Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

moederplant uit feminized zaad of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    moederplant uit feminized zaad of niet?

    Korting op 420shop
    Ik had laatst een discussie met een maatje van me.
    Aangezien ik een paar moeder plantjes wil gaan maken en daar dus feminized zaad voor wilde gaan kopen.
    Volgens hem kan ik het beste uit normaal zaad groeien en daar mannetjes van weggooien ipv feminized zaad omdat volgens hem een plantje uit feminized zaad altijd een herma kan worden.

    Nu begreep ik juist dat dit niet zal gebeuren zolang de herma waarmee de bloemen bestuifd worden niet uit zichzelf is ontstaan, maar dat deze zo gemaakt wordt door gebruik van bv zilver water.

    Wat vinden jullie ?

    #2
    Kan gewoon.. Zo’n verhaaltje van de old timers dat dat niet kan..
    gewoon elke jaar nieuwe moeder maken.. Komt het helemaal goe.


    Misschien niet onbelangrijk om te zeggen;
    moet je wel goede genetics hebben. Als je al met kut zaad werkt word je moeder nou ook niet geweldig.
    sigpic

    Comment


      #3
      Oke, zit er nog verschil in de standaard zaadboeren ?
      Ik overweeg om wat verschillende soorten bij https://wietzadenshop.nl/ te kopen.
      Daar groei ik dan plantjes af waar ik vervolgens stekken van pak en deze afbloei, daarna kijken welke de beste opbrengst had en het makkelijkst groeide. Right ?
      Last edited by QnQ; 21 February 2020, 23:00.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Da's allemaal huismerk wat ze verkopen of niet ?
        Er zijn ook shops die zaden van 100+ verschillende breeders verkopen, dan heb je wat meer keus en kun je de goeie uitzoeken.

      • SweetMango
        SweetMango commented
        Editing a comment
        Wat QnQ al aangaf mbt zaden.

        Ja idd, je stekt, bloeit ze af. Kijkt welke het beste/snelste wortelt, bloeit, smaak, geur, opbrengst. En daar ga je mee veder.

        Al bedacht wat je stek methode word?

      • tjooky
        tjooky commented
        Editing a comment
        @SweetMango
        daar heb ik me nog niet helemaal in verdiept. Enige tips?

      #4
      Als je meer dan 2-3 keer stekken wil knippen zou ik inderdaad niet voor fem. zaden gaan.
      Als je die wat langer in de groei houdt (een jaar of langer) dan kunnen ze soms wat kuren krijgen. De meeste fem. soortjes zijn niet zo stabiel.
      Een goeie stabiele soort is een reguliere F6 of F7 bijvoorbeeld Santa Maria.
      Soma heeft ook een paar leuke als regulier die nog redelijk betaalbaar zijn. Meestal is regulier een stuk duurder.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Als je meer dan 2-3 keer stekken wil knippen zou ik inderdaad niet voor fem. zaden gaan.
        Als je die wat langer in de groei houdt (een jaar of langer) dan kunnen ze soms wat kuren krijgen. De meeste fem. soortjes zijn niet zo stabiel.
        Een goeie stabiele soort is een reguliere F6 of F7 bijvoorbeeld Santa Maria.
        Soma heeft ook een paar leuke als regulier die nog redelijk betaalbaar zijn. Meestal is regulier een stuk duurder.
        Ik heb nog even gekeken, maar veel strains die me leuk lijken om te gaan kweken zijn alleen feminized beschikbaar.
        Stel dat ik bv gorilla glue wil kweken, maakt het dan nog uit of ik deze zaden hier koop:
        https://wietzadenshop.nl/product/gor...lue-wietzaden/
        of hier ?
        https://www.zamnesia.nl/royal-queen-...feminized.html

        En met niet zo stabiel bedoel je dat ze na een jaar misschien herma worden of bedoel je dood gaan oid ?
        En stel nou dat je de moeder elk half jaar of een jaar zou vervangen met een stek van haar af ?

        Comment


        • tjooky
          tjooky commented
          Editing a comment
          Ik lees het zojuist. Wist ik niet!
          Vraag me af of ik wel zo'n strain moet gaan kweken aangezien ik zie dat je ze tijdens de bloeiperiode niet mag stressen en mijn ervaring nog niet uitbundig is..

          Hoe gaan ze nu bij jou ?

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment

        • tjooky
          tjooky commented
          Editing a comment
          oke cool die ga ik volgen

        #6
        Ik zie dat ze gorilla glue wel als regs verkopen in het buitenland
        https://elev8seeds.com/strains/gorilla-glue/

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Gorilla glue is gemaakt met hermafrodieten.
          Er komen nog regelmatig herma’s voor bij verschillende kwekers dus die hele soort kun je beter uit je hoofd zetten.
          Check anders even seedfinder.eu
          Als je daar de originele opzoekt kun je dat ook lezen

        #7
        GG4 is clone only... dus al dat zogezegd zaad is of totaal geen GG of zit vol herma en dergelijke. Een stabiele soort maken duurt jaren

        Comment

        Bezig...
        X