Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet (te) snel droog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet (te) snel droog

    Korting op 420shop
    Goedemiddag,

    Momenteel heb ik een 60x60x160cm (droog)tentje met koolstoffilter en een buisventilator 190m3 /uur.

    De eerste oogst heb ik opgehangen in de droogtent, met 24/7 afzuiging aan.
    En na 7 dagen was alles kurkdroog(33gram van 3 AF planten).
    Daarna viel er weinig te curen. Dit was ook aan het eind van de zomer met hoge temperaturen.
    Het eindresultaat was prima te roken alleen weinig wiet geur.

    drogen.jpg

    De tweede oogst ook opgehangen en dan de eerste 24 uur afzuiging aan en daarna 1x per dag afzuiging 10 minuten aan.
    Toen de LV in de droogtent 60% was en de meeste takjes knak deden, heb ik de toppen in weckpotten geplaatst.
    De geur in de droogtent was voornamelijk hooi, en in de weckpotten ook, dit werd wel beter.
    Na het cure proces ruikt het ook naar wiet(+- 120gr), en als je wat verkruimeld is het helemaal een feestje.
    De hooi geur is waarschijnlijk chlorofyl(bladgroen) die aan het verdampen is.

    20190217_133408.jpg

    Nu komt de 3e ronde eraan ditmaal geen AFs en als alles goed blijft gaan zal de opbrengst weer hoger worden,
    de droogtijd zal vast iets langer worden (dikke toppen/takken hebben vast langer nodig om te drogen ).

    Ik denk dat ik de 2e ronde herhaal, alleen dan de afzuiging een aantal keer per dag 5 minuten aan.

    Is er iets wat ik misschien anders/beter kan doen of laten ?

    mvg,

    Mark de Boer

    #2
    De afzuiger zo zacht mogelijk laten draaien zonder dat je wat ruikt en laat het niet warmer worden dan een graad of 18. Dagelijks even voelen hoe droog de toppen worden en ze even in een dichte plasticzak doen totdat er condensvorming ontstaat. Vervolgens open je de zak en leg je de toppen terug in het net. Als de takjes bijna knakken doe je de wiet in potten waar je af en toe de deksel afhaalt. Even door elkaar husselen en dan de deksel er weer op. Zodra de takken knakken kan je de deksel er op laten en de potten donker wegzetten.

    Comment


    • Mark de Boer
      Mark de Boer commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je reactie,

      Bedoel je 24/0 de afzuiging zo zacht mogelijk laten draaien?
      De buis na buisventilator heb ik redelijk lang gelaten zodat de luchtstroming iets wat langzamer is.

      Dagelijks in een plastic zak stoppen zie ik niet zo zitten.
      Maar in mijn situatie met een afgesloten droogtent en 1x per dag ventileren lijkt ook wel op
      in een dichte zak stoppen.
      Met een hygrometer in de tent check ik voordat de afzuiging aangaat hoe vochtig het is.
      Als het 60% of minder is pak ik een een takje om de knak-test te doen. Daarna in weckpotten en curen.

      Aan de temperatuur kan ik weinig doen, heb geen airco, nachts 18-19 graden en overdag +- 23 graden.
      Al ben ik me wel bewust dat de omgevingstemperatuur en LV van invloed zijn op het droogproces.

      mvg Mark

    #3
    kijk dat is een top tip
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #4
      Even een reactie zodat ik het weer eens terug kan vinden. Handig om te lezen hoe iemand anders dit doet

      Comment


        #5
        Die plastieken zak tip had ik even bevestiging nodig, thanks voor de reactie Daandaan
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment

        Bezig...
        X