Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    verlichting

    Korting op 420shop
    Hallo

    Ik ga mijn eerste kweekje opstarten en wil een HPS lamp gebruiken gedurende de groei -en bloeifase, gaat dit of zou ik toch aparte lampen gebruiken voor de groei -en bloeifase?
    De link hieronder is de lamp dat ik zou willen gebruiken, volstaat dit of toch voor iets anders gaan?

    PS wil er het beste uithalen dus alle tips zijn welkom

    https://www.lampdirect.be/nl/osram-v...RoCbNwQAvD_BwE

    #2
    Met alleen een lamp ben je er niet.
    Die doet het niet als je daar een stekker aan knoopt, je hebt een voorschakelapparaat nodig, een driver heet dat bij LED.

    Je bent het best af als je een online growshop zoekt die dit soort complete setjes verkoopt.
    Check ook wat andere shops want ze hebben vaak verschillende setjes en de prijzen lopen ook wat uiteen.

    Een setje met VSA is goedkoper dan met een EVSA, maar de EVSA is veiliger, nieuwere techniek. (VSA's bestonden 40 jaar geleden ook al)

    250W voor 60x60cm 1-2 plantjes
    400W voor 80x80cm 4-5 plantjes
    600W voor 120x120 9 plantjes

    Ongeveer he ..een 400W kan ook in een 100x100 ruimte, en je kan ook 100 plantjes op 120x120 kwijt als je wil.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Hps geeft veel hitte. Daarnaast heeft 600 w hps een efficiency (met kap van 100 euro) van 1,3 umol/watt. Led heeft 2,0 en zelfs 2,3 als je zelfbouw doet en zelfs nog hoger als je ze met minder voltage laat werken.

      Je bespaart dus een hoop op stroomkosten.

      Daarnaast is 600 watt hps vrij veel. Wil je echt 500 gram per drie maanden oogsten?


      Ik zou een lege tent kopen, lekker goedkoop.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Hij wil HPS gebruiken schrijft-ie.
        Daar zal best wat onderzoek aan vooraf gegaan zijn als je die beslissing al genomen hebt, toch ?
        Cobs zijn wat beter maar ook een heel stuk duurder in aanschaf.

      • zeitgeistmovement
        zeitgeistmovement commented
        Editing a comment
        Oke. Dan zou ik voor een evsa gaan en hem sterker zetten in de bloei. 250watt voorgroei, 600 watt bloei.
    Bezig...
    X