Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groei stoppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Groei stoppen

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,







    Ik heb een vraagje aan de kenners onder ons.

    Laten we beginnen met mijn opstelling.

    Mammoet tent van 90x90x180

    900 watt Mars hydro 2

    Ik kweek op kokos van plagron in pods ook voeding van plagron Coco A en B. Puur Zym gebruikt en power roots. Nu green sensation er bij.







    Nu mijn probleem.




    Ik heb bigbud XXL zaden maar mijn Probleem is momenteel dat de planten niet stoppen met groeien terwijl ze al in de bloei fase zijn. Mijn lamp kan niet hoger en ze blijven maar komen. Ik geef ze momenteel 24/7 licht gezien dit een sativa / indicia is had ik de hoop dat het meer een bos zou worden. Nu ben ik van plan ze in de maling te gaan nemen en het licht schema aan te passen naar 18/6 om eventueel de groei te stoppen. Is dit een goed idee? Ik ben met autoflowers in tent met led niet echt bekend. Gezien ik veel lees dat een auto maar zo veel licht als mogelijk moet hebben van wegen de korte levens duur ben ik 24/7 gaan knallen op vol vermogen.







    Wat is jullie tip of andere tips waar ik mee verder kan. Leeftijd planten is nu begin van de 7de week. Alvast bedankt.




    Oja de planten zijn nu 120 hoog. En de bloei is al mooi bezig.
    20190831_181844.jpg
    Attached Files

    #2
    Edit : het zijn autos je heb hier "geen controle" over ze doen wat ze moeten doen de naam zegt het al xxl

    Volgende keer gewoon fem nemen en zelf bepalen waneer de bloei start

    Wel leuk dat je xxl zaden koopt en dan vind dat ze te lang groeien volgende keer dan misschien voor large of small gaan
    Last edited by Nonsense; 5 September 2019, 09:50.

    Comment


      #3
      Yep, autoflowers zijn een stuk moeilijker voor een beginner omdat je er dus weinig aan kan doen.
      Je kunt de lichturen wat minderen, en wat minder water geven, de lamp wat laten zakken zolang ze geen last vertonen.
      En je kunt ze kouder zetten. Zo rond de 15 graden en lager gaat de groei vertragen.
      Je kunt ze buigen, maar dat is ook een probleem wat je hebt geen ruimte, het staat vol.

      Echt stoppen dat gaat niet meevallen.
      Ja, in het begin, de lamp niet elke keer een paar cm hoger hangen maar lamp laten hangen en de planten laten gaan tot ze echt last krijgen en dan pas de lamp 5-10cm hoger.
      Maarja, daarvoor is het nu wat laat

      Zijn het wel autoflowers ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • colori
        colori commented
        Editing a comment
        Ze krijgen 24/7 licht, dat moet dus haast wel. Onder dat regime zouden ze anders niet bloeien denk ik.

      #4
      Bedankt voor de reacties. Ik ben ook wel zeer onder de indruk van het kweken op kokos. Het zijn echt beesten deze zaden ook wel eens buiten gehad maar die werden niet zo groot. En ja ik persoonlijk ving het niet erg en de vrouw ook niet om er wat extra tijd er aan te besteden. PH meten en de EC waarden. Je ziet wel wat je er voor terug krijgt. Maar zo leren we. Misschien indd een idee om fem zaden te nemen. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik d8 een zaad te hebben besteld die maar 60 dagen nodig had. En nu dus bijna klaar zou zijn. Omdat ik zelf niet gebruik is het testen voor mij geen probleem. Overal komen wel wortels aan en blad. Toppen zijn om te kijken of olie mij ook gaat lukken. Dit is weer een leuke uitdaging.

      Zie alleen wel dat ik veel eerder aan de bel had moeten trekken. Een beginnen die het zelf wou doen is misschien ook niet verkeerd. Wie zal het zeggen
      ​​​

      Comment


        #5
        Net de eerst top boven de lamp. Dus maar voorzichtig de stam tussen de vingers gehad en plat gelegd. Ik had dit al eerdergedaan ook deze zijn mooi hersteld dus voorzie geen problemen. Maar toch was het op een of andere manier een spannende ervaring. Ben er wel overuit dat de volgende ronde er maar 4 in komen scheel voeding en misschien iets makkelijker bij te houden. Laat natuurlijk het resultaat aan jullie zien

        Comment


          #6
          Onder tussen geoogst gedroogd en zalf gemaakt. Opbrengst 362 gram droog. Van 8 planten. Lijkt me geen slechte oogst. Of heb ik iets fout gedaan en kan er meer af? Wie o wie.

          Comment


            #7
            Prima, niets mis met de opbrengst.
            Ja, wat Q zegt klopt maar sommige werken
            andersom ( de mensen hier dan, zoals ik.)

            In jou geval hadden ze wel wat meer licht kunnen
            hebben. Ik bouw een hoogte met een pot en laat
            ,( mochten ze te dicht bij het licht komen) laat ik de potten enkele cm. zakken
            ligt er maar aan waar je voor kiest zoals gezegd wordt.....

            Comment


              #8
              Dat is 1gr/W. Dat lijkt me netjes toch?
              Er is nog wel iets ruimte. +20% moet kunnen met die lamp.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                Q? Sorry niet goed gelezen.........
                Goed licht doet wonderen....
                Ik ben soms te snel, haast zeg maar
                voor een reactie dat moet ik afleren

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Niks mis met je reactie toch.
                Iedereen mag z'n mening geven, hoe meer hoe beter

              #9
              Top bedankt voor de feedback. Onderhands tent van 1 bij 1 en 2 hoog. Ga nu verder met 4 plantjes en meteen plat gooien bij de 5de node. Kijken hoe dit bevalt

              Comment


                #10
                Ik denk dat je de eerste weken de lamp te hoog hebt
                gehad en de plantjes op zoek zijn gegaan naar licht!

                Misschien de volgende keer toppen als ze de tent
                uit groeien. Maar toppen zeker niet in de bloeifase
                Afjes zijn moeilijk in de hand te houdende eerste 4 weken,
                vaak moeten ze gestuurd worden....

                Ik kweek alleen maar afjes die laat ik niet hoger worden
                dan 50 cm. vanwege de ruimte. Houdt altijd het licht op
                20-4 soms 22-2 ook vanwege de strek!
                Zelfs op 24-0 doen ze het ook prima.........
                Last edited by Ipie; 22 October 2019, 11:39.

                Comment


                  #11
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
                  Ik denk dat je de eerste weken de lamp te hoog hebt
                  gehad en de plantjes op zoek zijn gegaan naar licht!

                  Misschien de volgende keer toppen als ze de tent
                  uit groeien. Maar toppen zeker niet in de bloeifase
                  Afjes zijn moeilijk in de hand te houdende eerste 4 weken,
                  vaak moeten ze gestuurd worden....

                  Ik kweek alleen maar afjes die laat ik niet hoger worden
                  dan 50 cm. vanwege de ruimte. Houdt altijd het licht op
                  20-4 soms 22-2 ook vanwege de strek!
                  Zelfs op 24-0 doen ze het ook prima.........
                  Ging eigelijk goed met de groei. Was echt week 8 tot 10 dat ze dachten let's reach to the sky. Maar zo als ik zei ga ze dit keer meteen plat leggen en kijken of ik de popcorn wat groter kan laten worden. Maar ga me er zeker even in verdiepen met groei. Bedankt voor de tip.

                  Comment

                  Bezig...
                  X