Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over temperatuur en voedingsstoffen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen over temperatuur en voedingsstoffen

    Korting op 420shop
    grow da weed, smoke it's buds

    #2
    Re: Vragen over temperatuur en voedingsstoffen

    1st: Mijn plant staat overdag soms ook op 34 graden buiten op het balkon en 's nachts ook 15 graden ofzo. Ik zie geen problemen ofzo.

    Ik denk gewoon dat als je plant gewent is aan die schommelingen dat dat ook goed gaat.

    2nd: In het water: gewoon de aanbevolen hoeveelheid voeding die op de fles staat (per week waarschijnlijk, naarmate je plant groter word, kan je die hoeveelheid ophogen) Afzuren heb ik nog nooit gedaan, zou ook niet weten hoe dat moet. Tot nu toe gaat het goed, dus ik vind het best

    Comment


      #3
      Re: Vragen over temperatuur en voedingsstoffen

      de beste temperatuur is volgens de meeste 20 zonder lampen en 28 met lampen.
      is je kastje geisoleerd kan ook wel helpen.

      Comment


        #4
        Re: Vragen over temperatuur en voedingsstoffen

        Oorspronkelijk geplaatst door midnight fantasy
        de beste temperatuur is volgens de meeste 20 zonder lampen en 28 met lampen.
        is je kastje geisoleerd kan ook wel helpen.

        Ja kheb een serre met super isolerende glazen van 2.6 cm dik...


        , Michiel
        grow da weed, smoke it's buds

        Comment


          #5
          Re: Vragen over temperatuur en voedingsstoffen

          ah, in een serre lopen de temperaturen redelijk hoog op als er zon is.
          als het te warm word dakvenster openzetten.

          Comment


            #6
            Re: Vragen over temperatuur en voedingsstoffen

            Oorspronkelijk geplaatst door midnight fantasy
            ah, in een serre lopen de temperaturen redelijk hoog op als er zon is.
            als het te warm word dakvenster openzetten.
            Ja ik zet de deur open
            grow da weed, smoke it's buds

            Comment


              #7
              Re: Vragen over temperatuur en voedingsstoffen

              Ik zou geen haarddroger als verwarming gebruiken hoor!
              Dat is niet gemaakt om langer dan paar uur te draaien he! Zou wel eens voor grote brandschade kunnen zorgen!
              En aangezien het voor je plantjes is, zie je niets/jota terug van de verzekering!

              Wat er in dat water moet? Groeivoeding, daarna bloeivoeding.
              Iedereen werkt met andere supplementen, maar slecht zijn ze zeker niet.

              Wat je wel kan doen is een verwarmde mat onder je potten plaatsen, zo blijven de wortels heerlijk warm. Of je afzuiging 's nachts volledig uitzetten, zo blijft de warmte ook heerlijk in de kast/tent.

              Succes ermee.

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Vragen over temperatuur en voedingsstoffen

                  ik zou investeren in een normaal kacheltje..
                  iets met een thermostaat, die aan en uit kan.

                  succes man!!

                  Comment


                    #10
                    grow da weed, smoke it's buds

                    Comment


                      #11
                      Re: Vragen over temperatuur en voedingsstoffen

                      ok, das wel goed, heb je pics?

                      Comment


                        #12
                        Re: Vragen over temperatuur en voedingsstoffen

                        Oorspronkelijk geplaatst door ashdra
                        ok, das wel goed, heb je pics?
                        Nope tis een plan kmoet het nog maken , maar wanneer het af is zal ik wel een fotootje posten, over 2 weken is het sowieso klaar .


                        , Michiel
                        grow da weed, smoke it's buds

                        Comment


                          #13
                          Re: Vragen over temperatuur en voedingsstoffen

                          Tof!

                          zorg je dat er ergens iets op een kiertje kan staan soms. Anders krijg je last van condens mischien of neerslaant vocht dat lijkt me niet zo fijn voor de toppen.

                          Grote probleem met temperatuur is dat je planten een ideale groei temperatuur hebben. Er boven of er onder, en je plant stopt met groeien. Dan zal ie bezig zijn met opwarmen of afkoelen vermoed ik. Onder de 10 graden celcius en boven de 35 graden, zijn temperaturen die je wilt vermijden als het om groeien gaat.

                          Soms spuit ik overdag zomers mijn tuin heeel goed nat. Een uurtje rondspuiten is dan geen uitzondering. Niet alleen om de bodem goed vol te laten zuigen met vocht maar ook om de hete middag temperatuur te doen zakken een beetje. (temperatuur van 45 graden haal je zo, met een tuin op het zuiden)Plus, dat sommige plant-bladeren kunnen verbranden als je een plant water geeft in volle zon, dit kun je vermijden, door extra water te geven. Een plant verbrand geen blad, als ie van binen uit voldoende af kan laten koele. Water transporteren, dus goed water geven voorkomt, bladverbranding. ok, genoeg gelult weer... lol



                          ben benieuwd naar je constructie, volgens mij ben jij best wel techniesh! Vet, ik ben niet zo techniesh.. lol

                          Comment


                            #14
                            Re: Vragen over temperatuur en voedingsstoffen

                            Oorspronkelijk geplaatst door ashdra
                            Tof!

                            zorg je dat er ergens iets op een kiertje kan staan soms. Anders krijg je last van condens mischien of neerslaant vocht dat lijkt me niet zo fijn voor de toppen.

                            Grote probleem met temperatuur is dat je planten een ideale groei temperatuur hebben. Er boven of er onder, en je plant stopt met groeien. Dan zal ie bezig zijn met opwarmen of afkoelen vermoed ik. Onder de 10 graden celcius en boven de 35 graden, zijn temperaturen die je wilt vermijden als het om groeien gaat.

                            Soms spuit ik overdag zomers mijn tuin heeel goed nat. Een uurtje rondspuiten is dan geen uitzondering. Niet alleen om de bodem goed vol te laten zuigen met vocht maar ook om de hete middag temperatuur te doen zakken een beetje. Plus, dat sommige plant-bladeren kunnen verbranden als je een plant water geeft in volle zon, dit kun je vermijden, door extra water te geven. Een plant verbrand geen blad, als ie van binen uit voldoende af kan laten koele. Water transporteren, dus goed water geven voorkomt, bladverbranding. ok, genoeg gelult weer... lol



                            ben benieuwd naar je constructie, volgens mij ben jij best wel techniesh! Vet, ik ben niet zo techniesh.. lol
                            Ik snap niet waarom ik iets op een kiertje moet laten staan ik bouw mijn verwarmingselement van de haardroger in in de luchtinlaat van mijn serre, check anders even mijn topic over mijn serre : http://jointjedraaien.nl/wietforum/d...g-p-t1601.html
                            grow da weed, smoke it's buds

                            Comment


                              #15
                              Re: Vragen over temperatuur en voedingsstoffen

                              ahja, ik zag net je kas pas, lol
                              serre in holland tenminste is wat groter
                              maar je hebt toch een goeie uitlaat bovenin, perfect dus!

                              Comment

                              Bezig...
                              X