Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drogen, curen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Drogen, curen

    Korting op 420shop
    Ik heb een vraag.. Mijn oogst hangt al 7 dagen te drogen en aan de buds te zien zijn ze droog genoeg.. Maar als ik de takjes plooi dan splijt het takje meer dan dat het een 'krak' geeft.. Vochtigheid in de tent is 48% en 20graden.

    Moeten de takjes echt kraken of ben ik te moeilijk aan het doen?

    #2
    Ik zorg dat ze echt breken.
    Dus ze mogen niet meer dubbelvouwen zeg maar, maar echt breken.

    Ik heb 1 keer een weckpot vol schimmelpluis gehad door het iets te vroeg in de pot doen.
    Dat gebeurt me niet meer
    Takjes moeten breken bij mij, en dan gaan ze in de weckpot, dicht.
    Na een halve dag zet ik 'm al een uurtje open, en daarna elke dag voor de volgende 7-10 dagen een uurtje.
    Ligt eraan hoe de wiet aanvoelt. In de pot loopt de LV altijd weer een klein beetje op.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • jeetje
      jeetje commented
      Editing a comment
      De wiet voelt wel al broos aan, zal straks eens een takje dubbel plooien en kijken of ze dan breken

    #3
    Net paar takjes dubbelgevouwen en ze breken niet echt.. Er komt wel een snee in het takje al ik het dubbelvouw maar een echte knak is er nog niet

    Comment


      #4
      Ik heb nog maar 1x een autoflower moeten drogen, maar wat ik heb gemerkt is dat ik hem veel te lang heb laten drogen..

      Ik heb hem een maand in de DIY droogbox gehad (een 50L zwarte BAK met 2 ijzerdraden door en vol rijst gedaan.
      Ik bleef ook wachten tot de takjes echt braken en na een maand plooide sommige takken nog.
      De LV was na 3 weken onder de 50% dus ik denk dat het qua drogen sneller had moeten gaan ipv trager.

      Ik moet er wel bij zeggen dat ik die rijst totaal niet vervangen heb omdat ik niet het gevoel had dat het vol water zat.
      Dus ofwel heb ik een fout gemaakt door de rijst niet te vervangen (was 5 kilo) ofwel te lang gedroogd.

      Ik zou wel eerder naar QNQ luisteren dan naar mij O.o
      Maar wou toch effe 2 centen bijdragen.

      Comment

      Bezig...
      X