Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke grond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overige: Welke grond

    Korting op 420shop
    Mn eerste kweekje zit er bijna op, volgende zaden zijn al ontkiemd.

    Ik wil uiteraard andere aarde gebruiken, de meest makkelijk verkrijgbare is van het merk Plagron.
    Welke soort grond kan ik hiervoor het beste uitkiezen voor mn plantjes?

    #2
    Lightmix ?

    Beste vraag je. Er is geen beste.
    Dat ligt er maar net aan wat je voorkeur heeft en waar je het best op kweekt.
    Dat kan voor iedereen anders zijn. Ik zou bijvoorbeeld nooit batmix aanraden maar er zijn kwekers die er bij zweren.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      En ik zou nooit lightmix aanraden. 7 euro 50 voor wat turf, witveen en perliet, dat is weggegooid geld.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Liggen zakken potgrond in de lidl, 2,79 voor 40 liter. Beter dan light mix. Voorgroeien in zaai en stekgrond van de aveve. Waarom zou je dat via bol.com gaan bestellen? Ik kweek zelf op de grond van de lild, niks mis mee. Heb er wel nog wat wormenmest bijgedaan, omdat ik dat liggen had. Was praktisch even sterk bemest als de batmix, voor een fractie van de prijs.

          Comment


          • Oemploempapo
            Oemploempapo commented
            Editing a comment
            Weer wat geleerd !!

          #6
          Thx beowulf! Ik probeer dit misschien een volgende keer

          Comment


            #7
            Jaar of 5 geleden zou ik niet zonder plagron gekund hebben, eens je je daar over zet is grond grond en doe je daar zelf je ding mee. Net zoals je zaden gewoon in de grond kan stoppen ipv voorkiemen. En net zoals die fles meststof van de action even effectief is als speciale voeding voor cannabis. Enige waar ik nog een growshop voor nodig heb is green sensation.

            Ze zijn trouwens nu in promo, 2 zakken (80 liter) voor 4 euro. Ga eens testen met wat reserve zaden of je er ook in kan starten, ik gok van wel want wat het bij mij zo sterk bemest maakt zal de supermix wel geweest zijn.

            Comment


              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
              En ik zou nooit lightmix aanraden. 7 euro 50 voor wat turf, witveen en perliet, dat is weggegooid geld.
              bij mij doet de lightmix goed, heb paar in cocos gezaait en je ziet de verschil wel.
              de lightmix is meer een kant en klare grond vergleken met andere soorten.
              mischien zou het wel goedkoper zijn als je met grond zonder voeding zelf mixt met voeding.

              Comment


                #9
                Tuurlijk zie je verschil, coco's heeft geen buffer en aarde wel. Als je dan niet perfect weet wat je doet op cocos hebben ze sneller tekorten of een overschot. Wil maar zeggen, er zijn tuinbouwbedrijven die je die mix geven voor een fractie van de prijs. Die grond die ik nu koop in de lidl is zwaarder bemest dan lightmix en kost 1/3de van de prijs van lightmix. Je betaalt wel de prijs van een zak die bemest is. Ik zou u mijn gerecycleerde batmix kunnen geven op het einde van het seizoen en er 7 euro voor rekenen Hier, lightmix.

                Comment


                • Lambalski
                  Lambalski commented
                  Editing a comment
                  Dus in principe maakt het volgens jou niet uit waar je de potgrond vandaan haalt? Had vorig jaar een dikke opbrengst met gamma potgrond en daarna een paar planten op pro mix van Plagron. De Plagron grond is veel luchtiger lijkt me of heb je nog een tip voor mij om die grond wat luchtiger te maken

                • beowulf
                  beowulf commented
                  Editing a comment
                  Vivimus. En gewoon op voorhand bewateren en flink rondzetten.

                #10
                Misschien is deze een idee

                https://avevewinkels.be/Producten/De...-planten/6341c

                Comment


                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Nee, op de eerste plaats veel en veel te duur.
                  Gewoon bij de super kopen, werkt eerste klas!
                  Zit voor minimaal 6 weken voeding in.............

                • WillyWally
                  WillyWally commented
                  Editing a comment
                  duur... lol

                #11
                Ik heb op Biobizz Allmix N overschot, en K en Cal tekort in de bloei. Met potgrond van de Plus geen overschot, doen ze het echt goed op.

                Comment

                Bezig...
                X