Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaailingen lijken op pauze te staan ....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailingen lijken op pauze te staan ....

    Korting op 420shop
    Hey allen,

    Ik heb mijn zaadjes geplant op 16/3.

    Het is mijn eerste keer dat ik fem. zaadjes gebruikt (voorheen altijd AF in jiffy plug).

    Deze had ik 2 mm in gewone potgrond gestoken en bevochtigd. Na 3 dagen heb ik moeten helpen bij de helmpjes (mss hier fout gegaan?).

    Maar moet ik ze nu nog donker houden of gewoon in de keuken zetten of al onder een lamp?

    Het lijkt dat ze heel nat staan maar dat is omdat ik ze nog besproei omdat er aan sommige nog een vliesje zit (misschien)

    Komt dit nog goed en wat kan ik hiervoor doen? Anders zet ik gewoon 5 nieuwe zaadjes in een jiffy en wacht ik enkele dagen, wel zonde van de zaadjes ...

    Enkele foto's ....



    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    #2
    Dat donker houden snap ik nooit.
    Een zaadje gebruikt de zwaartekracht EN het licht om te bepalen wat boven en onder is.
    Dus zaadje in de grond met het puntje naar boven, en meteen het licht erop, dan gaat het goed.

    De grond maak je vochtig voor ze erin gaan.
    Stukje plasticfolie erover om te zorgen dat het niet uitdroogt, en pas weer iets met water doen als ze goed boven de grond staan.
    Zo gauw ze boven zijn de folie eraf.

    Ik snap wel dat iedereen een eigen manier heeft van beginnen, en met een topic als dit krijg je altijd een opsomming van iedereen die het op zijn manier met succes doet.
    Da's logisch, er zijn 100 manieren, maar in het donker beginnen zou daar niet bij moeten horen.

    Als ze boven de grond zijn moeten ze ook binnen 24 uur de blaadjes openen anders gaan ze strekken als een gek.
    Doen ze dat niet vanzelf om een of andere reden, dan zul je ze moeten helpen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Thx QnQ ... ik ga vandaag nieuwe zaadjes planten want dit is de eerste keer dat het zo slecht gaat. Dan zal ik straks een prutsen aan de zaailingen die nog geen,open blaadjes hebben ... Desnoods zet ik ze buiten in mijn serre en doe ik binnen verder met nieuwe zaadjes ...

      Zou ik deze zaailingen alsnog gewoon onder mijn led plaatsen en afwachten?
      Last edited by Tsjara; 21 March 2020, 09:57.

      Comment


        #4
        Oh jawel, het kan zeker nog prima in orde komen.
        Als ze eenmaal open zijn en er staat goed licht op, dan staan ze binnen een dag recht.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Tsjara
          Tsjara commented
          Editing a comment
          Ok, ik zal ze al onder de lamp zetten met genoeg afstand ... moet ik al een lichtschema aanhouden of nog niet? (Ben enkel AF gewoon en die gingen bij mij direct onder 24u licht gedurende de hele groei en bloei ...

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Zou ze een weekje op 20/4 houden en kijken wat ze doen, als ze goed komen kan je altijd naar 18/6

        #5
        QnQ zal straks nog een foto plaatsen maar ik denk dat 3,5 van de 5 nog goed zullen komen. 3 staan er al mooi gestrekt bij (laat ik een dagje strekken om op positieven te komen) en de halve is nog een twijfelgeval ...

        thx QnQ want ik had ze anders al in de vuilnisbak gegooid ...

        Comment


          #6
          Zoals beloofd ... wel onder de lamp (met van die chinese cob leds ...)

          Groot verschil op 1 dagje onder licht !


          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


            #7
            De lamp mag nog wel een stuk lager de planten zijn behoorlijk aan het strekken zoals ik op de foto kan zien
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment


            • Tsjara
              Tsjara commented
              Editing a comment
              Weske bedankt! Dacht ik ook al maar is een nieuwe lamp en onbekend voor mij. (Er staan 9 chips op van 50w waarvan er nu 5 branden)

              Ik hang ze steeds wat dichter maar ben bang om ze te verbranden ... als ze te gestrekt zijn plat ik ze diep genoeg over he

              Toch bedankt he Weske!
          Bezig...
          X