Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe strekken tegen gaan ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe strekken tegen gaan ?

    Korting op 420shop
    Hoi medestoners,
    Hoe kan ik strekken van zaailingen tegen gaan als je onder een led lamp kweekt?

    Ik gebruik 4x200 led full spectrum lampen. Deze bevatten: 158 rode leds, 32 blauwe leds, 2 witte leds, 2 warm witte leds, 2 uv leds en 2 ir leds.

    Ik heb al geprobeerd om de planten dichter bij de lamp te hangen maar dit heeft helaas niet geholpen. Kan ik deze lampen gebruiken voor het kweken of moet ik naar een andere lamp gaan kijken?

    #2
    Dat strekken komt door de rode leds in je lampen die fullspectrum is vaak schakelbaar of in 3000/4000k.


    Normaal gebruik je wit/blauw licht in de groei en gooi je de rode licht in de bloei erbij aan
    Je kan er wel onder kweken maar ik denk dat er weinig tegen het stekken te doen is
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #3
      Heb je soms merk en type van lamp?

      Misschien belangrijker ... hoe hoog hangt de lamp? En wat zegt de gebruiksaanwijzing?

      Comment


        #4
        Ik heb ook full spectrum led lampjes, maar dat verschilt van lamp tot lamp, ik hang de mijne tot 10 cm, in het begin op 20, strekken niet.

        Comment


          #5
          Bedankt voor de reacties en informatie!

          Nee ik heb geen gebruiksaanwijzing, lampen komen van aliexpress en zijn niet schakelbaar. Het is alles aan of alles uit. Ik had de lamp op het laatst op ongeveer 10-20 cm van de plant maar nog steeds zag ik m een paar uur later plat op de grond liggen en weer een beetje langer.
          Link is van de lampen ik gebruik de 200 led full spectrum. Full spectrum duid er hier denk ik op dat er ook IR en UV leds aanwezig zijn in tegenstelling tot lampen die alleen rode en blauwe leds hebben.

          Rode leds zijn dus 'bloeilampen.' Maar je kan je plant toch ook gewoon onder blauwe leds laten staan voor de bloei als je op 12/12 gaat? Wat is het nut/effect van het wisselen van de lampen?

          Comment


            #6
            Full spectrum.moet quasi zonlicht qua kleur hebben.

            En 12 watt per lamp. Daar is je probleem denk ik, kun je er beter een spaarlamp naast hangen, die zullen ook op 5 cm mogen.

            Heb je ergens een verslag gelezen waar die lampjes gebruikt werden?
            Last edited by kelderkastje; 25 March 2020, 07:36.

            Comment


              #7
              Wietplanten hebben ze buiten ontdekt en niet onder een hps led spaarlamp of wat dan ook.

              hun tijd is einde lente/voorzomer/zomer
              zelfde als de bomen in de winter zonder blad staat en in de zomer vol blad.
              bepaalde tijd om te groeien/bloeien dus.

              Het spectrum van de zomer eigenlijk 6000k is een wolkvrije dag vol zon (begin zomer/zomer)
              dat licht word steeds rooder dus het spectrum veranderd ook.
              3500/3000k is einde zomer denk even aan de rode gloei lucht die je dan ziet.

              De planten merken aan het licht hoeveelheid/kleur/sterkte dat de zomer ten einde gaat en ze dus afbloeien oftewel hun levenscirkel ten einde loopt.

              Uit onderzoek zijn ze erachtergekomen dat verschillende spectrums in verschillende stadiums juist goed zijn voor de groei en bloei.

              Maar inderdaad het is ook maar een 15w ledlampje ook ik denk dat daar je probleem zit.....


              Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

              Comment


                #8
                Je lampen zijn te zwak... Kweken zonder goede lamp is zonde. De ene led is de andere niet. Je gaat geen 400 euro systeem voor 40 euro vervangen. Als je dan toch goedkoop systeem kiest zul je toch 100-200 watt nodig hebben.

                Ik zou zeggen spaar wat geld lumatek komt op markt met leuke 200w led voor 280 euro. Dan heb je tenminste kwaliteit en zit je tijd nie te verdoen voor lullig resultaat.

                Comment


                • Disce1988
                  Disce1988 commented
                  Editing a comment
                  Ik heb een hydro mars ts1000, 150watt. 170 euro doet ook prima zijn werk.
              Bezig...
              X