Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoogte LED lamp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoogte LED lamp?

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    Ik heb een Spectrabox Pro 5, hierbij word er aangeraden dat ik de lamp minimum 10cm boven de top van het gewas. Is dat niet een beetje weinig of klinkt dit wel juist? Heb geen zin om 2 weken op zaadjes te wachten om ze dan in de eerste dag te verbranden. Bedankt!
    Stay blessed, never stressed

    #2
    Ik denk niet dat dat klopt.....
    op mijn schema van de spectrabox en dat is maar een 90w staat van 0,5 tot 1,5 meter
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Weske View Post
      Ik denk niet dat dat klopt.....
      op mijn schema van de spectrabox en dat is maar een 90w staat van 0,5 tot 1,5 meter
      Bij die van mij staat er 0.05 tot 1.5 meter dus ik weet echt niet meer welke juist is. Zou ik 45cm tussen top en licht laten zoals bij meeste LEDs?
      Stay blessed, never stressed

      Comment


      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Ik zou het wel doen even voor de zekerheid...

        Weetje wat het is:hangt de lamp iets te hoog krijg je wat strek dat heb je snel genoeg gezien en kan je de lamp lager hangen is er verder weinig aan de hand.

        Gaan ze verbranden of krijg je lichtbleek door te lage lamp daar doe je niks aan,
        je gaat je lamp dan hoger hangen maar is er wel al enige schade/stress.... dan denk ik toch dat ik liever wat strek heb als enige schade/stress

      • CherryPirate
        CherryPirate commented
        Editing a comment
        Ja dat was dus ook mijn gedacht. Ik hang de lamp liever ietsjes te hoog dat ik het strekken gemakkelijk kan spotten en dus de hoogte kan aanpassen dan dat ik met kapotgebrande planten zit. Snap echt niet van waar die kerel 10 cm haalt.

      #4
      Is dat een verkoper die dat zegt?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        En ook geen kweekverslagen of reviews waar iets in staat over de hoogte?

      • CherryPirate
        CherryPirate commented
        Editing a comment
        Heb niets gevonden voor mijn specifiek model maar wel mensen die lagere wattage lampen hadden van hetzelfde model.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Oke. Ik weet niet welk wattage je hebt want dat heb je er niet bij gezet.
        Dat is essentieel om te weten want er zijn Spectrabox 5 in diverse wattages.

        De tip van Wietefras werkt in ieder geval.

        ** Als ik Spectrabox Pro 5 180W review of Spectrabox Pro 5 180W growreport google krijg ik toch diverse kweekverslagen op allerlei forums te zien.

      #5
      Je begint met een grotere hoogte om te eindigen met een kleinere. Dus zaailingen op bijv. een meter, einde bloei op 15 cm of iets dergelijks.

      Daadwerkelijk verbruik is 58 watt, geen 90.

      Hier vind je info van de fabrikant :

      https://www.kweekotheek.nl/media/att...b90pro-5_1.pdf
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Ja ging meer om dat ik lagere wattage had als de spectrabox die cherry heeft en dat mijn schema al hoger was zeg maar als je snapt wat ik bedoel

      #6
      Ik heb de spectrabox pro 4 180w (120w)-werkelijk
      En heb m tijdens de bloei op ongeveer 30cm afstand en tijdens de groei 20cm
      Lager ga ik niet want dan krijg ik lightburn

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ik ga in de bloei juist lager dan in de groei, volgens mij doen de meeste dat zo.

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Yep in de bloei lager als de groei inderdaad

      #7
      Takketoelli jij had toch ook de pro 5 180w??
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #8
        Hallo samen


        Ik heb inderdaad de pro5 180w. Tijdens de groei had ik deze wat hoger hangen dan de bloei, en in de ronde die ik nu draai hangt ie op 30-35 cm in de bloei. Ik heb nu toevallig een wit topje door lightburn ertussen zitten. Vorige ronde hong hij iets lager, 25 tot 30cm, en nergens last van. Ligt dus ook een beetje aan de soort.

        Het beste kun je wat hoger beginnen en langzaam laten zakken inderdaad.

        Tegenwoordig gebruik ik voor de groei een tneon van 55 watt, met veel betere resultaten trouwens. Mijn ervaring is dat het een veel betere bloei dan groeilamp is, waarschijnlijk omdat dan de hele lamp aan is (dan moet de bloeistand het wel doen, deze is bij mij al 2x stuk gegaan(!!!))


        Grote Groeten
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Dankjewell meastrooo
          CherryPirate hier heb je je hoogte haha

        • CherryPirate
          CherryPirate commented
          Editing a comment
          M'n comment had daarstraks niet gepost :/ Bedankt voor dit bericht! Echt super helpvol. Ik ga de lamp rond de 35 cm hangen en dan zien hoe het gaat! Heb even het geld niet voor een 2e lamp, anders koop ik gewoon volgende keer dat ik genoeg geld heb een beter model. Hoe hoog zou ik ze hangen in de groeifase?

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment

        #9
        Bedankt aan iedereen voor de goeie tips! Ik ga het toch wat veiliger spelen aangezien het mijn eerste keer is dus een beetje hoger beginnen en gewoon wat laten zakken.
        Stay blessed, never stressed

        Comment


          #10
          Je moet de lamp op de hoogte hangen waarop het licht goed verdeeld wordt. Dan is het licht goed verdeeld over de planten en dan krijg je ook geen light burn.

          Als de tent leeg is kun je bijvoorbeeld kijken of het licht wat op de grond valt er een beetje egaal verdeeld uitziet. Niet een heldere vlek in het midden en dan wat donkerder eromheen.

          Of je kan het uitrekenen. Bij een stralingshoek van 80 graden heb je 35cm tot 40cm hoogte nodig om het licht over 60x60 te verdelen.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #11
            hallo allemaal

            ik ga me ff mengen hier in die discussie omdat ik met het zelfde probleem zit/zat.
            ik heb ook een spectrabox pro 5. 1 van 360watt en 1 van 180watt naast elkaar.
            in mijn vorige kweek had ik de SB 360w in het midden van mijn hok (1m bij 1m ) en in de hoeken 4 cobs.
            en wat me opviel was dat die veel te dicht op de planden zat waardoor ik toch lichtelijke lightburn had op 45 cm afstand.

            nu heb ik ze allebij erin hangen zonder de cobs. op 70 cm afstand in de groei. en ze gaan als een banaan en belichten de hoeken ook goed.
            ik denk dat je echt niet lager moet gaan dan 45 cm hoor, maar dat is mijn mening

            Comment


            • oberkappo
              oberkappo commented
              Editing a comment
              klopt met RQS heb ik ook wisselende ervaringen mee, meer slecht dan goed eigenlijk

            • CherryPirate
              CherryPirate commented
              Editing a comment
              Heb ondertussen 3x Blueberry OG van Barney's Farm en 1x Pineapple Chunk van wietzaadjes huismerk in de koelkast liggen. Drie van de plantjes die ik nu heb staan van RQS hebben de neiging om te strekken en dan dat vierde is nog super klein :/ Not impressed.

            • CherryPirate
              CherryPirate commented
              Editing a comment
              Heb ondertussen 3x Blueberry OG van Barney's Farm en 1x Pineapple Chunk van wietzaadjes huismerk in de koelkast liggen. Drie van de plantjes die ik nu heb staan van RQS hebben de neiging om te strekken en dan dat vierde is nog super klein :/ Not impressed.

            #12
            fotos zeggen meer dan worden
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


            • CherryPirate
              CherryPirate commented
              Editing a comment
              Ik heb ze toch wat hoger gehangen, ze hangt nu ongeveer 25 cm van de plantentoppen. Ik ga het voorlopig op 25 cm houden en dan zien hoe de plantjes reageren.

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Ik heb een cob die je kunt dimmen, draait nu op zo'n 40 procent nu. Wit licht en geen pc fans!!

            • oberkappo
              oberkappo commented
              Editing a comment
              tuurlijk dimmen....nooit aan gedacht. zo kan het ook
          Bezig...
          X