Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10gram per plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    10gram per plant

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    ik moet dit gewoon kwijt, een schaamte die ik al wekenlang in mij heb en die ik met iemand anoniem moet delen.
    ik heb bij mij vorige kweekje van 6 planten 60 gram behaald en ik zal precies uitleggen wat ik fout heb gedaan. Eerst een korte setup:

    1x 600W HPS Dimlux Expert serie (120% overdrive dus kan tot 720W)
    1x OptiClimate met 15m3 afzuigkap
    1x Maxi controller
    1x filter

    Goed, ik dus vol enthousiaste mijn 6 plantjes als stekken geplant, beetje x root erbij (Met ijskoudwater, had mij op dit moment nog niet eens ingelezen dat watertemperatuur 23 graden moest zijn)
    vervolgens in de loop met tijd constant voeding geven en nergens rekening mee houden dan wat er op een schema staat wat ik op internet heb gevonden. Ik bleef voeding geven met ijskoutwater (wist nog steeds niet waar ik mee bezig was) zonder rekening te houden met de juiste PH en EC waardes. Ik realiseerde mij ook dat ik geen juiste toevoer van frisse lucht had maar met de gedachten dat ik ergens in de woonkamer een raampje open zet soms dat genoeg zou zijn. klap op de.vuurpijl had ik geen ventilatoren genstalleerd omdat ik dacht dat dat toch niet zo veel zou helpen (lui.) Naarmate ik dichter bij kwam bij de mooie 9e week waar het mooiste dus zou komen, het knippen van de 2meter slungelige haze planten kwam de realiteit aan de deur kloppen. Alhoewel ik nog nooit een wietplant had gezien wist ik dat dit op niks leek, ik kreeg uiteindelijk 60gram droog ervan waar ik met de dag van vandaag met schaamte mee moet omgaan.

    Alhoewel ik nu meer kennis heb opgedaan dan voorheen loop ik toch nog tegen problemen op, wens me het beste.

    Mijn Vraag is nu hoeveel gram droog zou een oogst met kennis zijn geweekt?
    Last edited by Nederhigh; 7 July 2022, 17:00.

    #2
    Hmm ik denk niet dat het ijskoude water de enigste factor is hier.
    Natuurlijk zouden een paar fotos welkom zijn om de experts hier een beter antwoord te kunnen laten geven.
    Bedoel je 150M3 afzuiger? want 15 is echt super laag.
    Welke zaden heb je gebruikt? Autoflower? Hoelang heb je ze laten groeien op 18uur? hoe groot was de pot? etc...
    2 meter hoge haze planten binnen is ook echt wel heel groot.
    Iemand met een beetje kennis haalt wel snel 0.5gram per watt. Sommige hier zelf 0.8 of 0.9.
    Lees eens het forum door en kijk naar anderen hun setup en maak een verslagje.
    Is nog maar eens bewezen dat kweken toch wel een kunst is maar al doende leert men.
    60 gram is wel heel laag maar hopelijk is het nog een goed wietje.

    Groeten

    Comment


    • Burundanga
      Burundanga commented
      Editing a comment
      En ehh... Opticlimate?

    #3
    Ik denk inderdaad dat er andere zaken meespelen, alhoewel constant voeding geven vanaf het begin je al een heel eind op weg helpt naar een schamele oogst natuurlijk.
    Als ze slungelig zijn heeft dat vaak met het licht te maken dat te veraf staat of niet goed werkt.

    Zo zie je maar dat een kweekverslag bijhouden zeker kan helpen.
    We hebben soms erg veel te zeiken als iemand een kweekverslag bijhoudt, maar het doel is een super-oogst.
    Als we zien dat er in onze ogen iets fout gaat, dan geven we commentaar

    Da's misschien een tip voor iedere nieuwe kweker : Hou bij wat je doet, liefst op JD in een kweekverslag, desnoods ergens anders.

    Volgende oogst kan bijna alleen maar beter gaan H2rr
    Voor een beetje ervaren kweker zou 1:1 geen probleem moeten zijn met HPS.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      Wat was de temperatuur en heb je een tensiometer?

      Comment

      Bezig...
      X