Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moet je de pH aanpassen op aarde ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Moet je de pH aanpassen op aarde ?

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik zit al best lang met een vraag en ik weet dat de meningen over dit onderwerp verdeeld zijn.. maar laten we het nu voor eens en voor altijd duidelijk hebben. Is het echt nodig om af te zuren op aarde wanneer je biologische voeding gebruikt?? (bijv. plagron) Ik heb tot nog toe mijn hele bio kweekleven altijd netjes het water afgezuurd naar rond de 5.8 - 6.2 en de grond pH zat dan rond de 6.5-7. Prachtige planten met een goede smaak en opbrengst. Maar zou het wat uitmaken als ik daarmee zou stoppen? Ik heb ook eens gehoord dat je eigenlijk alleen moet afzuren wanneer je minerale voeding gebruikt (zoals bijv. canna). Dat schept nogal wat verwarring. Wat zijn jullie bevindingen hierover? hoor het graag.

Groene groeten.

Ik gebruik als aarde biobizz all mix met een buffertab Mycorrhiza wat lavameel en wormen shit.
    als voeding gebruik ik in de groei soms wat biobizz fishmix en alga mic.
    In de bloei biologische melasse, bac bloom en pk.
    1x in de 10 dagen geef ik biopak mee.
    ik zuur mijn water nooit af laat het alleen 24 uur staan om op temp te komen.
    Werkt voor mij prima!

Comment

Als iets goed werkt waarom zou je er mee stoppen ?

Comment

Er zijn zoveel meningen en manieren, dus je denkt ik start een nieuw topic zodat we er maar eentje overhouden, om duidelijkheid te krijgen.
        Tsja, als er niemand meer reageert kan dat, maar ik heb zo'n vermoeden dat het niet uitmaakt of je het opnieuw vraagt, de ene doet het met en de ander zonder.
        Ieder heeft zijn manier, gebruikt andere voeding, verschillende toevoegingen, andere aarde, ander volume, zelfs het water is verschillend.

Bij veel voedingen is het niet nodig, zo noem je bijvoorbeeld Canna, maar als je geen rhizotonic gebruikt kan je met Canna terra vega/bloom ook prima zonder pH aan te passen.
        De voeding brengt de pH al naar beneden naar waardes onder de 7, dat is al voldoende eigenlijk.

Biobizz raadt tegenwoordig ook aan de pH aan te passen, ze hebben zelfs een eigen middel ontwikkeld daarvoor.
        Maar als je eenmaal alle voeding in je water hebt zitten is de pH al gezakt naar 6.5 bij een beginwaarde van 8.0 dus is het eigenlijk ook niet persť nodig.

Doe wat jou het beste resultaat oplevert, er is geen antwoord op je vraag.
        Pak je water, doe alle toevoegingen erbij en als laatste meet je de pH. Als die rond de 6.5 is hoef je er niks aan te doen.
        En als dat jou gezonde groene planten oplevert tot aan de oogst, dan doe je het goed.

De volgende vraag gaat zijn waar je dan de pH mee moet aanpassen?
        Azijn, citroen, cola, zwavelzuur, salpeterzuur, organozuur, fosforzuur, appelmoes, ketchup [..]

laten we het nu voor eens en voor altijd duidelijk hebben
        Nope, dat gaat niet lukken als je naar bevindingen van kwekers vraagt
        Iedereen doet het anders.
        Last edited by QnQ; 29th November 2019, 09:26.
        Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Footer Left Ad

Collapse
        Bezig...
        X