Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ventilatiesysteem C+ icm afzuiging kweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ventilatiesysteem C+ icm afzuiging kweekkast

    Korting op 420shop
    Beste forumleden,

    Ik had graag geweten als de afzuiging van een kweekkast effect heeft op het ventilatiesysteem C+ thuis? Plaats waar kast komt te staan is er geen ventilatie aanwezig.

    Grtz,
    Dimi

    #2
    Ja.
    Zo'n ventilatiesysteem zit een slak van misschien 500 kuub in, die zuigt lucht uit alle ruimtes in huis toch ?
    Als je daar een aktief in gaat zitten blazen met een paar100 kuub afzuiger komt de lucht er in je andere ruimtes uit of worden die ruimtes niet meer goed geventileerd.

    ----
    aanvulling:

    De enige plek waar je eventueel een tent op kan aansluiten is met een 45 graden T-stuk, net onder het dak, dus boven de afzuiging van het huis.
    Liefst hou je dan de capaciteit van je tentafzuiger kleiner dan de huisafzuiger.
    Boven op het dak gaat de lucht dan wel veel harder eruit komen, er kunnen 2 afzuigers tegelijk gaan blazen.

    Onder de huisafzuiger aansluiten geeft gedonder denk ik, omdat een C+ systeem een soort denkend systeem is.
    Die gaat alleen aan als er behoefte aan is. Bijv. als de vochtigheid in een ruimte te hoog wordt kan dat systeem alleen dat deel van het huis gaan ventileren.

    Zou je bijv. gewoon 1 ruimte gebruiken voor je tent met inblaas en uitblaas gewoon in die kamer, dan gaat dat systeem zien dat de vochtigheid daar te hoog wordt, want dat ga je krijgen, en dan zal het systeem bijna constant die ruimte aan het ventileren zijn.

    Schermafdruk van 2019-09-06 09-15-02.png

    De theorie.
    Hoe het in de praktijk gaat zul je moeten proberen
    Last edited by QnQ; 6 September 2019, 09:25.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Dimitri
      Dimitri commented
      Editing a comment
      Inderdaad. Er is geen ventilatie op zolder dus systeem zal niet reageren op de vochtigheid op zolder denk ik. Enige afzuiging boven is die een verdiep lager in de badkamer. Daar zou het wel kunnen dat die reageert op een hogere vochtigheid en meer afzuigt maar kan het kwaad als ik zo zou werken?

      Grtz,
      Dimi

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Aaah, oke
      Maar kun je de ruimte wel ventileren dan, want anders gaan de temperatuur en de vochtigheid op zolder oplopen en dan is er grote kans op schimmel op de muren.
      Hoe groter de zolder hoe minder last je daarvan hebt.
      Mja, proberen maar denk ik ?
      Het is toch moeilijk voorspellen en als je een LV-temp meter op zolder gewoon ergens aan de muur hangt dan kun je dat in de gaten houden.

    • Dimitri
      Dimitri commented
      Editing a comment
      Ruimte kan geventileerd worden. Ik zal ook een lv meter op zolder hangen. Bedankt voor de tips!

    #3
    zou de pijp van de natte ruimte gebruiken om in af te blazen,moetje hem wel kunnen zien op zolder.en dan zou hoog mogelijk een afzuiger en filter eraan koppelen.en dan ook goede afzuiging met filter in je tent dan zit het wel goed met de geur zelfs bij het knippen.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Dimitri
      Dimitri commented
      Editing a comment
      Ik had 1st gedacht om het direct via de ventilatie te laten afzuigen met een koolstoffilter op aangesloten mits dat er nog 3 vrije kanalen zijn. Maar het probleem is dat ik dan van de ene kant van de zolder naar de andere kant een flexibele afvoerbuis heb liggen die redelijk zal opvallen. Kast komt in aparte ruimte die afgesloten kan worden. Bedoeling is dat het zo weinig mogelijk opvalt ivm nieuwsgierige kinderen... Heb nog veel werk maar wil heel goed voorbereid zijn.

    #4
    Ligt er maar net aan hoe je die kan aansluiten.

    heb jij ook een aparte schakelkast waar je de afzuiger zelf hoger en lager kan zetten?
    stand 1/2/3.

    ik heb hier ook een c+ systeem maar ik kan ook zelf de afzuiger schakelen dus als ik hem standaard op 2 blijft hij overal afzuigen.

    ook zitten er op de afzuiger meerdere aansluitingen die afgedekt zijn maar waar je wel meerdere ruimtes kan aansluiten....daar kan je gewoon je afzuiger van je tent op aansluiten heb ik hier ook en werk zo al 2 kweken dit word de derde ik heb nog nooit geen wietlucht of wat dan ook in welke ruimte dan ook er is ook geen verhoogde lv of dergelijke
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja dat heb ik ook hoor de koolstof rechtstreeks op de afzuiger de buisventilator is uit die gaat alleen aan als het echt warm is zoals 2 weken terug,iets met zit tussen de oren haha.

      Maar ik kan in de woonkamer langs een sensor gaan met de hand dan gaat de afzuiger weer in eco stand en regelt die alles zelf zolang ik hem niet in eco zet blijft de afzuiger overal hetzelfde afzuigen

    • Nonsense
      Nonsense commented
      Editing a comment
      Lucht zoekt de weg van de minste weerstand als jij een filter op je centrale afzuigsysteem van je huis wil gaan zetten zal ie proberen de weg van de minste weerstand te kiezen en dus lucht uit andere ruimtes zuigen en maar heel weinig door je koolstofilter
      (Dan zou je je afvoeren ''mkl roosters'' van toilet keuken en badkamer al moeten dichtzetten )

      Wees gewoon verstandig en blaas appart uit die afzuigsystemen zitten niet voor niks in huis en dit heeft je huis ook nodig aangezien we tegenwoordig alles maar dichtkitten purren en isoleren

      Succes
      Last edited by Nonsense; 9 September 2019, 07:33.

    • Dimitri
      Dimitri commented
      Editing a comment
      Merci voor de tip nonsense.

    #5
    Heb je aparte ruimte op zolder ,dan hoppa pijp 20 op het dak en gaanslange langer dan een meter of 3 geeft giga ellende en ik ken het wetenaltijd zo kort mogelijk naar buiten met die vuile lucht het liefts zonder bocht erin.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Dimitri
      Dimitri commented
      Editing a comment
      Ruimte komt aan de straatkant. Zou wel opvallen moest er opeens een stuk pijp door mijn dak steken... Wat ik mij dan afvraag is of de LV nu zoveel stijgt bij het kweken van 1 plant?

    #6
    gewoon erste maand allesbrander aansluiten en geverft hout stoken na buurt bemiddeling zeg je dan toch aan het gas te blijven,wel dubbelwandige pijp gebruiken
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Dimitri
      Dimitri commented
      Editing a comment
      Hahaha
Bezig...
X