Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Benodigdheden + andere beginners vragen.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Benodigdheden + andere beginners vragen.

    Korting op 420shop
    Benodigdheden
    - Planken - Voor de kast te maken
    - Spijkers/Schroeven - Voor voorwerpen te bevestigen / de kast te maken
    - X Spaarlampen / TL / HPS lampen - Voor het licht
    - X Bloempotten - Voor de grond+het plantje in te doen
    - Aluminiumfolie / Zwart-Wit kunstof folie - Voor de zijkanten, reflecteerd het licht en het zwart-wit kunstof folie is waterafstotend. LET OP: Aluminium kan 'hotspots' veroorzaken bij een HPS lamp, waardoor het licht naar 1 punt 'gestuurd' wordt en dat kan schadelijke gevolgen hebben
    - Vijverfolie - Voor de onderkant
    - 2 PC Fan's - Voor de verversing van de lucht (eentje blaast er lucht in, de andere eruit)
    - 1/2 Accu('s) - Als stroom voor de PC Fans
    - Timer - Om de lampen 18/6 en later 12/12 te kunnen laten branden
    - Schanieren - Voor de deuren te kunnen openen
    - X Kilo Potgrond - Hier komt het plantje in te zitten
    - Wietzaadjes / Stekjes - Zonder zaad/stekjes komt er geen wietplant
    - Piepschuim - Om onder de kast te leggen, voor de temperatuur
    - 2/4 Kettingen - Om zo de lampen wat te kunnen verstellen in hoogte
    - Fittingen - Voor de bevestiging van de spaarlampen
    - Reflectoren - Voor om de lampen, om zo het licht te reflecteren (kan gemaakt worden van open gesneden blikjes)
    - Verf - Om het kastje een kleur te geven, en zo te zorgen dat het hout niet vochtig wordt en rot


    Tijd
    De Indica soort is sneller 'klaar' dan de Sativa.
    - Van ontkieming tot het einde van de bloei duurt zo'n 10-11 weken. Je toppen hebben dan nog zo'n 2 weken nodig om te drogen. Totaal 12-13 weken dus.
    - Lowryders (een soortje met 'autoflowering') zijn vanaf de ontkieming tot het einde van de bloei zo'n 8-9 weken bezig. + 2 Weken drogen = 10-11 weken totaal.



    Kunnen jullie helpen met mijn lijstje aanvullen? Koolstoffilters heb ik nu nog geen behoefte aan, het zal puur voor de hobby zijn.

    Bij voorbaad dank.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    #2
    Re: Benodigdheden enzovoort.

    Fittingen om je spaarlampen in te draaien.
    Mss beter Zwart/wit folie pakken in de plaats van Aluminiumfolie.

    Een reflector voor de lampjes (Kan je zelf maken van blikjes)


    Hoelang een kweek duurt hangt er idd vanaf.
    Ga je voorgroeien of ga je direct op 12/12 beginnen? (Dwarf)
    Indica, Sativa of een mix.

    Als je zo snel mogelijk wilt oogsten zou ik een Indica soort pakken en de klok direct op 12/12 (12 uur licht/12 uur donker = Bloei)zetten.

    2? weken voordat ze geslacht laten zien (Mannetjes zijn meestal sneller zodat ze optijd zijn om de vrouwtjes te bestuiven/bevruchten) + 8-9 weken(bloeitijd)?

    10-11 weken + 2 weken om je oogst te laten drogen... Laat ons zeggen 12-13 weken.

    Je kan trouwens ook Lowryders (is een autoflower soortje) gebruiken.
    Deze zijn na 8-9 weken vanaf dat ze ontkiemt zijn oogstklaar. Ze gaan automatisch in bloei ongeacht het aantal uren licht.

    Het beste blijkt om ze 18/6 te geven tot je het geslacht ziet en daarna over gaan op 12/12. (Verbruik je minder elektriciteit zonder oogst verlies)

    Peace

    Comment


      #3
      Re: Benodigdheden enzovoort.

      Bedankt voor je reactie.
      Fittingen en reflectoren zijn ook inderdaad handig

      "Mss beter Zwart/wit folie pakken in de plaats van Aluminiumfolie"
      Wat is dit voor een soort folie? Is het goed verkrijgbaar en reflecteerd het beter dan aluminiumfolie?

      Final Question: Dat vijverfolie, is dat ook noodzakelijk om dat op de bodem van de kast te hebben?

      Bij voorbaad dank,
      Fantastisch zo'n forum met alle antwoorden op mijn vragen!
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        Re: Benodigdheden enzovoort.

        Noodzakelijk niet voor zover ik weet.

        Je gaat zelf een kastje in elkaar steken neem ik aan.
        Vergeet dan niet het hout te vernissen of verven, dit beschermt het hout tegen vochtigheid.

        Peace

        Comment


          #5
          Re: Benodigdheden enzovoort.

          Okee, daar had ik niet aan gedacht.
          Ik wil inderdaad iets zelf in elkaar gaan zetten, afmetingen weet ik nog niet. Ben gewoon alvast de voorbereidingen aan het treffen.

          - Verf is ook dus nog nodig.

          Misschien heb je er over heen gelezen, maar ik ontvang graag nog antwoord op deze vragenDeze thread zal dan ook andere beginners helpen, hoop ik ):

          "Mss beter Zwart/wit folie pakken in de plaats van Aluminiumfolie"
          Wat is dit voor een soort folie? Is het goed verkrijgbaar en reflecteerd het beter dan aluminiumfolie?
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Re: Benodigdheden enzovoort.

            Zwart/wit folie reflecteert het licht idd beter.

            Aluminiumfolie kan ook "hotspots" veroorzaken.( Dat er veel licht gereflecteert wordt naar 1 punt) Maar met spaarlampen is dat eigenlijk geen probleem.(HPS is veel feller licht, daar zorgen hotspots wel voor problemen)


            Peace


            Zwart-wit kunststof folie
            De zwart-wit kunststof folie gebruiken we om de reflecterende waarde van de muren te vergroten zodat alle licht ook daadwerkelijk naar de planten wordt weerkaatst. Ook wordt deze zwart-wit kunststof folie gebruikt om het vochtigheidspercentage in de ruimte makkelijker te kunnen handhaven, de folie is namelijk waterafstotend.

            Comment


              #7
              Re: Benodigdheden enzovoort.

              Thanks, als ik daadwerkelijk mijn kastje ga bouwen zal ik dit soort folie erin plakken. Ik neem aan dat deze gewoon bij de lokale doe-het-zelf-zaak te halen is?

              Ik zal mijn begin post aanpassen, om zo duidelijk de benodigdheden van een standaard binnenkweek op te sommen.

              Edit; Nu het toch vakantie is, wat vinden jullie ervan als ik er een soort FAQ thread van maakt? (Aangezien deze er wel is, maar niet gevuld is). Ik doe het graag
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment


                #8
                Re: Benodigdheden + andere beginners vragen.

                Ik heb weer een vraagje. Als ik, of iemand anders die dit leest, een binnenkweekje wilt gaan houden. Hebben jullie dan een bepaald (redelijk goedkoop, eerste keer als ik een binnen kweek ga houden) zaad voor ogen wat handig is voor de binnen kweek? (Er zijn er zoveel, maar ik vraag gewoon naar evaringen met 'n bepaald zaad).
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                Comment


                  #9
                  Re: Benodigdheden + andere beginners vragen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Weedy
                  Ik heb weer een vraagje. Als ik, of iemand anders die dit leest, een binnenkweekje wilt gaan houden. Hebben jullie dan een bepaald (redelijk goedkoop, eerste keer als ik een binnen kweek ga houden) zaad voor ogen wat handig is voor de binnen kweek? (Er zijn er zoveel, maar ik vraag gewoon naar evaringen met 'n bepaald zaad).



                  je moet gewoon het beste wat in jouw prijs catagorie licht nemen ik kweek zelf big bud heb niks te klagen 19 euro voor 10 zaadjes maar je kan beter vrouwlijk zaad neme kost klein beetje meer maar dan ben je er ook zeker van
                  Schutto In tha house

                  Comment


                    #10
                    Re: Benodigdheden + andere beginners vragen.

                    ik zou ook voor vrouwelijk zaad gaan. ik ben zelf ook voor de eerste keer bezig dit jaar (ik had zaadjes soort onbekend) maar ga volgend jaar ook voor femi zaad. je weet dan teminste zeker dat je wijfjes hebt. ik heb nu 16 planten over maar misschien valt de helft wel af omdat het mannetjes zijn en dat is zonde.

                    Comment


                      #11
                      Re: Benodigdheden + andere beginners vragen.

                      Ik zat zelf aan 6 zaadjes te denken, hopelijk 3 vrouwtjes (50%) waarvan ik er met 1 zaad wil gaan kweken, voor vrienden en mijn volgende kweek te matsen.
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment

                      Bezig...
                      X