Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek,de eerste vragen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ben wel benieuwd hoe het wortelgestel eruit ziet als je klaar bent, aangezien je ze zo diep heb in moeten planten.

    Verder lekker bezig toch, succes!

    Comment


    • Leentje
      Leentje commented
      Editing a comment
      Dank je. Ja,hoe de spaghetti wortelt. Voor nu ziet t er boven de grond goed uit,heeft t zich goed ontwikkeld,op wat gekruld blad na dan. Aan t eind van de rit zal t duidelijk zijn.

    #17
    Dag 13 in de grond. Lamp staat op 20/4.. LV 36-47. Temp 20-25. Als ik water geef doe ik dat afgezuurd en met power roots. Afzuiger staat nog uit,waaier ook. Afzuiger ga ik aanzetten als ze gaan ruiken. De waaier weet ik eigenlijk niet wanneer die aan te zetten. Heb begrepen dat dat voor de zaailingen niet goed is,die wind/tocht. Correct me If i am wrong...wat me opvalt is dat de drie spaghetti strekkers (mislukte) er veel voller bij staan als de twee niet strekkers. Tot nu,en wat je boven de grond ziet zou je bijna denken ze Beter zijn dan de “gelukte” zaadjes.

    over een paar dagen wil ik met terra de pot opvullen tot onder de lob blaadjes.
    is er nog iets wat ik vergeet of jullie aanraden om te doen...
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.

    Comment


    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      idd verse lucht is ook belangrijk voor je planten

    • Leentje
      Leentje commented
      Editing a comment
      Dan ga ik de afzuiger aanzetten. Dacht dat dat puur voor de geur was. Weer wat geleerd. Thanks

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Ma ja. Als je 1 keer per dag is gaat kijken is die lucht al ververst. Hier staat de afzuiger in de voorgroeitent ook niet aan. Gewoon onderaan een klein raam open. Gaat perfect.

    #18
    Attached Files

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Stam zelf niet vochtig maken he
      Sommige voeding kun je ook als bladvoeding gebruiken. Hoe te verdunnen is bij elk merk anders, ff opzoeken of aan iemand vragen met zelfde merk
      Ik sproei aan het begin van de lichtcyclus, meningen zijn wat verdeeld.
      Ik laat mijn waaier over het bladerdek gaan, dus niet recht erop. Een licht briesje is voldoende. Dan verdampt evt bladvoeding ook sneller

      Om een goede diagnose te stellen moeten we witlicht foto's hebben. Klauw kan bijv ook N overschot zijn geloof ik, dan zijn de bladeren donkerdonkergroen

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Als je bladvoeding sproeit met de ventilator aan verdampt het sneller en heeft de plant geen tijd om het op te nemen. Als je aan het begin van de lichtperiode sproeit (wat ik overigens ook doe) verdampt het ook sneller.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Oke, logisch ook eigenlijk!
      Dat gaan we in vervolg doen

    #19
    1- Geen planten sproeien alles wat boven
    de grond uitkomt dus( blad, teeltjes ,bloei enz..)

    2- Water tussen 6 a 7 niets mis mee.....

    3- Luchtvochtigheid niet druk over maken....

    4- Bordeellicht liever uit bij een foto...OOOoo

    ( dat mag ik niet zeggen tegen een dame sorry)

    Ziet er echt niet verkeert uit.............................
    Last edited by Ipie; 1 February 2020, 18:57.

    Comment


    • Leentje
      Leentje commented
      Editing a comment
      Dank je. Ga proberen een foto te maken als de lampen uit gaan,beetje lastige tijd wel. Of trek ze ff uit de tent als de lamp aan is,dat kan nog wel. Normaal gesproken zie je niet veel met t licht uit(saai toch) maar bij deze dames mag t

    #20
    Goeieavond,heb twee foto’s van buiten de tent. Heb ze ook gewogen. Juist die met t gekrulde blad in de top weegt zeker niet t zwaarst dus twijfel over te veel water,die weegt 4,9 kg. . De kleinste weegt t zwaarst,verbruikt minste water en heb ook minder gegeven maar die sla maar ik ff over. De kleine weegt 6,8 kg,wrs vooral onderin,bovenop niks te nat. Wat is nu wijsheid?
    Attached Files

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Voor wat het waard is, mijn ervaring is dat als het blad omhoog begint te krullen dan komt hij wat water te kort. Makkelijk testen is met een plantenspuit licht over het blad nevelen. Binnen een uur zou je dan verschil moeten zien

    #21
    Ziet er prima uit Leentje, laat je gevoel spreken.......

    Comment


    • Leentje
      Leentje commented
      Editing a comment
      Daar vertrouw ik dan maar op...Bedankt voor de wijsheid... <>

    #22
    Donker blad, klauwvorming, Stikstof overschot of teveel tocht.
    Gezien je opstelling zou ik voor de laatste gaan.
    Fan richting plafond of uit zetten, en kijken of je binnen 3-4 dagen iets van verbetering ziet.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Leentje
      Leentje commented
      Editing a comment
      Dank je,de fan staat alweer uit,heeft maar 1 dag aangestaan en t klauwblad was er eerder. Tocht is er verder in de tent niet.. Dan vermoed ik de stikstof.geef ik die dame alleen afgezuurd water ff zonder alga grow. Wrs te snel mee begonnen dan en nog genoeg voeding in de aarde gehad. Typisch dat de andere planten t niet hebben. Ze gaan wel goed in de bloei nu. Bedankt weer!

    #23
    Ik ben het met QNQ eens. Haha

    Comment

    Bezig...
    X