Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overgang tneon naar led, van groei naar bloei

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overgang tneon naar led, van groei naar bloei

    Korting op 420shop
    Hallo samen,


    Ik heb een vraag over de overgang van tneon naar led. Ik groei voor in een apart kastje onder een 55 watt tneon, om de dames vervolgens in een tent onder led af te bloeien. Ik heb 1 kastje, 2 identieke tenten.

    Mijn methode is 4 weken groei, verpotten in eindpot, nog 1 week doorgroeien onder tneon.
    Dan verplaatsen naar tent, led op groeistand, na aantal dagen op 12/12. Als de bloei begint lamp op bloeistand en afbloeien. Ik geef de plant dus wat hersteltijd na verpotten en na verplaatsen naar led. Ook lijkt het mij beter om tijdens de groeistrek bij de overgang naar 12/12 groeilicht te hebben.

    Nu is sinds eergisteren de bloeistand van 1 van mijn ledlampen stukgegaan, en ik heb 2 planten klaar staan om verplaatst te worden naar de tent.

    Nu heb ik 2 keuzes:
    Of ik zet de planten onder de groeistand in de tent tot overgang naar 12/12 en bloeistand, zoals hierboven beschreven. Dan vrot ik ze bij de planten in de andere tent onder de lamp die het (nog) wel doet.
    Of ik zet de planten direct onder 12/12 onder bloeistand bij de andere planten. Dan kan ik ook direct mijn lamp opsturen voor reparatie ipv over een week of drie.

    Geen spannende keuze opzich (de eerste) maar daardoor vroeg ik mij wel af of direct op 12/12 onder bloeilicht zou gaan, en vooral hoe jullie dit doen. En is mijn methode oke? Opmerkingen??



    Grote Groeten
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    #2
    na verpotten moeten je planten niet herstellen hoor... integendeel

    Comment


      #3
      Ja nou, herstellen is een groot woord ja...

      Wennen?
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Trouwens een erg mooie kat Philly, of had ik dat al gezegd?

      #4
      Ik zou voor 2e gaan denk ik dan
      ze zijn al 4 weken voorgegroeid enige kans die je hebt met bloeistand al aan is dat er iets meer strek in je planten kan komen maar denk er verder weinig kwaad kan
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #5
        Hopla die kast in en opsturen die lamp zodat je lekker weer verder kan
        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

        Misty's ABC

        Comment


          #6
          Ik heb besloten om 1 van de 3 direct onder 12/12 te zetten onder bloeilamp. De zwakste van de drie, kijken wat ze doet. De beide andere gaan onder de groeiled, ik stuur de lamp wat later op. Ik wil deze twee wat langer laten groeien onder 18/6.

          Ondertussen heb ik een diy cob set besteld, exit spectrabox!

          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


            #7
            Ja die is wel netjes die diy cob
            zonde dat je zoveel problemen mee hebt zou eigenlijk niet mogen
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment


              #8
              Dat is zo ja....ik zit nu eigenlijk te wachten tot mijn andere ook weer kapot gaat. En van die onzekerheid wil ik af.

              Nieuwe lamp stond in de planning, nu alleen 2 maanden eerder. Ik ga er op alle fronten op vooruit, ik ben echt benieuwd naar het verschil!


              Grote Groeten
              "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
              "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
              "Ajeto" - Buurman en Buurman

              Comment


              • Weske
                Weske commented
                Editing a comment
                Ja dat is zeker!!!!
                alleen slecht van spectrabox dan zeker als niet 1e x is.

                zit je nog in garantie?
                Zoja er zal echt wel manier zijn waarop je alles kan ontbinden en je geld terug kan krijgen eventueel.
                Kan toch niet zomaar ze doen net of het om een paar 10tjes gaat.

                We verwachten nu dubbele opbrengst he dat snap je zelf wel haha(grapje)

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Ik heb nog garantie ja. Gemiddeld gaat zo'n spectrabox 1x per jaar stuk. Ik zal zeker eea proberen te regelen, maar eigenlijk wil ik niks meer met hun te maken hebben. Ze mogen hem repareren, daarna wordt het een reservelamp.

                Zodra ik de cobs binnen heb gaan de zaadjes van de nieuwe ronde ontkiemt worden! Dan moet ik hem ook snel in elkaar zetten, onder druk presteer ik beter, hahaha. Het worden 2 Jack Herrer (Sensiseed), 1 Amnesia Lemonator en 1 Zkittle (huismerk).
                Hier ga ik ook een verslag van bijhouden

                Grote Groeten!
            Bezig...
            X