Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe krijg je grotere toppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe krijg je grotere toppen

    Korting op 420shop
    Mijn huidige ronde is bijna ten einde en door de scrog heb ik nu heel erg veel kleine toppen. Niks mis mee. Maar nu komt de vraag: Met welke techniek krijg ik juist grote toppen (ik begrijp dat het er dan minder zijn). Mainlining? En dan gewoon 8 toppen per plant (3x toppen dus). Of zijn er ook nog andere manieren die ik kan overwegen?
    Lopend Verslag

    #2
    Grote toppen krijg je als je niks aan de plant doet, geen van die kunstjes.
    Of meer licht erop.

    Kweekverslag zonder fratsen : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ita-ak47-widow
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat zijn inderdaad wel grote toppen... Ik zou bijna proberen om er gewoon een stuk of 10 in 11 liters te zetten en dan zien wat er gebeurd maar ik wil eigenlijk niet over dat aantal van 5 heen.... Ja, als ik bezoek krijg ben ik toch wel de lul maar in mijn hoofd geeft het meer rust als er niet meer dan 5 staan

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat snap ik, ik zet er nooit meer dan 4 en voor optimaal rendement altijd in scrog.
      Genetica maakt ook veel verschil natuurlijk, en de groeitijd. Hoe langer de groei, hoe dikker de stammen, hoe groter de planten en toppen.
      Groeien onder HPi/MH 4000-6000K (of gelijkwaardig led/cob) daarvan krijg je de nodes dichter op elkaar, dat kost je zeker langere groeitijd, dat moet ook om ze zo dicht op elkaar te houden, en dan LST ofzo en geen nodes dieven natuurlijk, daarmee haal je alles weer weg.
      Of de andere keuze, wel alle nodes dieven en gaan voor 1 hoofdstam omhoog.
      Dan krijg je zeker lange dikke toppen, maar qua rendement kom je niet aan hetzelfde gewicht als bij een scrog vol met 10-15cm topjes.
      Genetica maakt wel wat verschil. De ene plant is wat soepeler dan de andere als je wil buigen en binden en sommige soorten maken nou eenmaal langere toppen dan andere.
      Grote potten. 11L is niet erg groot. Eigenlijk alles groter, en meer tijd ervoor nemen

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dan houden we het gewoon bij scrog. Grote toppen zijn cool maar lijkt me ook meer risico op toprot en als dan ook nog eens de opbrengst lager is...

    #3
    ik heb al veel goeds gelezen van mainlining !

    Comment


    #4
    Think Different zetten. Niks mee doen.
    AFjes daar houdt iedereen van

    AK genetica.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nope... hier geen AF-jes meer. Te frustrerend om 14 weken lang er helemaal niets aan te doen.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      11 tot 12.

      Niets doen=dikke toppen, blijkbaar.

      Je mag ze af en toe draaien en er een liedje voor zingen.

    #5
    Oorspronkelijk geplaatst door kelderkastje View Post
    AFjes daar houdt iedereen van
    Dat is nieuw

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Dat zal ook wel goed komen denk ik, maar men doet wat minachtend naar AFjes en focust op de mindere opbrengst en de slechtere wiet. En dat valt reuze mee. Zijn soms op 10 weken tijd al rookklaar. En er zijn al THC waardes van 28% gemeten, geef de veredelaars even de tijd.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Qua opbrengst heb ik helaas een hele slechte ervaring met AF. Qua smaak en effect zeker niet. Maar omdat ik het leuk vind om technieken als scrog toe te passen ligt mijn voorkeur wel bij Foto’s. Wat betreft de tijd... 110 dagen vind ik zeer acceptabel.

    • WillyWally
      WillyWally commented
      Editing a comment
      Het is vrij simpel regs zijn beter dan fem en fems zijn beter dan AF... en dat zal hoogstwaarschijnlijk altijd zo zijn.
Bezig...
X