Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

24 uur donker voor de oogst ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    24 uur donker voor de oogst ?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal, ik vraag me wat af.

    Ik heb in een aantal verslagen gelezen dat men de plant 24 uur in het donker zet. De exacte reden daarvoor is me niet helemaal duidelijk.
    Maar zou het zinvol zijn om ze juist 24 uur in het licht te zetten?
    Lopend Verslag

    #2
    Beide hebben geen zin. Niks van die foefkes heeft zin. Trichomen hebben een aantal weken nodig om af te rijpen. Niks zinvol dat je nog kan doen in die laatste drie dagen.

    Comment


      #3
      Nope, die kan bij de rest van de fabeltjes.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Nou dat vermoeden kreeg ik dus al want zoals gezegd kon ik niet echt een duidelijke voordeel vinden met een goede onderbouwing. Mooi... fabeltje in de kast, gewoon lekker normaal blijven doen

        Lopend Verslag

        Comment


        #5
        Nou. Minimaal 72u in het donker zorgt voor een hele hoop extra trichomen ivm stress --> zelfbescherming.
        Had dat destijds gelezen nadat LR mij een link had gegeven van onderzoeken op een NL universiteit. Kan de link zelf niet meer vinden.

        Rijpen die af? Nee.
        Heb je er wat aan? Heldere trichomen zorgen voor een Rush effect, onrustig gevoel en de smaak/terpenen is er lang nog niet zoals het hoort te wezen.
        Denk zelfs dat je daar je wietje slechter van maakt..
        Ad usum proprium!

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Xactly

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Als je extra trichomes wilt moet je de varenrouwmug laten doen. En ik deed dat vroeger ook, ze in het donker zetten. Je las dat overal. Heb erop gelet, nooit extra trichomes te zien. Als je het mij vraagt is heel die periode stressvol voor een wietplant want het enige wat die wil is bestoven worden en zaden produceren en dat is net wat wij niet willen. Dus of die paar dagen donker helemaal op het einde nog iets gaan doen, ik betwijfel het.

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Als je het mij vraagt is heel die periode stressvol voor een wietplant want het enige wat die wil is bestoven worden en zaden produceren
          Ben het niet oneens met je

          72u donker is niet natuurlijk, zal dus voor 'ander soort' stress zorgen?
          Zouden ze bij het binnen kweken nog meer stress ervaren Beo? ..aangezien ze binnen ook meer trichomen produceren dan wanneer je buiten kweekt? Het is immers een niet natuurlijke omgeving.
          Last edited by ganjagast; 2 April 2020, 00:03.
      Bezig...
      X