Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij de evsa Lumatek zelfbouwset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp bij de evsa Lumatek zelfbouwset

    Korting op 420shop
    Dag beste mensen,

    voor de eerste x dat ik bestelde bij een growshop is dit serieus tegengevallen en een slechte start zodoende en het begint me serieus op de zenuwen te werken eerlijk gezegd !!

    Ik stuurde hen dus, een week geleden ondertussen, een mail dat mijn best. maar half was geleverd, de geluidsdemper, evsa kabel, bestelbon ontbraken en ik kreeg pas antwoord na 5 dagen toen ik begon te dreigen dat ze hier geen profijt mee doen en ik actief ben op bepaalde forum en dat hun wel es een slechte naam kan bezorgen!

    Binnen het uur kreeg ik een verstuurbevestiging, ik dacht ok is in orde hier.. Maar een dag later stuurden ze een mail met 'sorry voor het ongemak maar we waren de demper gisteren ah inpakken en het viel ons op dat de flensmaat 12.5 was, mogen wij die met een verloopstuk naar diameter 16 opsturen?' Ik zei dat dat geen goeie optie was daar de hele afvoerdarm 16 is en dit voor minder capaciteit zou zorgen.. Desnoods wil ik wel iets anders id plaats bestellen maar het belangrijkste was de kabel(s)? voor de evsa Lumatek!

    Nu krijg ik vanmorgen een mail dat er morgen een nieuwe lading dempers toekomt, dat deze maat hopelijk erbij steekt, en dat de evsa compleet geleverd is..
    Maar mss iem van jullie die weet hoe deze aan elkaar te bevestigen dan?


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Dus het probleem is dat die plug die we op foto 1 zien niet past op de aansluiting van de kap.?
    Dat heeft niets met de evsa te maken.
    Je hebt alleen niet de kap die origineel bij die evsa hoort want daar zit zo'n contraplug op.

    Plug eraf knippen, draden strippen en in het kroonsteentje steken.
    Of de originele kap zoeken als je gek wil doen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Dus het probleem is dat die plug die we op foto 1 zien niet past op de aansluiting van de kap.?
      Dat heeft niets met de evsa te maken.
      Je hebt alleen niet de kap die origineel bij die evsa hoort want daar zit zo'n contraplug op.
      Ja dat was idd het probleem QnQ,
      ik heb deze kap gekregen + Lumatek lamp en evsa in een zelfbouwpakket maar ik dacht dat ze met zelfbouw bedoelden simpelweg de draadjes aansluiten, ik wist niet van knippen, strippen en steentjes steken, daar mocht dan toch wel wat enig info bij ...
      Ok als het dat maar is dan nu nog de geluidsdemper en we zijn er!
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Daar hoort toch een deftige kap bij?! Ik lees vaak brandblusapparaten zijn een must etc. Met zo'n kap idd wel ja. Die socket trekt op niet veel en die kroonsteen hoort daar van tussen te zijn. Dat ze zo'n kap leveren bij een evsa plug and play set is een kleine schande.

          Comment


          • Pit
            Pit commented
            Editing a comment
            Ik heb ook een Lumatek EVSA aangesloten op een Adjust a wing kap en dat werkt prima hoor.

          #6
          Meen je dat nu Beowulf?
          Ja dan kijk ik best ook nog es voor een deftige kap met de juiste aansluiting, dan heb ik er 2 op overschot, word een duur grapje hier.. Er zal wel een automatische brandblusser opgehangen worden maar da's nog geen reden om onveilig te werken..

          Heeft dan mss iem een voorstel voor een goede kap met zo een aansluiting ?

          krijg nu nog een mail dat de geluiddemper binnen is met flens 160 maar dat deze 65cm meet.. ja jongens dat past er zeker niet in eh

          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #7
            Wat je nodig hebt is een C-14 stekker met kabel die je stript en aansluit op de lamp.



            Dan hoef je je Lumatek EVSA kabel niet kapot te knippen, maar kan je de stekker er inprikken. Zo heb ik het ook.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Tja...waarom zou je een kat in de magnetron doen, of een kind in de wasmachine?
              Je weet het niet, maar het gebeurt.

            • Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Zopas een nieuwe mail dat ze mij de demper willen crediteren.. zou ik mss beter vragen dat ze mij de originele kap opsturen idp of iets met wel een juiste verbinding? Ze stellen de Azerwing medium Anodized 86% reflectie voor.
              Last edited by Rietslang; 24 January 2019, 11:29. Reden: Extra info toegestuurd gekregen

            • Pit
              Pit commented
              Editing a comment
              @ QnQ, er vliegen ook kweekruimtes in brand, ook maar niet meer kweken dan?

            #8
            Als je van die kabel gebruikt met solide kern en je verhangt je lamp dan beweeg je je draad en da's niet gezond. Klein beetje speling op dat suikerke... Je vergeet dat die piek van zoveel 1000 volt er wel door moet. Ik had die spiegelkappen vroeger ook, heb het mss al 100 keer getypt, maar op een gegeven moment knalt de lamp eruit en ziet de socket zwart. Heb dan een evsa set gekocht van lumii met bijhorende kap en de lamp zat 10 keer nauwer in de socket en draaide er veel makkelijker in. Dan weet je wel beter. Plus weg suikerke. Als je dan overstapt naar plug and play zou het ni slim zijn van zo'n oude kap te gebruiken. In dat opzicht ook nooit fan geweest van die adjust a wing, even slechte oude sockets.

            Comment


              #9
              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
              In dat opzicht ook nooit fan geweest van die adjust a wing, even slechte oude sockets.
              Ja lap ik zag gisteren dat die adjust a wing v 95% wel een degelijke socket heeft en prijsverschil bedraagt kleine 10 euro.. + meer reflectie dus..

              ik stuurde hun nog een mail om deze alsnog te kunnen verkrijgen in de plaats en het verschil te betalen maar is dus al opgestuurd. Die socket ziet er idd een minder kwaliteit uit, eig dezelfde als bij die goedkope hamerslag die ik kreeg maar ad socket kwaliteit zal daarmee de veiligheid toch niet bepalen?? De aansluiting is dus hopelijk wel correct.

              welke kap vind jij meest geschikt voor plug en play of meest tevreden over beowulf?
              Last edited by Rietslang; 25 January 2019, 12:23. Reden: Bijkomende vraag
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #10
                Als er speling op zit kan je problemen krijgen. Ik had die lumii die bij de set zat en die socket is echt veel beter. https://www.greensell.nl/a-40929276/...r/#description

                Comment


                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Bedankt voor de feedback, was dan beter voor deze gegaan, het lichtgewicht vind ik goed en de veiligheid natuurlijk, is deze een goed betrouwbare bestelsite btw? want ik ben wel op zoek naar een nieuw adres.

                  Eventjes off topic, ik zie op deze site een warmtemat v dezelfde grootte als de ander site maar het dubbel vd prijs, waar zit dat verschil dan? Deze zou zelfs meer ideaal zijn omdat de afmeting iets kleiner is dan de tent lees ik?

                • beowulf
                  beowulf commented
                  Editing a comment
                  Greensell perfect te vertrouwen, bestel er al jaren.

                • Rietslang
                  Rietslang commented
                  Editing a comment
                  Ziet er een leuke bestelshop uit met vriendelijke verwoorde reviews, zei hen dat ze waren aanbevolen en vroeg meteen de meest geschikte relais voor de evsa

                #11
                kan alleen maar van raja trading zijn, die sukkelaars

                Comment


                  #12
                  Al zolang frustraties en vragen he
                  Wil ik wat info opzoeken wat de correcte aansluiting betreft, kom ik mezelf alweer es tegen met we zijn er bijna..
                  Thanks Q en beowulf voor de goeie raad steeds geweest en aanbeveling van Greensell, heb er erg goeie ervaringen mee idd
                  ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                  Comment

                  Bezig...
                  X