Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschillende strains in 1 tent mogelijk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verschillende strains in 1 tent mogelijk?

    Korting op 420shop
    Hallo

    Is het mogelijk om 4 verschillende plantjes samen in 1 tent te zetten? de soorten waar ik aan dacht zijn;

    * 1White Widow

    * 1Super Critical

    *1Northern Lights X

    * 1Gorilla Glue

    Ps: zij hebben niet allemaal dezelfde bloeitijd.

    #2
    Ja hoor is gewoon mogenlijk heb ik deze kweek ook.

    het zal makkenlijker zijn met gewoon of femi zaad omdat je daar zelf de groeiperiode kan bepalen.

    voorbeeld
    niet dat 1 strain volgende week begint te bloeien
    en de andere pas over 3 weken want je zit met omschakeling van je lampen.

    kan je ze evenlang laten voorgroeien kan je makkenlijk meerdere soorten zetten
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #3
      Zal je wel een aparte tentje moeten kopen om te drogen, of doe het in een kartonnen doos. Dan hoef je niet alles in een keer te oogsten namelijk.
      Ad usum proprium!

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        In de bloeifase minder licht? Hoe ben je daar opgekomen als ik vragen mag?
        Juist in de bloei wil je ze het liefst zoveel mogelijk licht geven, meer licht = meer opbrengst mits je geen grove fouten maakt (wat iedereen wel eens doet) Kleurencode kan wel een verschil maken. als je op 3500K zit dan zit je wel goed aangezien je ermee kan groeien en evengoed bloeien.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Yep.
        Je zet ze allemaal tegelijk op 12/12 en dan is de ene na 10 weken klaar, de andere na 12 weken etc.

      • Nate420
        Nate420 commented
        Editing a comment
        super bedankt! zoals je misschien al kon afleiden ben ik een beginneling die een eerste kweek wil opstarten. kunnen jullie mij misschien ook helpen bij het kiezen van mijn setup? lampen, kweektent, koolstoffilter etc... alle info is echt welkom

      #4
      Er zijn genoeg leden die je graag helpen maar kijk eerst eens bij kweken voor beginners zodat je al een idee hebt van de verschillende mogelijkheden.

      Bespaart je een hoop vragen en erg leerzaam!

      UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

      Comment


      #5
      Ik zet altijd verschillende soorten. Anders rook ik weken dezelfde soort, wat begint te vervelen.
      Ik gebruik een Lage Stress Training voor mijn planten met binddraad. Op die manier hou je de planten min of meer op gelijke hoogte. Dat was mijn probleem de eerste ronde, vandaar dat ik de LST doe.

      Wat ook kan schelen (in het begin) is om alles Indica of alles Sativa te houden. Ik heb nu voor het eerst een sativa en deze is iets hoger dan de indica's. Die moet ik volgende keren lager zien te houden. Als je wat meer ervaring krijgt gaat dat lukken.

      Scroggen zou ik niet doen, je zult zien dat net die achterste het eerst eruit moet....ook daarom is de LST wel handig.

      Ik lette in het begin ook op de aangegeven bloeiweken, dus elk soort gelijk, maar die komen nooit overheen. Je kan er vanuitgaan dat ze op verschillende tijdstippen klaar zijn. Dan hoef je wel niet alles in een keer te knippen. Wel heb je dan een aparte droogplaats nodig, zoals Ganjagast al aangaf.

      Succes!

      Grote Groeten
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment

      Bezig...
      X