Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cmh verlichting?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cmh verlichting?

    Korting op 420shop
    Heeft er hier iemand ervaring met CMH verlichting?
    aangezien er weinig over gesproken wordt . . .

    #2
    is iets beter dan HPS maar scheelt niet veel

    Led is veel beter zoals FLUENCE SPYDR 2x

    Comment


    • JFall
      JFall commented
      Editing a comment
      maar wel weer veel beter dan kaarslicht,........

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Ik blijf benieuwd naar dat kweekverslag onder kaarslicht.

    #3
    Geloof niet, anders gezegd, dat mensen hier me werken..........

    Comment


      #4
      Zeker! Goede ervaringen mee ook.
      Ik heb een aantal rondes met de Lumii Solar 315w cmh gekweekt met goede resultaten.
      Thans overgestapt op Quantum board ivm lichtverspreiding en warmte in de zomer.

      Heb nog een setje liggen met groei en bloei lamp trouwens!

      Comment


      • bel20
        bel20 commented
        Editing a comment
        @ManekeNelis
        heb je met uw 315w CMH lampen goede resultaten behaald ? ik ben aan het overwegen om deze aan te schaffen maar ik twijfel nog omdat ik niet weet of deze wel goed werken... of beter werken

      #5
      MankeNelis

      Ik ben en blijf er ook nieuwsgierig naar..
      Misschien is dat wel iets voor mijn volgende ronde dat setje van jouw?

      Hoe zit dat met warmte tegen over Jos bij voorbeeld??

      Comment


        #6
        Hier staat het een en ander uitgelegd --->

        https://www.royalqueenseeds.nl/blog-...-cannabis-n980

        Comment


          #7
          Ik weet niet hoe goed je Engels is natuurlijk, anders zou je een paar Amerikaanse kweekverslagen kunnen lezen, daar wordt veel met CMH gewerkt

          De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

          Comment


            #8
            Het blijft een compromis m.i.
            De kleur van een cmh is 'blauwer' dan hps, daarom wordt deze aangeprijsd als een completer lichtspectrum.
            Op de RQS blog hebben ze het over UVB wat "anekdotisch bewezen" is.
            Dat betekent dat deze bewering is gebaseerd op een anekdote, een verhaal van iemand.
            (ik zou trouwens niemand UV-B lampen aanraden als ik geen hekel aan 'm had, dat spul is vrij schadelijk voor ons mensen!!)

            Nou groeien we als hobbykwekers nauwelijks onder HPS, dus dat verschil hebben we eigenlijk niet nodig.
            Blauw spectrum krijg je veel beter uit een coolwhite spaarlamp of TL. (ook beter dan CMH)
            Afbloeien onder HPS gaat beter dan onder CMH, omdat het spectrum van HPS geen compromis is, maar vooral gericht op de bloeiperiode.

            Geen ervaring met CMH, maar dit is mijn anekdote
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #9
              Thx voor de reacties en meningen allemaal!
              Ik denk ook dat het net wat mooier in de markt wordt weggezet dan de realiteit is echter.

              Er is ook weinig bekend wat het temperatuur verschil is tussen cmh en hps, wat ik juist interessant vind.
              als ik nu opeens op led overga terwijl ik het lekker doe op hps, is het net als geheel opnieuw beginnen.
              wat ik als enigste nadeel ervaar met hps is de temperatuur in de zomer maanden.
              Dus dacht ik bij mezelf misschien maken de cmh net het verschil, ookal zou het maar een paar graden schelen?!

              Met led-lampen (kind) vind ik het vechten tegen LV , maar dat is mijn ervaring dan!

              Comment


                #10
                Het zal zeker een aantal graden schelen in je kweekruimte t.o. een hps.
                Voor een beter kleurenspectrum tijdens groei en bloei zijn er bijbehorende lampen.

                Mocht je een goed geisoleerde kweekruimte hebt dan zou ik voor cob led of Quantum board gaan.

                Zo niet dan hps of cmh, waarbij de laatste mijn voorkeur geniet.



                Voor het vechten tegen de LV met Led werkt een luchtontvochtiger in de ruimte perfect! Ook geeft deze warmte af voor zwoele nachten voor jouw dames..
                Last edited by QnQ; 10 January 2020, 14:29. Reden: dubbelpost samengevoegd

                Comment


                  #11
                  Waarmee je meteen een van de voordelen van LED teniet doet : minder stroomkosten.

                  Qua temperatuur is CMH en HPS vergelijkbaar denk ik.
                  Het is ongeveer hetzelfde type lamp.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  Bezig...
                  X