Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grotere pot langere groei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    grotere pot langere groei?

    Korting op 420shop
    Ik las onderstaande tekst op sanniesshop. "Dit is een indicatie van hoe lang de planten ongeveer gegroeid dienen te worden maar is afhankelijk van de groei omstandigheden waar in gewerkt word. Wees bewust dat een zaailing in tegen stelling tot een stek zijn groei tijd aan past aan het pot formaat waar die in staat, de groter de pot de langer zal de zaailing de tijd nemen om te groeien."

    Wordt hiermee bedoeld dat de plant langer nodig heeft om te groeien of dat je de plant langer KAN laten groeien? De reden dat ik dit vraag is omdat mijn volgende kweek in 38 liter zal zijn en ik graag een idee zou hebben van een ideale voorgroeitijd (ik wil eigenlijk 4-5 weken voorgroeien).
    Lopend Verslag

    #2
    de dames vinden een grotere pot gewoon lekkerder,kunnen ze lekker de breedte in


    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Wat ik begrepen heb is hoe groter de pot hoe groter de plant.

      Hoel lang je wilt groeien ligt aan vele factoren. Aantal planten, soort, toppen wel of niet, scrog enz enz.

      Heb 40 liter potten. Deze zijn 2 weken boven, 1/8 de 1ste, de laatste paar dagen erna. Weet niet hoe groot je ze wilt hebben maar dan kan je een beetje een inschatting maken. Ik ga scroggen en mijn net komt best hoog te hangen zodat ik er nog onder kan werken. Als je bij de 1ste foto links boven in de hoek kijkt zie je nog net het blauwe stangetje waar mjjn net komt te hangen.

      1EF275AD-8470-410A-A31C-CDC03ED6343B.jpeg 822D581A-E443-4C8F-AD51-2495D6DD7069.jpeg

      Attached Files
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Ik had begrepen dat bij autoflower het sneller gaat als de pot kleiner is. Eens de ruimte op is zouden ze ook (eerder) gaan bloeien.

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Onzin...een afje gaat bloeien wanneer
          de tijd daar rijp van wordt...( gemidded
          12-13 weken van zaadje tot oogst..)

        #5
        Ok als ik het dus goed begrijp moet 4-5 weken ook met 38 liters gewoon voldoende zijn. Dat stelt me weer gerust. PS ik heb nog geen idee hoe hoog ik mijn net moet hangen, ik denk dat ik gewoon wacht met ophangen tot 2e week bloei. Volgens mij heb ik dan nog tijd zat om alles er onder te binden of denken jullie dat ik daar eerder mee moet beginnen?
        Lopend Verslag

        Comment


          #6
          kijk daarvoor eens in de verslagen van Takketoeli en Remco, die doen momenteel een scrog.

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            het verslag van zowel remco als takketoeli volg ik momenteel al met grote interesse.

          #7
          Je moet al begonnen zijn net scroggen voor dat de lamp op 12/12 zet. Dan moet het net dus al hangen. De meeste laten het 3/4 volgroeien en zetten dan de lamp op 12/12.

          Je net hang je zo hoog boven de potten zodat je er nog makkelijk onder kan voor de verzorging.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Daarvoor is een scrog, om ze op gelijke hoogte te houden Je bindt ze op het net vast of duwt ze eronder, net zolang tot ze niet meer groeien. Al je toppen komen zo op gelijke hoogte en krijgen evenveel licht.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Maar hoe groot is de kans dat dat niet meer past dan? Ze willen de eerste weken van 12/12 toch nog wel aardig strekken. Als het net er dan al hangt kan je toch niet heel veel meer wijzigen lijkt mij

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Nadat de lamp om is gegaan groeien ze nog een week of 2 door. Daarna stop je met binden en kunnen de toppen omhoog groeien vanaf het net.

          #8
          Zelfs met 1/4de vol voor omschakeling krijg je je net nog vol. Beter wat meer ruimte dan te weinig. Toppen, van de moment dat ze 5 weken oud zijn kan je je net laten zakken tot de eerste topjes er bovenuit steken. In feite mag dan de klok om en je blijft binden tot de groei eruit is.

          Comment

          Bezig...
          X