Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoogte Blumat vat? Hoe anders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoogte Blumat vat? Hoe anders

    Korting op 420shop
    Kwekers,

    Nergens kan ik een bevredigend antwoord vinden dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

    Ik heb een blumat systeem (16x blumat maxi) aangeschaft waarbij ik het medium door zwaartekracht wil laten toevoeren door een vat (100L) op hoogte te zetten. Ik kan er niet goed achter komen hoe hoog ik het vat nou moet zetten.
    Zoals op de site staat 0.5m per 5m slang, de slang in het circuit zoals ik het wil gebruiken is maximaal 7.5m (zie bijlage, simpel bovenaanzicht). Dus zou ik het vat op 0.75m boven de blumats moeten plaatsen.
    Nou kreeg ik te horen dat per 5 blumats je ook een 0.5 m omhoog moet rekenen, ik wil er 16 neerzetten dus dat zou neerkomen op 1.6m boven de blumats wat dus met potten op een 2 meter gaat komen wat ik niet zo zie zitten..

    Mijn vraag is heeft een van jullie ervaring en kan die bevestigen dat dat echt nodig is of kan ik met 1m ook wel uit de voeten?
    Van blumat zelf krijg ik per mail geen antwoord.

    En anders als ik toch echt de hoogte in zou moeten zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dan moet een pompje te werk zou moeten gaan?

    grtzz
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Het ligt er ook aan hoe groot de druk is, dus hoe groot je vat is.
    Ik zou vooral het advies van Blumat opvolgen, dus 75cm.
    En wat je verder hoort is leuk, maar iedereen doet het anders.
    Ik heb m'n vaatje 10-15cm boven de potten staan, en dat werkt prima.
    Dat zou absoluut niet kunnen en mogen als ik anderen moet geloven.

    Blumats werken niet met een pomp.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      QnQ bedankt voor je reactie. Ik begon hem al lichtelijk te knijpen maar dan houd ik dat ook aan.
      Plateau maken van 1m hoog en daar het vat op, wordt evengoed met een opstapje het vat vullen. Maar scheelt een puist met een plateau van 2m hoog.

      Ik laat nog wel even weten als het staat en hoe het werkt, andere ervaringen zijn uiteraard welkom.

      Comment

      Bezig...
      X