Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke energieleverancier hebben jullie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke energieleverancier hebben jullie

    Korting op 420shop
    Bij welke energieleverancier zitten jullie, en hoe is de service?
    Het stroomverbruik neemt namelijk flink toe, sinds ik ben gaan kweken.

    Ik zit nu bij Essent en dat loopt bijna af, en ik zie dat je energieleveranciers hebben die je met een 1 jarig contract een goedkopere prijs geven, dan Essent bij een 3 jarig contract.
    Bij Essent heb je altijd wel een mooi overzicht in je verbruik, wellicht dat andere providers dit ook hebben.
    Maar vandaar mijn vraag, om wat advies in te winnen.

    #2
    zonnepanelen leggen

    Comment


    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Ben absoluut een voorstander van groene energie

    #3
    Ik zie Van de Bron en Budget Energie als goedkoopste.
    Iemand hiermee ervaring?

    Comment


    • Sassenach
      Sassenach commented
      Editing a comment
      Budget energie heb ik nu, nog 2 wkn. Ik stap vaak over...
      Maar bevalt prima, gewoon, geem gedoe.
      Even afwachten hoe de overstap gaat, maar op zich ben ik tevreden.
      Ik heb nu via consumentenbond energiecollectief een nieuw contract afgesloten bij Engie (3jr) maar dat scheelt behoorlijk met Budget Energie moet ik zeggen. (Per kwh of kuub)

    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Vaak overstappen is vaak verstandig, omdat je een beter aanbod krijgt, dan wat je momenteel hebt.
      Ik doe dat dus ook

      Bedoel je dat 'Energiecollectief' minder kost per kwh en kuub dan bij 'Budget Energie'?
      En alleen op basis van een 3 jarig contract?

    #4
    Je schrijft je in bij het energiecollectief bij de consumentenbond of vereniging eigen huis (ik weet niet of t nu nog kan, kijk ff op de sites voor meer info en je hoeft, voor zover ik weet, geen lid te zijn.) Je laat je gegevens achter en je meterstanden, en vervolgens krijg je na een bepaalde tijd een aanbod. De consumentenbond houdt een soort veiling waar energieleveranciers op kunnen inschrijven. En daar komt dan een bepaalde leverancier uit, hoe en wat precies weet ik niet.
    Ik heb het vorig jaar ook gedaan en kwam toen bij 1 jaar Budget Energie uit. Dit jaar was 3 jaar bij Engie goedkoper per kwh en kuub. Maar dat kan ook liggen aan dat ik nu voor 3 jaar getekend heb.
    Ik had al een nieuw aanbod van Budget, maar die prijzen en die van Engie scheelden nogal voor ons. Vandaar weer overgestapt.

    Maar er zijn ook genoeg vergelijkingssites waar je kan kijken en vergelijken.

    Succes!

    Comment


      #5
      Ik zie dat ongeacht de hoogte van het stroomverbruik de energieleverancier Van de Bron de goedkoopste is met een vast contract van 1 jaar.

      Iemand hiermee toevallig ervaring?

      Comment


        #6
        just google n do it.

        Comment


          #7
          Oorspronkelijk geplaatst door Sassenach View Post
          ..Je schrijft je in bij het energiecollectief bij de consumentenbond of vereniging eigen huis..
          Zeker een aanrader.
          En als je een aanbieding krijgt kan je ook gewoon afhaken als het je niet bevalt.
          Je bent niets verplicht.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Ik denk dat je blij hiermee mag zijn Ipie.
            Zoiets kan zwaar genoeg wegen om iemand te bannen.

          • Ipie
            Ipie commented
            Editing a comment
            Ik heb verder niets toe te voegen

          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Nu maak je een veilige grap Ipie

          #8
          QnQ Bedoel je deze website?:
          https://www.consumentenbond.nl/energ...rgiecollectief

          Of deze:
          https://www.energiecollectief.nl

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            kan allebei denk ik ?

          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Haha ja, maar ik wilde weten welke jij bedoelt.
            Ik ga denk ik toch voor Van de Bron.

          #9
          Volgens mij valt het energieverbruik best wel mee.
          Als ik het voorschot verhoog met 35 euro dan heb ik mijn huidige stroomverbruik verdrievoudigd.

          Zou mij niet verbazen als mijn stroomverbruik nog hoger uit komt, dan verhoog ik het met nog eens 30 euro.

          Ik ga uitrekenen wat deze RDWC kweek mij kost, om onderaan de streep te zien, wat het nou per gram kost.

          Comment


            #10
            Het maakt nogal hoeveel stroom je verbruikt op jaarbasis welke provider het goedkoopste is.

            Ik denk dat ik de jaarrekening van vorig jaar erbij pak, en hierbij de stroomkosten van het kweken optel.
            Alleen is het niet zo eenvoudig om precies uit te rekenen wat je verbruikt, omdat ik in het gehele kweek proces steeds de lamp op een ander wattage zet.

            Comment

            Bezig...
            X