Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag over afstand G-bars 100

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag over afstand G-bars 100

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik ben nieuw hier, en nieuw in het kweken over-all… net aan mijn eerste kweek begonnen in de G-Tools Bonanza kast met LED-bars (2 x 50W).

    Ik zet er 4 plantjes in, en heb mij al vele dagen en nachten sufgezocht naar een duidelijk antwoord op mijn vraag: Op welke afstand moet ik de LED-bars hangen in de verschillende fases? Dus voor de zaaiingen, groeifase, bloeifase.

    Intussen heb ik G-Tools al gebeld in de hoop dat zij mij hierover advies zouden geven, maar niets van dat... Ook op mijn mail antwoorden ze niet, geweldige service daar bij G-Tools...

    Dus nu hoop ik heel hard dat hier iemand mij kan helpen, op mijn gevoel kan ik nog niet echt vertrouwen, daar het dus mijn eerste keer is...

    Hieronder de info over de lampen vanop de site waar ik de kweekkast kocht. Ze hebben geen aparte groei-en bloeistand.

    Alvast heel erg bedankt, elk advies is welkom!

    De G-bar:

    Deze lamp is opgebouwd uit 2 x de G-bar 50 Watt led balken. Met deze led bar kweeklamp haal je de perfecte led kweeklamp in huis voor gebruik in een kleine kast of kweektent.

    De bars zijn door op een aluminium frame gemonteerd. Het aluminium zorgt voor extra warmteabsorptie en verlengt daarmee de levensduur van de bars.

    De positionering van de bars op het frame maken de G-bars ideaal voor het verlichten van een kweekoppervlak van 60 x 60 cm. Doordat de bars relatief ver uit elkaar staan en de grote hoek waaronder het licht wordt uitgestraald kunnen de bars heel dicht boven de planten worden gehangen.

    Je hebt zo geen “transportverlies” en haalt optimaal rendement uit je lamp. Mocht je wat meer vermogen willen dan is er ook een 150 Watt variant met 3 G-bars.

    Technische gegevens:

    #2
    Heb nog met niet veel lichten ervaring , maar mijn mening zou zijn tussen 30-60 cm , als de internodes tss zijtakken te groot worden , dichter hangen , en als ie er beetje dof , lusteloos uitziet hangt ie te dicht dan , maar een echte maatstaaf heb je daarmee niet he , hopelijk helpt het een beetje.
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #3
      Kijk ff in mijn verslag heb al aardig wat tips gehad en werk met 150 w g bars

      succes

      Comment


        #4
        Mooi spul, 30 cm in het begin en daarna op ca 10 cm. Zo doe ik het toch met de 150 watt lampen.

        10 cm is heel dicht. Zo staat het in de uitleg die je zelf aanreikt. Beetje je gevoel gebruiken ook.

        Welkom, stel je meteen even voor in het introductieforum.

        Comment


          #5
          Footprint is 60x60 zeggen ze.
          Als je er dan helemaal niet uitkomt, dan hang je ze toch zo hoog, dat ze die footprint hebben ?
          Makkelijk te doen in een lege tent.
          Begin op 1 meter hoog, en kijk naar de vloer.
          Dan laten zakken totdat ze een gebied van ongeveer 60x60 verlicht op de vloer.
          En dan heb je de optimale hoogte (volgend de fabrikant)
          Die hoogte hou je aan als afstand tussen plant en lamp.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            led lampen alleen hoog hangen in een kamer met verwarming
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment

            Bezig...
            X