badkamer ventilator als afzuiging

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • pokon
    Retired
    • Dec 2010
    • 228

    #1

    badkamer ventilator als afzuiging

    Korting op 420shop
    beste lezers
    dit is me eerste kweek ik heb een kleine kweek kast ik wil ff uitproberen hoe alles werkt

    dus ik kwam bij ventilator dus ik ga naar de shop daar ben je 55/60 euro kwijt
    dus ik bel praxis en die had er in een ventilator standaard 100 mm dat is voor de badkamer bedoelt zo ventilator standaard

    met wat werk heb ik het in me kweek kast gedaan en het werkt goed

    dus niet bij de shop kopen gewoon ff kijken bij gamma of praxis

    groetjes pokon
    Last edited by monty; 12 December 2010, 13:52.
  • tomjonko
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Nov 2010
    • 319

    #2
    Re: ventilator standaard

    Foto'tje dan
    Dat geld het zelfde voor een hoop andere matrialen.
    Mijn reflectie folie in mijn hok, zijn gewoon van die schermen die je in de zomer in winter voor het raam legt van de auto.
    Deze waren 3,50 per stuk, had er 4 nodig. Met een rol reflectie folie van de shop was ik het 5 voudige kwijt.

    Ciao
    "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

    Comment

    • Smoke_mR.
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Mar 2009
      • 240

      #3
      Re: ventilator standaard

      Leuke post.

      Dit heb ik meegemaakt met o.a. waterverwarmer en temp/hygrometer.
      Deze heb ik beide bij de vijverspeciaalzaak gekocht. Scheelt +/- 40% met de growshop.

      Zou het leuk vinden als mensen hier nog meer "cheap" buys kunnen aanvullen....

      jeuww...
      sigpic

      Comment

      • pokon
        Retired
        • Dec 2010
        • 228

        #4
        Re: ventilator standaard

        foto komt zo
        het is echt aan teraaden het houd je temp ook gelijk

        ja shop is makelijk te kopen maar als je ff door denkt kan je het veel goed koper halen

        Comment

        • pokon
          Retired
          • Dec 2010
          • 228

          #5
          Re: ventilator standaard

          hier heb ik de link van de foto

          je kan het halen bij gamma en praxis

          Comment

          • monty
            Banned
            • May 2009
            • 11215

            #6
            Re: ventilator standaard

            Dat zeg ik, Gamma,

            let wel goedkoop is soms ook duurkoop en houd de (brand)veiligheid in acht. Een goed gelagerde ventilator is natuurlijk heel wat brandveiliger dan een ventilator met een plastic ongelagerde as die op wat vet loopt en heet kan lopen.

            Comment

            • pokon
              Retired
              • Dec 2010
              • 228

              #7
              Re: ventilator standaard

              dat klopt helemaal gelijk je moet wel goed kijken welke goed zij zijn lijkt me logis hier is de link kan je kijken welke ik heb

              Comment

              • beowulf
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 6495

                #8
                Re: ventilator standaard

                Mooi kweekverslag.... Hoelang ontkiemen die standaard ventilators?

                Er is trouwens een reden waarom die in de gamma goedkoop zijn. Ze zuigen 3 keer minder af dan de kleinste bij de growshop en ze zijn er niet op voorzien om 24/24 te draaien. Kwaliteit betaal je. Je kan evengoed een link posten op een bmw forum naar fiat. Kijk, daar staan de wagens 1000'en euro's goedkoper.

                Comment

                • pokon
                  Retired
                  • Dec 2010
                  • 228

                  #9
                  Re: ventilator standaard

                  oke ik heb hem bij praxis gehaalt

                  dat dat kan niet 24 uur?? zo nee waarom niet??

                  groetjes pokon

                  Comment

                  • beowulf
                    Exquisite Grower
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2008
                    • 6495

                    #10
                    Re: ventilator standaard

                    Waarom niet? Omdat die daar niet voor gemaakt zijn. Die zijn gemaakt om na het douchen wat warme lucht naar buiten te trekken zodat het niet te vochtig wordt in de badkamer. Nu, ik heb er ook zo 2. Om de 3 kwartier gaan die een kwartier uit. Als je ze 24op24 laat draaien dan overbelast je die binnen de week. Het is een goedkoop alternatief voor een kleine ruimte, maar om dan te zeggen dat je ze niet moet gaan kopen in de growshop... Zo precies of ze zetten u daar af. Trouwens, als je geen koude lucht kan aanzuigen krijg je er ook nooit de temperatuur van een hps mee onder controle. En van de moment je er een buis of slang tussen monteert verliezen ze al snel de helft van hun zuigkracht. Dus verbinden met een filter gaat ook niet, hebben ze lang geen kracht genoeg voor.

                    Niet te snel denken dat je warm water hebt uitgevonden.

                    Comment

                    • pokon
                      Retired
                      • Dec 2010
                      • 228

                      #11
                      Re: ventilator standaard

                      oke dus ik ga het beter om het 3 kwatier doen na het is nu zaterdag zondag is alles dicht

                      ik ga maandag zo een tijdschakel laar kopen

                      kan het in tussen tijd geen kwaadt??

                      groetjes pokon

                      Comment

                      • angel777
                        Cronic Grower
                        • Mar 2010
                        • 3409

                        #12
                        Re: ventilator standaard

                        Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
                        Mooi kweekverslag.... Hoelang ontkiemen die standaard ventilators?
                        ventilatoren leven niet dus ontkiemen ook niet

                        je fans gewoon 24/7 laten draaien en niet stopzetten
                        zo houd je constant 'n goede luchtcirculatie in je ruimte

                        grtz angel777
                        HOE MOET IK ONTKIEMEN
                        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                        Comment

                        • QnQ
                          Godlike Grower
                          Lucky Member
                          • Sep 2010
                          • 26093

                          #13
                          Re: ventilator standaard

                          Hè..misleidend topic.
                          Elke keer open ik het, nieuwsgierig of iemand een ventilator-standaard heeft geknutseld ofzo.

                          Ontopic, Die van dat plaatje kost iets meer. Zal denk ik niet exact dezelfde zijn, maar dat model bedoel je ?
                          Die goedkopere zijn idd niet zo geschikt om 24/7 te laten draaien.
                          Zolang je plantjes niet ruiken, hoeft-ie ook niet 24/7 aan natuurlijk.
                          Tegen die tijd zul je misschien iets anders moeten maken, omdat je dan ook een koolstoffilter nodig hebt, anders ruikt het hele huis naar wietkwekerij.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          • monty
                            Banned
                            • May 2009
                            • 11215

                            #14
                            Re: ventilator standaard

                            Mooi kweekverslag.... Hoelang ontkiemen die standaard ventilators?
                            ghehe ja had het zelf nog geeneens gezien, bij deze verplaatst naar vragen binnen wiet kweken en de titel aangepast.

                            grtz

                            Comment

                            • pokon
                              Retired
                              • Dec 2010
                              • 228

                              #15
                              Re: ventilator standaard

                              na ik draai hem nu nog 24 uur en morgen om het 3 kwartier


                              groetjes pokon

                              Comment

                              Bezig...