Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn grond mix voor een volgend kweekje, alle opmerkingen welkom !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn grond mix voor een volgend kweekje, alle opmerkingen welkom !

    Korting op 420shop
    Mijn grondmix , waarvan ik al een testje heb gemaakt , kwam er een licht laagje schimmel op , maar stond vochtig zonder kans om te verluchten.
    Ik wou de planten voorzien van een traagwerkende meststof die voorzag in alle behoeftes.. maar eigenlijk meer op goed geluk dan echt te weten hoeveel van elk, dus elke toevoeging is zeer welkom!

    De mix 100l:

    35 l cocos
    40 l lightmix
    7,5l perliet
    7,5l vermiculiet
    2,5l hydrokorrels
    2,5 l bokashi starter
    5 l meststoffen .

    de meststoffen zijn:

    0,5l hoornmeel
    0,5l hoornspaan
    0,5l bat guano plagron
    0,5l guano del peru
    0,5l bloedmeel
    0,5l beendermeel
    0,5l kali
    0,5l kieseriet
    0,5l lavameel
    0,5l wormenmest.

    Hoornmeel werkt sneller dan hoornspaanders , en kieseriet werkt ook sneller dan de rest.. guano del peru samen met bat guano is mss een meerwaarde? Alle info, opmerkingen welkom ! Groetjes!
    Ganja always does the trick.

    #2
    Gisteren hoornmeel gekocht, er lagen zakken bij de LIDL, is eigenlijk gewoon teennagelknipsel. Verdeeld in mijn tuintje.

    Comment


      #3
      Ik maak het niet zo moeilijk hoor, gewoon een zak potgrond en klaar
      Ik zal denk ik niet het meeste uit het zaad halen, maar het is voldoende voor mij.

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Goede grond, water en licht!

      #4
      Heb nog mycorriza en trichoderma gevonden bij bio solutions, voor sterkere wortels , en bijgevoegd . Grote investering maar het is een experiment en iedere grondstof in deze hoeveelheid kan jaren meegaan. Als het een succes is , probeer ik een kweek met allemaal dezelfde planten , de een zonder extra stoffen , de ander met deze mix, (als het lukt)
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #5
        Als ik nu potgrond aveve koop waar er al bemesting inzit, zouden jullie bovenstaande nog toevoegen in kleine hoeveelheid , en op welke manier maken jullie de grond klaar voor gebruik ?

        vraag dat ik blijf mee zitten ondanks alle info ik verzamel... zou nu niet meer dan 0,25 l van elks toevoegen . En dan wachten met alga grow tot ze het nodig hebben , of is het al te laat dan ?

        Vorige keer had ik schimmelvorming na een beetje water toe te voegen om de grond klaar te makken voor gebruik.

        Ook heb ik nu trichoderma ,waarop staat dat het 3 weken nodig heeft om zich te manifesteren, zou ik al 3 weken op voorhand aarde nat maken ?

        Dank bij voorbaat voor alle input !
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #6
          Vb van universele potgrond die ik zou gebruiken, heel hoog in npk blijkbaar...
          Attached Files
          Last edited by Wesley pipes; 7 June 2020, 13:22.
          Ganja always does the trick.

          Comment

          Bezig...
          X