weinig water. Plantje moet goed opdrogen tussendoor.
    Er zijn geen vaste waardes. Je ziet soms sommige kwekers precies afmeten met 50ml of 100ml water per keer...
    Ik vind dat onzin. Exact dezelfde setup kan bij mij 2x zoveel water gebruiken als bij jou. Dat moet je zelf uitvinden.
    Til de pot elke dag op. Pas als die echt lichter is geworden, dan gooi je er gewoon een plens water in en wacht je weer tot de pot lichter is geworden.
    Na het zaaien kan het gebeuren dat ik 2 weken helemaal geen water geef, omdat ze nauwelijks water gebruiken in het begin.
    De fout die iedere nieuwe kweker maakt is teveel water geven of te vroeg met voeding beginnen.
    De eerste 3-4 weken heeft ze geen voeding nodig. Bloeivoeding geef je pas als er echt bloei is en ze zo goed als uitgegroeid is.

    Kans op brand? Die is er altijd. Ook als je de lader in je gsm steekt.
    Het is aan jou om voorzorgsmaatregelen te nemen en te zorgen dat alles veilig is aangesloten.

    Je gebruikt een VSA in plaats van een EVSA.
    Een VSA is techniek uit de jaren 60, ze worden ook wat warmer, maar zijn ook goedkoper in aanschaf.
    Als je die veilig gebruikt, dus op een onbrandbare, of brandvertragende ondergrond en alle snoeren netjes weg legt en er verder niet aankomt en trekontlastingen gebruikt, is er geen probleem.
    Je hebt bij een 600W VSA wel een echte schakelkast nodig. De zie ik niet in je lijstje.
    Een tijdklokkie van de Gamma voldoet absoluut niet en zal als eerste blijven plakken of doorbranden.
    Een Davin dv12 of gelijkwaardig heb je nodig, in ieder geval een met relais.

    Leestip: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en-nl-beginner

    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Danku voor het zeer snelle antwoord.

      Een schakelkast zegt u? Hoe gaat dat in zijn werk? En hoeveel kan dit kosten?
      Een Darvin dv12 nodig als timer?

      Dit zijn een aantal extra kosten die ik niet op voorhand berekend had..

      Comment


        #4
        Zou een LED lamp deze dingen ook nogsteeds nodig hebben?

        Comment


          #5
          Een Davin dv12 is een schakelkast (timer) met een goed relais er in.
          Er zijn nog meer merken en soorten.
          Een gewone timer van de Gamma zit ook een relais in, maar een heel kleintje, van 1 bij 2 cm die geschikt is voor ongeveer 2.5A inschakelstroom.
          Dat is niet voldoende voor een 600W vsa. De kleine contacten van het relais gaan inbranden door het schakelen.
          Dat kan een tijdje goed gaan, maar hij zal daardoor een keer vast blijven plakken als die uit hoort te gaan.
          Vandaar dat je een schakelkast nodig hebt met een zwaarder relais.

          Bij LED kun je ook een schakelkast gebruiken, maar dat is vooral afhankelijk van welk soort LED je gebruikt.
          Meestal kun je wel af met een iets kleinere schakelkast (timer) zoals bijvoorbeeld de Lumii timer of zelfs met een robuuste "gamma timer" alhoewel ik die niet zou aanraden. Er blijft een risico op "plakkende contacten" bij die kleine timertjes.


          (de links naar online growshops zijn als voorbeeld, er zijn veel meer online shops waar je dat soort dingen kunt kopen. Misschien nog iets goedkoper ook)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            In de growshop verkopen ze timers zijn niet van de gamma ,maar van le grand of omnitrex kosten rond de 15 pleuro.als je met maar een plant wil gaan kweken moet je een 65 of 90 literkuip halen bij de gamma ,boor er veel gaten in van ondere,en plaats hem in je tent met iets er onder,zo straat hij iets van de vloer,1cm is genoeg,hierdoor zie je het als je hem veel te veel water heb gegeven.vul de kuip met allmix van de growshop,effe inwateren met 4 liter water en dagje laten staan met lamp erop,vul hem na die dag weer bij tot de rand en graaf een kuil in het midden tot je 11 liter pot erin past,en haal hem er weer uit en vul het gat met lightmix.en dan heb je een kuip met voldoende voeding voor een week of 7 en zien we wel verder.en pleur die autoflower weg
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #7
              Wow 600 Watt HPS voor 1 autoflower is best overkill maar dat heeft QnQ je al duidelijk gemaakt.
              Als je maar 1 plantje wilt gaan kweken ben je beter af met een kleine LED module. Heeft minder warmte af (minder kans op brand).
              Qua voeding kan je altijd terecht bij de voedingschemas van de fabrikanten. Zelf te weinig ervaring met specifieke merken. Ik gebruikte altijd Canna Flora en Canna Boost
              Voor de rest veel succes, alleen je setup wat aanpassen anders gaan je kosten meer opwegen tov de opbrengst.

              Greets

              Comment

              Bezig...
              X