Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opstellen kweektent 315w cmh migro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Opstellen kweektent 315w cmh migro

    Korting op 420shop
    Hey iedereen ,

    Ik ben hier al paar jaartjes actief en kweek ook al enkele jaartjes outdoor, tot nu toe met mooie resultaten...
    Toch zou ik me een kweektentje willen aanschaffen voor in de wintermaandjes.
    Het enige wat ik weet is dat ik wil kweken met een 315w cmh van migro https://www.migrolight.com/product/3...de-grow-light/
    Daar las ik dat de lamp maximum 90x90 kan afbloeien of moet 100x100 ook lukken ?
    Nu wil ik aan jullie vragen welke afzuiging etc ik moet kopen want ken daar allemaal niets van.
    De tent zou op een zolderkamer moeten komen waar verwarming en airco zijn of is dit niet mogelijk met zo een cmh en zou ik hier beter voor led gaan ?

    Ik dank jullie...

    #2
    Ik kweek zelf op hps dus ken de lamp niet, maar moet lukken.


    Als 90x90 gaat zal 100x100 ook lukken maar je zal wat minder licht aan de zijkanten van de tent hebben.
    Maar als ik moet geloven wat ze zeggen zou de 315w cmh dus ongeveer of zelfs iets beter zijn als de 600w hps.

    Dus ben wel eens benieuwd heb zelf 600w hps hangen.

    Met een buisventilator moet je er al wel komen, eentje van 400m3 zou in principe genoeg moeten zijn.

    Mvg




    Comment


    • gambino12345
      gambino12345 commented
      Editing a comment
      Ok thx , heb gelezen dat deze minder warm worden dan hps maar nog wel veel warmer dan led.
      Is de kamer waar deze dan moet staan niet te warm ? (constant 18-20 graden)

    • Kolonel Green
      Kolonel Green commented
      Editing a comment
      Je hebt toch airco en verwarming zei je dan komt het wel goed denk ik.

    #3
    Geen probleem dan, buisventilator van 400m3 met controller dan kan je de afzuiging nog iets meer of iets minder laten draaien afhankelijk van de temperatuur.
    18-20 graden gaat zeker geen problemen geven, alleen in de zomer op een zolder kamer kan wel eens lastig worden met temperatuur.
    Maar voor in de winter met tussen de 18 en 20 graden op de zolderkamer is perfect.

    grtz

    Comment


      #4
      Ok thx een 100x100 zal het dan worden, welke grootte van potten zet ik hier best in?
      Ik heb enkel 25 liter potten en 90 liter kuipen lol...
      Is het mogelijk om bijvoorbeeld in vier 25 liter potten telkens 3 of 4 plantjes te zetten of koop ik dan beter 11 of 8 liter potten.
      Sorry voor al de beginnersvragen , en geloof me heb hier al uren gelezen maar vraag het nog eens liever ''op de man af''

      Comment


        #5
        Oorspronkelijk geplaatst door gambino12345 View Post
        Ok thx een 100x100 zal het dan worden, welke grootte van potten zet ik hier best in?
        Ik heb enkel 25 liter potten en 90 liter kuipen lol...
        Is het mogelijk om bijvoorbeeld in vier 25 liter potten telkens 3 of 4 plantjes te zetten of koop ik dan beter 11 of 8 liter potten.
        Sorry voor al de beginnersvragen , en geloof me heb hier al uren gelezen maar vraag het nog eens liever ''op de man af''
        Hoeveel plantjes wil je zetten in je tent?
        Ik heb een 120x120 tentje en gebruik 9 potten van 25L.

        grtz
        Last edited by royalcheese1grow; 8 January 2019, 02:20.

        Comment


          #6
          Ik heb geen idee hvl ik er moet zetten...
          Ik dacht dat je best zoveel mogelijk plantjes moest zetten om zo snel mogelijk de ruimte vol te krijgen.

          Comment


          • royalcheese1grow
            royalcheese1grow commented
            Editing a comment
            Hangt helemaal van jezelf af en hoe snel je het allemaal wilt.

            Als je een scrog zou doen kan je er bv. 4/5 zetten maar als je een sog zou doen kan je er tussen de 25 en 36 in een tentje kwijt.
            Gewoon in 25 L potten zullen er 7/8 zijn denk ik.

            Persoonlijk zou ik ze gewoon in 25L potten zetten en zo je tentje vullen, maar iedereen zijn eigen stijl en kweek .
            Misschien ook effe wat inlezen en effe bekijken wat je nou wilt en hoeveel planten, maakt het altijd wat gemakkelijker.



            Grtz

          #7
          Ik zou eigenlijk liefst gwn tentje volzetten en meteen 12/12 , geen voorgroei.
          Maar gebruik ik dan best 11liter potten of kan ik ook twee plantjes kwijt in die van 25 liter

          Comment


            #8
            Btw kan ik de lucht gwn in de zolderkamer laten afblazen of laat ik de lucht beter afblazen door een gat in de muur waar ook de airco langs uitstoot...
            Attached Files

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Kan allebei, wel temperatuur en lv in de gaten houden, zowel zolder als ⛺.

            #9
            Ik denk dat 90x90 al aan de optimistische kant is.
            Als ze veel willen verkopen, en de lamp kan ook 100x100 effectief belichten, dan hadden ze wel 120x120 gezet.
            Ik zou het meer vergelijken met een 400W hps die goed is voor 70x70, hooguit 80x80.

            Natuurlijk kan je dan een 100x100 tent neerzetten, je moet er alleen rekening mee houden dat tegen de wanden het licht niet optimaal is.

            Lucht naar buiten als het kan. (maar de lucht van de airco mag niet de tent in kunnen natuurlijk)
            De lucht uit de kweekruimte is altijd vochtig, en kan voor schimmel op de muren zorgen als je binnen uitblaast.
            Mijn ervaring is dat je binnen een half jaar schimmelsporen op het stucwerk gaat zien.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • gambino12345
              gambino12345 commented
              Editing a comment
              zelfs schimmel als je de kamer goed kan verluchten ?

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Als je goed kan ventileren is het geen probleem.
              Niet iedereen kan 24/7 voor 4 maanden het raam open laten staan eh

            #10
            Is het verstandig om hier een davin schakelkast te gebruiken of is dit niet nodig?

            Comment


              #11
              ik ben heel benieuwd naar deze lamp. de verkoper weet het wel allemaal mooi te vertellen..
              De Bloemen Van Bri

              Comment

              Bezig...
              X