Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eigen kweek bezorgdheid white widow

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eigen kweek bezorgdheid white widow

    Korting op 420shop
    Ik ben begonnen met het planten van 3 white widow zaden binnen.
    Ik heb ter beschikking
    • kweektent 60x60x140
    • lumeri lamp sq300 (100led lampjes van 3watt)
    • ventilator voor binnen
    • Plagron alga bloom en grow
    • air potten 12,5 liter
    • vochtmeter en thermometer
    • Klein kacheltje
    Ik ben begonnen met het onkiemen in een goas water en heb gewacht tot er een stukje wortel uitkwam. Daarna heb ik ze nog voor 1 dag in vochtig keukenrol gezet.
    ondertussen staan ze 9 dagen in de grond n zijn ze alle drie ongeveer 10 cm. Echter hebben ze maar 2 kleine blaadjes en voor de rest een dunne lange steel. Ik vraag me af of dit normaal is?

    mijn tweede vraag is het feit dat ik geen afzuigsysteem heb. Ik heb er veel over gelezen maar dit is echt veel te duur om aan te schaffen. Ik vraag me af of dit echt kwaad kan? Ik heb geen directe verse luchttoevoer. Wel zet ik soms de ventilator aan voor luchtcirculatie en zet ik vaak wat lucht gaatjes open.

    hierbij komen we bij mijn derde bezorgdheid. Dit is dat de temperatuur zeer laag blijft omdat het een ledlamp is. Met de lamp aan bedraagt deze 22,5 graden en kan ik verluchten maar vanaf dat de lamp uit is moet ik de tent isoleren om een maximum temperatuur te krijgen van 15graden. Ik lees veel dat dit echt te laag is. Daarom heb ik het kacheltje aangeschaft maar dit verbruikt erg veel. Dus vraag ik me af of dit echt een ramp is?

    tenslotte staan ze nu in universele potgrond en vraag ik me af hoe het zit met voeding. Deze grond bevat voeding, maar ik weet niet of dit genoeg is. Ik ben wel van plan om voeding te geven in de bloeifase, maar ben niet zeker of dit in de groeifase nodig is.

    als iemand mij verder kan helpen of mij geruststellen zou ik dit zeer hard waarderen! Alvast bedankt.
    Last edited by Luma; 17 December 2018, 07:31. Reden: Foto’s van opstelling

    #2
    Hier is een soort logboek van wat ik heb gedaan.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 7 photos.

    Comment


      #3
      Een afzuiger kost letterlijk en figuurlijk niks.... koolstoffiltertje heb je al voor 3 tientjes en je kan zelf een buisventilator kopen voor nog geen 30 euro bij de gamma of praxis....
      10 mtr luchtslang kost 11 euro en dan heb je je afzuiging al....
      je zal toch echt je vochtige slechte lucht moeten verversen hier even wat info heb ik even gekopieerd...
      De reden waarom je een kweekruimte moet ventileren, is eenvoudig; cannabisplanten hebben frisse lucht nodig. Daarom vereist elke plantage luchtverversing. Dat betekent dat er koele, frisse lucht naar binnen moet en muffe, hete lucht naar buiten. Er zijn te veel kwekers die geen goede ventilatie hebben en daarom verderop in het kweekproces tegen allerlei problemen aanlopen. Insecten, zwammen en schimmels houden van een warme, vochtige omgeving met weinig luchtstroom. Kortom, of je het nu leuk vindt of niet, ventilatie is essentieel bij de verbouw van cannabis.

      om je verder te helpen zover ik weet...
      dat je zaailingen strekken kan komen omdat je lamp te hoog hangt of dat ze te weinig licht krijgen door de led sterkte, ik raad je aan om je lamp gewoon een nachtje aan te laten
      waar heb je je tent staan??
      staat hij op een slaapkamer etc kan je het regelen door je eigen verwarming hoger te zetten(zo doe ik het ook)
      word het in in een andere kamer te warm draai je daar verwarming lekker op de helft

      wat voor potgrond heb je??
      merk
      Potgrond voor wietplanten
      of gewoon normale potgrond
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • Luma
        Luma commented
        Editing a comment
        Ok ik heb ook deze gevonden: https://www.rajatrading.nl/ventilati...EaAgH7EALw_wcB

        Nu deze is dubbel zo duur en ik vroeg me af wat het verschil nu juist was.
        Deze koolstoffilter is 45 cm lang en dat wordt heel krap in m’n tent denk ik.
        Welke raad jij aan?

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Ja verschil is dat die veel meer afvoerd als een kleinere...
        maar je kan makkenlijk 1 pakken die 1 x zo klein is de mijne is ook maar 30 cm ofzo met een buisventilator erop
        Je hebt maar kleine tent en die zuigt echt wel vacuum als je dan slang aan de zijkant neerlegt die langs je raam ligt voor verse co2 word die automatisch aangezogen door je afzuiging in je tent(vacuum)

      • Luma
        Luma commented
        Editing a comment
        Ok ik ga die van 60euro pakken. Ik denk dat deze het beste is aangezien m’n baby’tjes al zo weinig ruimte hebben.

      #4
      Een afzuiger trekt door de onderdruk ook verse lucht naar binnen via je inlaten, dit is win win en een must.
      Alhoewel ze nu gewoon zonder probleem zouden moeten groeien, beetje verse lucht is naar mijn mening voldoende voor een zaailing.
      Als de planten groter worden zul je moeten.
      Om de temperatuur op peil te houden heb ik mijn groeitent op 24 uur licht staan nu. Als je een "zuinige" lamp hebt dan is dat veel goedkoper dan een kachel.

      Greets TruSpliff



      Comment


      • TruSpliffman
        TruSpliffman commented
        Editing a comment
        Ey man, heb je zeker gelijk in! Het is niet ideaal maar ik ervaar nog geen problemen. Groeitent draait naast bloeikast, daarom is NOG een kachel plaatsen voor mij niet mogelijk aangezien dit teveel stroom trekt.. Verwarming is er niet op mijn locatie. Ik kweek niet in huis.. dus vandaar mijn "nood" keuze.. De planten gaan prima, staan nu 4 weken vanaf ontkiemen en worden getraind voor scrog..
        @Rreppellsteeltjam toch bedankt voor je tip!
        gr TruSpliff

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Kan je niet de een uitdoen en de warme lucht dan uit de andere halen!?
        Splitsing, terugslagklep, timer, afzuiger of passief!!

      • TruSpliffman
        TruSpliffman commented
        Editing a comment
        Tja dat zou kunnen idd.. dus je bedoeld groeitent "de nacht in" als bloeikast op temperatuur is dan warme lucht afzuigen naar groeitent. begrijp ik het?
        Neem aan dat deze lucht onder bij de kachel vandaan moet komen en niet boven in waar de "oude lucht" zich bevind?

        En wat betreft de warmtematjes , ik heb hier nog geen ervaring mee. maar zijn deze waterbestendig? ik kweek op coco in smartpots in een grote lekbak.. De lekbak is zeer dik kunststof dus de mat kan niet eronder..

        gr TruSpliff

      #5

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        De temperatuur van de plant is minder belangrijk dan de grond, een warmtemat helpt om de temperatuur in de grond op peil te houden, die moet een graad of 20 zijn.
        Een warmtemat heb je al voor een 20 euro op Amazon.de.
        Tevens kan je een dimmer op je afzuiger installeren zodat ie minder afzuigt en de temperatuur hoger is, wel op vochtigheid letten, die moet onder de 70% blijven, anders werkt je filter niet meer.

      • Luma
        Luma commented
        Editing a comment
        Bedankt!
        Denk je dat een warmtemat echt nodig is? Of is dit maar als “verbetering” zeg maar

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Bij tahjoejoe hielp het direct!!

      #6
      Ok, klein plantje dus weinig water nodig, 20 ml is genoeg, koop een spuit bij de apotheker.
      Als wortelstimulator kan je aspirine gebruiken, kleinste pil van Bayer.
      Het is normaal dat je eerst twee kleine blaadjes hebt, nu vormen zich de twee eerste echte blaadjes.
      Gebruik de volgende keer zaai en kiemgrond.
      Gewone potgrond heeft voor 4 weken voeding maar een wat grotere wietplant gebruikt dat in een week of twee, maar in week 2 kan je al een bloepje groeivoeding toevoegen

      BELANGRIJK: pH van de grond moet rond 6.5 zijn voor een wietplant, potgrond zit hoger en de pH staat altijd op de zak.
      Je moet echt een pH meter en kalibreer vloeistof aanschaffen, dit is echt belangrijk!!!!!!!!!!!!!
      Kraanwater heeft ook vaak een hoge ph, dat kan je op internet vinden voor jouw gemeente.
      Spa bronwater is pH 6.0 en kan je geven tot je een pH meter hebt.
      Je voedingwater en aangezuurd water moeten een pH hebben van 6.7 of 6.2 om gemiddeld op 6.5 in de grond uit te komen.
      In het begin is die dus hoger en breng je die middels je water naar beneden.

      Lees ook het zeer uitgebreide verslag van Remco.

      Comment


      • Luma
        Luma commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de uitleg!
        Nu ik ben me bewust van de ph-waarde en heb een test gevolgd. Die luid als volgt:
        Als je water hebt met een ph van 8 en je voert 2,5ml azijn bij per liter verlaagt dit je ph naar 6. Ik gebruik deze methode. Misschien toch is een hygrometer en ph-meter kopen.
        Ook laat ik het water 24uur staan voordat ik het geef.

        Wat bedoel je precies met kalibreer vloeistof?

        Ik heb plagron alga grow ter beschikking. Misschien kan ik al 1-2ml per liter water geven vanaf de derde week?

      #7
      NIET uit de losse pols zomaar wat toevoegen, dat kan zo verkeerd aflopen, maar je leerd het wel snel af dan.

      ​​​​​​Azijn en citroenzuur zijn niet stabiel, je schijnt ook met thee te kunnen aanzuren maar ik weet niet of dat stabiel is.
      gewoon ph- nemen, kost niet zoveel.

      pH meter, bol.com, 20 euro.
      Kallibreervloeistof 7.0 en 4.0, 30 euro.
      Je meter moet ook gekalibreerd/afgesteld worden.

      Water zit geen chloor of fluor meer in maar je kan het zo wel op kamertemperatuur krijgen.

      Je kan altijd een druppel toevoegen want ze krijgen nog niet veel, deze hebben aan 25 ml water genoeg.

      O, graag foto's onder wit licht maken, zien we het beter.

      Comment


        #8
        Wat bedoel je precies met niet stabiel?
        Stel ik koop een ph-meter en merk dat de waarde goed is met de methode nu is dit ok dan?

        En voor de voeding zal ik nog even wachten anders. Is er een duidelijk symptoon als de plant te weinig voeding heeft?

        hier zie je misschien wel een duidelijk foto van 1 van de drie. Het is de enige die ik op dit moment van vlak voor het licht aan ging.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Zodra de volgende blaadjes er aan komen, zet je ze tot aan deze blaadjes in de grond.
          Vraag me wel af wat voor pot dat is!?

          Na een paar uur is de pH veranderd, niet stabiel dus.
          Je moet het dus direct gebruiken, maar ik weet niet wat er in de grond gebeurd.
          Gewoon pH min kopen, weer een kopzorg minder.

          Te weinig voeding zie je aan verkleurde bladeren, vaak geel, dit wil je voorkomen!!!
          Daarom geef je in het begin, week twee, een beetje groeivoeding om te kijken hoe de plant reageerd.
          Dit werkt het beste op kleine potten en kleine planten, want dan gebruik je weinig water ( 25 ml) en hoeft er ook niet zoveel te verdampen.
          Tevens zijn kleintjes gevoelig voor vloeibare voeding omdat ze dat nog niet gewend zijn, en daarom zie je sneller een reactie.
          Last edited by Rreppellsteeltjam; 20 December 2018, 15:52.

        • Luma
          Luma commented
          Editing a comment
          Ok ik ga ervoor zorgen dat ik de ph onder controle heb en meer grond toevoegen later.

          Dit zijn trouwens air potten. Heb er veel over gelezen en opgezocht.

          Ik zal ook beginnen met wat voeding te geven en zien hoe ze reageerd.

          Bedankt voor de tips!

        #9
        Ok ik heb de temperatuur onder controle gekrege en is nu ong 16graden wanneer de lamp uit is. Met de lamp 22-23 graden.

        de steel blijft wel heel doen en ze hebben ondertusse al 2 nieuwe babyblaadjes. als ik de vantilator aanzet lijkt het dat ze gaan omwaaien.

        eerder heb ik de tip gekregen om aarde toe te voegen voor meer stevigheid.
        stel at ik de helft van de steel nog onder de grond zet. Gaat dit er niet voor zorgen dat de steel niet meer dikker kan worden?
        ik vraag me gewoon af of dit een goede oplossing is en of er nog meerdere mogelijkheden zijn.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Neuh, komen misschien zelfs wortels aan.
          Tot aan de lobblaadjes, luma.!!

        • Luma
          Luma commented
          Editing a comment
          Ok bedankt! Zal ik doen.

        #10
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #11
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #12
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #13
              Yep, komt door de lamp!!!
              Begin je al spijt te krijgen van die keuze!?

              O, hebben die airpotten gaten onderin en hoeveel water geef je en wissel je je pH waardes af?
              Last edited by Rreppellsteeltjam; 2 January 2019, 19:32.

              Comment


              • Luma
                Luma commented
                Editing a comment
                Jep had ik al gedacht dat het daardoor kwam.
                De airpotten hebben langs alle kanten gaten haha.
                De pH waardes doe ik niets speciaal mee, is dit nodig?

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                JAHAA, UITERST BELANGRIJK!!!!!!!!!
                Kraanwater heeft bij mij een pH van 7.9!!!
                Maar de wietplant wil water met ph6.2!!!!!
                Dus moet dit worden aangezuurd met pH min!

                Als je nog geen pH meter en kallibreervloeistof hebt, zou ik dat maar snel gaan regelen, bol.com, meter van 20 euro is goed genoeg, kalibreer vloeistof pH 7 en pH 4 kost euro of 30.

              #14
              Kan het al omzetten maar
              Ik zou toch nog minstens 1 week wachten ze hebben pas 3 nodes.
              Met die week haal je het weer een beetje terug met je achterstand....
              ze zijn nu 3 weken en 5 dagen maar door de achterstand zijn ze miss maar 2 tot 2,5 week oud

              send from out of space
              Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

              Comment


              • Weske
                Weske commented
                Editing a comment
                @Rreppellsteeltjam wij reageren nu op elkaar dit klopt volgens mij niet haha

              • Luma
                Luma commented
                Editing a comment
                Haha ik denk dat we hier met een klein misverstand zitten.
                Maar hoeveel nodes denk je dat ik eventueel moet wachten?
                Ik heb ook maar een beperkte ruimte dus ik weet niet of toppen of fimmen een goed idee is?

              • Weske
                Weske commented
                Editing a comment
                Luma
                Lees even de reacktie van @QnQ.

                Veel kweekers gaan pas vanaf node 5 toppen en dan idd nog wachten op herstel van de plant...

                Maar juist omdat jij beperkte ruimte hebt(ik neem aan in de hoogte) is het miss juist goed om te gaan toppen of low stress training toe te gaan passen,(je kan de plant kleiner en breeder maken omdat je ze dan lager bij de pot kan houden).
                Ikzelf zou voor minstens 5 nodes gaan maar
                Ik lees hier ook verslagen van mensen die ze meteen in 12/12 zetten.
                het gaat om wat jij zelf wilt en waar je jezelf het beste bij voelt .

              #15
              Zou inderdaad nog minstens een weekje wachten, misschien wel twee. Ligt eraan hoe snel ze gaan.
              Daarna beslissen of je gaat toppen. Als je gaat toppen komt er nog een week groei bij.

              Als de temperatuur niet boven de 18 komt, is de beperkte groei voornamelijk daaraan te wijten.
              Combinatie met licht te hoog en veel water, dat plantje denkt dat het maart is, dus die maakt niet zo'n haast.

              * en dan had ik nog nieteens gelezen dat je gewoon een paar ml azijn bij het water deed zonder te meten.
              Dat is echt een nono. Zonder goeie meter moet je niets aan de pH doen.
              De kans is heel groot dat je daar ook de mist mee ingaat.

              Die langzame groei geeft verder niet zoveel, zolang ze gezond zijn.
              Op een locatie zonder verwarming, een kweker die veel beginnersfoutjes maakt, nja....dan gaat het natuurlijk nooit zoals verwacht.
              Het allerbeste scenario is dat het alleen wat langer duurt.

              Probeer altijd minstens 5cm van de stammetjes af te blijven als je water geeft.
              Er zitten daar geen 'drink'-wortels, het enige wat je bereikt met water tegen de stam geven is een vergroot risico op stamrot.

              Geduld. Zorg dat ze groen blijven, en als ze de hele pot bedekken, zet je ze op 12/12.
              Of dat nou over een week is of over 3, dat is verder niet zo boeiend.
              Wil je beter, sneller en meer dan zul je meer moeten investeren of verplaatsen.

              Een beetje tijd investeren in kennis is misschien ook een goed idee. Daarmee voorkom je heel wat beginnersfoutjes.
              Dit forum staat boordevol vragen en antwoorden, en kweekverslagen waarin de kweker van A tot Z uitlegt wat hij/zij aan het doen is en waarom.
              En nog beter, aan het eind van zo'n verslag zie je het resultaat.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X