Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe groot moet pot zijn?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe groot moet pot zijn?

    Korting op 420shop
    https://www.youtube.com/watch?v=OjPY12b3npM Zijn jullie het hier mee eens? Zij raden een pot van 0,7 liter aan voor een plant tussen de 20 en 30 centimeter. Andere bronnen zeggen echter ga altijd zo groot mogelijk...

    #2
    Hoeveel ruimte heb je, want 0.7 is niks, 1 ltr is minimum voor microkweek en wat voor lamp!?

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      En als je nou een kweekverslag maakt, dan hebben we alles in 1 topic en kunnen we je beter helpen in plaats van forumtennis te spelen!!!!!!!!!!

    #3
    120x70 onder hps 250 watt met cooltube, wordt misschien 2x96 watt quantum board led. Ik heb gehoord dat je flink wat tijd kunt besparen door veel plantjes te nemen. Er passen 35 3,5 liter potten in.

    Een kweekverslag zou ik wel willen maar ik heb op dit moment geen mogelijkheid om foto's te maken. Heb geen mobiel en met mijn webcam gaat het ook niet.

    Comment


      #4

      Comment


      • zeitgeistmovement
        zeitgeistmovement commented
        Editing a comment
        Ja maar nou had ik gehoord dat je een maand kan besparen door 35 kleine planten meteen op 12/12 te zetten.

        Ik heb ook 6 30 liter potten die er in passen.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Je kan geen maand tijd besparen door meteen op 12/12 te gaan.
        Dat is een sprookje.

      #5
      Mijn ervaring is dat planten in grotere potten het beter doen, ik zie graag gezonde planten, kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Maar dat is persoonlijk. Er zijn genoeg topics te vinden met kleine potjes, lees ze eens door en trek je conclusie.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #6
        11 liter tot 25 liter

        Comment


          #7
          Reguliere planten idd zo groot mogelijk, ik kwam overlaatst een artikel tegen waarin werd beweerd dat autoflowers groter werden door in eerder kleinere potten te planten, daar deze beperkte tijd doorgroeien en zo minder tijd en energie naar het wortelstelstel kunnen geven maar een ervaring leert mij dat ze toch beter tot hun recht komen in grote potten.
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            #8
            11 literpotten vind ik persoonlijk als voordeel hebben dat je minder medium nodig hebt om ze te vullen, wat goedkoper is en ook makkelijker in de voorbereidingen. Ze staan alleen wat sneller droog, maar qua opbrengst vind ik ze niet onderdoen voor 18 literpotten.

            Comment

            Bezig...
            X