Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drogen/curen juiste waarden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Drogen/curen juiste waarden

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Deze vraag zal hier en daar al wel besproken zijn maar kon dit helaas niet helemaal in 1 lijn duidelijk terug vinden.
    1. Ideale temperatuur en rlv tijdens droogproces, (ondersteboven met de kleine blaadjes er nog aan) hoelang te drogen of hoe te weten wanneer we richting weckpot kunnen overstappen.
    2. weckpot welke grote (verdelen of in 1 grote(200 a 300 gram)).
    3. Ik las dat er zakjes zijn die de rlv op 62/63 houden is dit aan te raden.

    Mvg remco

    #2
    Die zakjes helpen, ik heb er van 55. Houden de LV stabiel.

    Maar da's voor het curen.

    Curen kan ook in 10 liter emmers.

    Temperatuur ergens rond de 20. LV rond de 55.

    Succes.

    Comment


      #3
      kelderkastje

      Comment


      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        Ik heb wel eens een beetje toprot gemist waarna ik na een tijdje het hele potje weg kon mikken.
        Vandaar het aloude spreekwoord; Niet al je eieren in 1 mandje leggen.

      • Remcojeff
        Remcojeff commented
        Editing a comment
        Ja precies heel logisch natuurlijk Gijsch , bedankt!

      #4
      200-300 gr krijg je toch niet in 1 pot.
      Heb je zeker 3x 1.5L weckpotten voor nodig, misschien wel 3x 2L
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        Ik had dan liever die Impala.

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Ghehe idd, kreeg ook wel eens een (gepaste) tik op me achterhoofd als ik direct begon te bijten, aah leuke herinneringen
        Verder had me oma altijd nog Engelse drop en Kings pepermuntjes in huis. Het is dat Q het over de hopjes had, die meen ik ook nog te hebben gezien. Zelf had ik daar weinig van gesnoept was nooit echt dol op drop of dropliquertjes.
        Mentos leerde ik pas kennen toen ik achter de chickies aan ging sigaretten smaak inde bek deed het m niet.

        Varkenskoppen.. hier hebben ze Van Dobben kroketten, stuk makkelijker meenemen ghehe.. tja stadsmensen eh.

      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        ganjagast Oja, pepermuntjes... Mijn oma had Wilhelmina pepermuntjes. Van die dikke. Met zo'n varkenskop ving mijn opa soms wel 12 palingen... Ach, de goeie ouwe tijd. Pure nostalgie.

      #5
      Ik heb nu die tight vac en c-vault gekocht, en daar staat op dat er maar zoveel procent lucht mag overblijven om perfect te curen . Dus om 30 gram te drogen neem je een 30 gram potje en geen pot waar 100 in kan. Maar dat is mss verkoperspraat om je alle modellen aan te smeren. Das het deksel van die cvault waar boveda pak in past .
      Attached Files
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Tsjara
        Tsjara commented
        Editing a comment

      #6
      Mijn wietje in de weckpot hier staat al 4 maand stabiel tussen op 54%/58% LV. afhankelijk van te temperatuur. Zonder er iets aan te doen.
      Heb niet gekeken naar het juiste formaat weckpot. Gewoon gekeken of het past.
      En dan ongeveer 2/3e a 3/4e vullen. Je kunt het natuurlijk zo moeilijk maken als je zelf wilt. Maar mijn mening is, gewoon doen.
      Andere potten die ik wat vaker open zijn soms wel te droog. Dan doe ik er ff een mandarijnen schil in ofzo.
      maybe zijn van die vochtigheids packs wel handig, gaan vast langer mee..
      Je kunt voor 1 euro per stuk van die LV metertjes krijgen. ideaal.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Remcojeff
        Remcojeff commented
        Editing a comment
        Ja klopt die mini rlv metertjes zal ik zeker aanschaffen bedankt Nederhigh

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ali doet het weer, daar nad ik ze van 50 cent ofzo

      #7
      Korte samenvatting,

      De boveda zakjes zijn aan te raden maar dan die van 58% rlv.
      Curen in weckpotten is beter om zo'n hoeveelheid te verdelen (door omvang / als er eventueel toprot ontwikkeld beperk je dit tot 1 van de potten).
      Dan blijft vraag 1 nog wat onbesproken :

      1. Ideale temperatuur en rlv tijdens droogproces, (ondersteboven met de kleine blaadjes er nog aan) hoelang te drogen of hoe te weten wanneer we richting weckpot kunnen overstappen

      Heb zelf over de rlv een idee rond de 50%
      Maar waar ik aan kan zien of hoe ik kan weten wanner ik ze in de weckpotten kan doen is mij niet heel duidelijk.

      Bedankt voor 't meedenken !!

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Goede tip ganjagast Heb er wel eens gewoon water in gespoten met de plantenspuit. Je keukenrol tip bevalt me nu al beter, zonder het geprobeerd te hebben

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Ik zal later nog een foto posten voor diegene die niet precies weten wat ik bedoel.

        Had het geprobeerd en het beviel uitstekend, nog beter als met de aardappel schillen. Hoef ik niet elke dag aardappeltjes te eten ghehe (of weggooien) en heb je geen enkel geurtje of na smaakje er aan over.

        Zou dat zelf niet durven met de planten spuit ook niet aan de randen van de potten wat sommige doen. Dat kan heel snel verkeerd gaan als je het even niet bijhoud.. Heb het getest met een enkel topje twee rondes terug en dat stukje had minuscule schimmel delen in de top zitten (?) .. hield de temp/rlv toen niet bij btw.

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Hmm.. Mijn test ging bijzonder goed juist.. Nat gespoten, pot dicht, nachtje slapen, schrikken dat je water uit de pot kan gieten (ietsje te veel ), pot een dagje open, 3 dagen curen, top toppen!
        Maar ik raad het niet aan nee!

      #8
      Langzaam drogen is altijd beter.
      In de potten als alle takjes breken en niet vouwen.

      De manier van drogen, de hele plant of losse toppen bepaalt in samenhang met de temperatuur en de lv hoe lang je er over doet.

      Als alles in 5 dagen droog is zou je dus kunnen overwegen om wat veranderingen door te voeren voor de volgende keer.

      Ik knip altijd de toppen los en droog ze vrij warm op een net met minimale ventilatie voor 12-14 dagen (maar 3 weken is ook weleens nodig geweest)

      Metertjes en zakjes met chemicalien doe ik niet aan.
      Als de takjes knakken gaan ze in de weckpot, helemaal vol met de eerste week elke dag de deksel voor een paar uur op een kier.
      Vanaf dat de toppen van de plant komen totdat ze tussen een vloeitje gaan zien ze geen licht.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Gijsch
        Gijsch commented
        Editing a comment
        Niet te snel af gaan op mijn mening, Remcojeff, er zijn een stuk ervarener kwekers aanwezig die er vast een andere mening op nahouden
        Maar voor wat betreft een hoge LV en schimmels ben ik een ervaringsdeskundige..dat wel

      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Ik ben het eigenlijk wel met Gijsch eens.

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Maar voor wat betreft een hoge LV en schimmels ben ik een ervaringsdeskundige..dat wel
    Bezig...
    X