Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe reguleer je thc gehalte in een plant.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe reguleer je thc gehalte in een plant.

    Korting op 420shop
    Beste forumleden,

    ik ben nieuw op dit forum , ik woon sinds kort in Zwitserland waar het kweken van CBD wiet met een THC gehalte van max 1% is toegestaan.

    Legaal wiet kweken is geweldig, wat ik me alleen afvraag is hoe je een plant zo kan reguleren dat er max. 1% THC ontstaat.

    Er zijn zaden te koop die een maximum THC percentage aangeven, heeft iemand hier ervaring mee?

    Ook vraag ik me af of het mogelijk is de thc waarde van je plant te minimaliseren , ik kan daar zelf niet veel van op internet vinden.

    Wie kan mij op weg helpen?

    alvast bedankt!

    Groeten Remy




    #2
    Misschien eens gaan kijken bij een Zwitserse growshop ?
    Voor zulke speciale regels zullen ze wel aparte soorten verkopen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Bijna alles is mogelijk met veredelen, een soortje maken met maximaal 1% THC ook.
        Simpel uitgelegd, pak je een soort om mee te starten en die ga je kruisen met een soort zonder, of met minder THC.
        Als je dat een keer of 7-8 gedaan hebt dan heb je een stabiele soort met minder THC dan die waar je mee begon.
        ((Voor precieze percentages moet je misschien wel 20x kruisen en testen voor je zoiets stabiel hebt))

        De zaden die de Zwitserse shops verkopen zullen best in orde zijn.
        Ik neem aan dat er vrij streng gecontroleerd wordt bij die shops.
        Je kunt in Zwitserland ook legaal stekken kopen toch ?
        Die zullen ongetwijfeld ook onder die 1% blijven anders kunnen ze snel opdoeken bij een controle.

        Wel interessant hoor, die soortjes.
        Hoe zijn de prijzen van de zaden daar bij de lokale shop ?
        Die zal misschien wel wat hoger per zaadje zijn dan de onstabiele soortjes die je hier overal bij de webshops koopt.
        Mja, je krijgt er -als het goed is- wel een goeie soort voor terug. Je zou weinig verschillende pheno's moeten zien.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Last edited by kelderkastje; 29 January 2020, 17:12.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              sigpic

              Comment


                #8
                Ik begrijp dat die Zwitserse wiet op de een of andere manier uitgespoeld wordt. En de cbd wiet een soort hasjafval zou zijn. Maar da's van horen zeggen.

                Comment


                  #9
                  Ja, dat lijkt mij dus ni echt mogelijk zoiets. Uitspoelen met wat?

                  Opgelet!: dat rassen opgenomen zijn in de toegelaten Europese rassenlijst garandeert niet 100% dat het THC-gehalte in alle omstandigheden lager is dan 0.2%. In sommige omstandigheden kunnen rassen een relatief hoog THC gehalte hebben, waarbij de uitbetaling van subsidies op de percelen die met een dergelijk ras aangelegd zijn, in het gedrang kunnen komen. In 2013, 2016 en 2018 werd dit in Vlaanderen vastgesteld bij het ras Finola. Landbouwers die het ras Finola telen moeten zich bewust zijn van het risico dat dit ras meebrengt.

                  https://lv.vlaanderen.be/nl/plant/ak...-hennep#Rassen

                  Hier zullen ze hun 14 euro per gram "wiet" wel halen. En dan zal het een fabeltje geweest zijn dat je van vogelzaad hennep koppijn krijgt als je het rookt ofwel krijg je koppijn van wiet van 14 euro de gram waar je niks aan hebt.

                  Comment

                  Bezig...
                  X