Bloeien door koude

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Exmember9813
    Son of the Bong
    Member
    • Aug 2010
    • 449

    #1

    Bloeien door koude

    Korting op 420shop
    Ik keek zojuist in mijn groeihok en zie daar nu dat vrijwel alle planten in de bloei zijn gegaan. De enige variabele factor daar is de temperatuur. Die is nu laag... rond de 18 graden vanwege de koude buiten en een slecht geisoleerd groeihok.

    Iemand hier ervaring mee dat planten in de bloei gaan door stress van de koude?
  • monty
    Banned
    • May 2009
    • 11215

    #2
    Re: Bloeien door koude

    Hoeveel lichturen krijgen ze dan¿

    Comment

    • Exmember9813
      Son of the Bong
      Member
      • Aug 2010
      • 449

      #3
      Re: Bloeien door koude

      18 uren licht.

      Comment

      • monty
        Banned
        • May 2009
        • 11215

        #4
        Re: Bloeien door koude

        vreemd of het zou al een autoflower moeten zijn

        Comment

        • Exmember9813
          Son of the Bong
          Member
          • Aug 2010
          • 449

          #5
          Re: Bloeien door koude

          Nee dat is het niet, het is geen autoflower soort en ze krijgen voldoende licht.

          Comment

          • chemdog
            Advanced Stoner
            Member
            • Jul 2010
            • 57

            #6
            Re: Bloeien door koude

            ik heb wel is gelezen dat als een plant dus danig gestrest is ze zich snel nog voort wil planten en ze toch gaat bloeien en herma word om zich zelf te bevruchten voor ze dood gaat! een soort overlevings reactie zeg maar. als het met licht aan maar 18 graden is dan is het s avonds waarschijn een graad of 5 das veels te koud!!
            NO PANIC... GO ORGANIC !

            Comment

            • Joosie1234
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Jul 2010
              • 216

              #7
              Re: Bloeien door koude

              probeer je hok dan beter te isoleren. ik heb hier geen persoonlijke ervaring mee maar wat chemdog zegt klinkt zeer logisch. wat voor lamp heb je en wat zijn de afbeeldingen van je hok?
              ik ben maar nog het begin...

              Comment

              • Exmember9813
                Son of the Bong
                Member
                • Aug 2010
                • 449

                #8
                Re: Bloeien door koude

                Ik maak gebruik van micro kastjes. Ik zou opzich kunnen isoleren met reflecterend isolatiefolie.
                Heeft iemand ervaring met dergelijk spul? Het moet dan denk ik niet dikker zijn dan 5mm omdat anders ruimte in het kastje wel erg afneemt, tevens is het kastje nu helemaal wit van binnen dus ik ben bang dat ook het reflecterend vermogen zal afnemen maar dat is wellicht minder van belang dan de toename van warmte.

                Comment

                • CatsEye
                  Retired
                  • Sep 2010
                  • 462

                  #9
                  Re: Bloeien door koude

                  Reflecterend isolatiefolie is uitermate dun, maar isoleert wel heel goed. Uit mijn hoofd een 2 - 3 mm dik en goed te bevestigen met wat dubbelzijdig tape. Reflecterend isolatiefolie reflecteert 90 - 95% van het licht, dus ik zou me daar niet al teveel zorgen over maken. Rollen zijn in verschillende lengtes te krijgen.

                  Comment

                  • Exmember9813
                    Son of the Bong
                    Member
                    • Aug 2010
                    • 449

                    #10
                    Re: Bloeien door koude

                    Dankjewel CatsEye!
                    Heb je wellicht een link naar het juiste folie van die dikte? want ik kan alleen het bouwmarkt spul vinden... dat is 1cm dik en bedoeld voor daken geloof ik.
                    Ik ken wel wat dunner spul wat normaal ook achter je radiatoren van de verwarming kan om de warmte binnen te houden.. bedoel jij dat soort folie?

                    Comment

                    • CatsEye
                      Retired
                      • Sep 2010
                      • 462

                      #11
                      Re: Bloeien door koude

                      Radiatorfolie (reflecteerd beter) of vloerisolatie (isoleert beter om de kou vanuit de kruipruimte tegen te gaan bij houten vloeren of laminaat).

                      Comment

                      • Exmember9813
                        Son of the Bong
                        Member
                        • Aug 2010
                        • 449

                        #12
                        Re: Bloeien door koude

                        Super! bedankt... ik hoopte al dat dat het juiste spul zou zijn... op naar de bouwmarkt

                        Comment

                        • Exmember9813
                          Son of the Bong
                          Member
                          • Aug 2010
                          • 449

                          #13
                          Re: Bloeien door koude

                          Mijn hok is geisoleerd en hopelijk scheelt het voldoende

                          Comment

                          • DarkSide
                            Big Bongmaster
                            Member
                            • Oct 2010
                            • 380

                            #14
                            Re: Bloeien door koude

                            hoe groot mag het temperatuursverschil maximum zijn eig?

                            grtz
                            <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
                            <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

                            Comment

                            • Exmember9813
                              Son of the Bong
                              Member
                              • Aug 2010
                              • 449

                              #15
                              Re: Bloeien door koude

                              Maximaal 8 graden meende ik.... het verschilt wel hoe snel de temperatuur daalt en steigt, daardoor kan je het oprekken.

                              Comment

                              Bezig...