Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnersvragen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnersvragen

    Korting op 420shop
    Last edited by Geegzor; 17 December 2010, 14:58.

    #2
    Re: Beginnersvragen

    Kan je je vragen eens mooi rangschikken in alinea's? Zo is het tenminste leesbaar . Na 3 regels ben ik gestopt met lezen, al ben ik zeker dat ik bijna al je vragen kan beantwoorden

    Comment


      #3
      Re: Beginnersvragen

      Beste Jona,

      Met firefox kreeg ik het maar niet voor elkaar, gelukkig met IE uiteindelijk wel.
      Is dit een bekend probleem op het forum?

      Ik zou reuze geholpen zijn met goede suggesties, thnx in advance!

      Comment


        #4
        Re: Beginnersvragen

        Ik heb mijn materiaal nog niets eens maar ik kan zowiezo al antwoorden met al de research die ik vericht heb .

        Alles is goed behalve punt 4/5. neem gewoon blusser wrm dan nog detectie nodig? Zodat de brandweer binnenbreekt en ze je kweekspul afpakken + dikke boete ... nee blussen en voor de rest stil houden.

        Punt 7 geen led. Led is rommel, is ook een lang gaande discutie in de zeewateraquaristiek. Ik blijf erbij led kan langs geen kante op tegen mh/hps. Desnoods TL, spaarlamp of liever nog T5 (duurder).

        Punt 9 mits mogelijk een temperatuur schakelaar voor verluchting. Anders teveel schommelingen, is geen noodzaak.

        Punt 12, 13 en 14 zijn optioneel

        Comment


          #5
          Last edited by Geegzor; 17 December 2010, 19:55.

          Comment


            #6
            Re: Beginnersvragen

            Oorspronkelijk geplaatst door Geegzor View Post
            Oke als ik de informatie van JG2480 verwerk, dan is dit de update:

            Opzet:
            1. Tent: Secret Jardin Darkroom dr150 II kweektent 150x150x200cm.
            2. Planten: 5 keer Super Lemon Haze. goede keuze!
            3. Bakken: 5 keer 25X25X26cm.
            4. Voeding: Water, potgrond, speciale voeding, nog iets anders? Canna/Hesi/etc.(zie kweekschema's op site fabrikant)
            7. Koolstoffilter: Je hebt zoveel verschillende soorten filters, welke moet ik hebben?
            eentje die binnen je budget past, hoe duurder, hoe beter,.???
            12. Meters: Grond vocht meter, PH en EC meter, weegschaal, wat nog meer?
            13. Overig: Nog iets anders?

            Wie kan me verder helpen
            succes met alles, een bezoekje aan de locale growshop helpt ook vaak
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: Beginnersvragen

              Oorspronkelijk geplaatst door Smoke_mR. View Post
              succes met alles, een bezoekje aan de locale growshop helpt ook vaak
              7. Koolstoffilter: Is deze dan in pricinpe voldoende voor de groote van mijn tent en 5 planten om de geur te neutraliseren? : of moet ik dan toch een duurderen kopen?

              11. Opbindmiddelen: Dit is om de planten te ondersteunen / begeleiden

              Bedankt voor je informatie.

              Comment


                #8
                Re: Beginnersvragen

                Oorspronkelijk geplaatst door Geegzor View Post
                7. Koolstoffilter: Is deze dan in pricinpe voldoende voor de groote van mijn tent en 5 planten om de geur te neutraliseren? : of moet ik dan toch een duurderen kopen?

                11. Opbindmiddelen: Dit is om de planten te ondersteunen / begeleiden

                Bedankt voor je informatie.
                1000m3 is prima!

                11. ligt aan het soortje.. sativa's met stokken ondersteunen is nooit verkeerd.
                sigpic

                Comment


                  #9
                  Re: Beginnersvragen

                  Update:

                  A. Als je alle dingen als geur, licht, etc. goed regelt, waar kan de politie je dan nog mee vervelen (lees: opsporen)?
                  B. Waar kan ik het beste (geen stank overlast, juiste temperatuur) en goedkoopste mijn wiet laten drogen?

                  Opzet:
                  1. Tent: Secret Jardin Darkroom dr150 II kweektent 150x150x200cm.
                  2. Planten: 5 keer Super Lemon Haze.
                  3. Bakken: 5 keer 25X25X26cm.
                  4. Voeding: Water, potgrond, Aptus SET (Startbooster, Regulator, Topbooster, Super-pk, K-B) --> heb ik zo de juiste speciale voeding te pakken?
                  5. Brandblusser: automatische poeder blusser 2kg.
                  6. Lampen: Verstelmechanisme voor de lamp (kettingen), 2x Diamond Reflector kap voor 400w lampen, 2x Philips Master GreenPower CG T 400w E40 1SL (Bulb/Lamp Philips 400watt Son-t plus Green Power --> ik neem even aan dat dit hetzelfde is als de Master GreenPower)
                  7. Koolstoffilter:
                  8. Lucht afzuiger en invoer: Ook weer zoveel verschillende keus, welke moet ik hebben? Als ik dit neem, hoef ik geen ventilator meer ofwel?, daarnaast vraag ik me af hoe ik de af- en toevoer moet regelen. Ik neem aan dat ik de afvoer en invoer niet gewoon op de kamer kan laten uitkomen maar dat dit naar buiten moet. Maar moet ik dan serieus 2 gaten gaan boren in het dak om dit te bewerkstelligen? Ik heb wel een afvoerbuis dichtbij lopen van de badkamer. Kan ik daar dan een T-stuk tussen zetten en zo de afvoer doen? En hoe moet ik dan de toevoer van verse lucht regelen?
                  9. Verwarming: Wat voor verwarming (kanaalverwarming?)? Hoeveel Kw?
                  10. Electra: 3x Digitale tijdklok, is een schakelkast nodig (bijv. Davin DV12)? --> zit hier dan een relais in? Ik weet echt helemaal niks af van electra, wat nog meer?
                  11. Opbindmiddel (ondersteuning voor de planten): jojo’s, stokken, wat nog meer?
                  12. Meters: Thermo-Hygro meter digital met geheugen + bat, Grond vocht meter, Adwa AD-100 PH meter, Adwa AD-204 EC meter, Weegschaal 1200g My weight i balance, wat nog meer?
                  13. Overig: Kabels, wat nog meer?

                  Volgens mij heb ik ook dit nodig: Lucht Bevochtiger 6ltr. 380ml p/uur


                  Bedankt weer voor de info, uiteindelijk kom ik er wel op deze manier
                  Last edited by Geegzor; 20 December 2010, 12:20.

                  Comment


                    #10
                    Re: Beginnersvragen

                    10. Electra: Digitale tijdklok, is een schakelkast nodig (bijv. Davin DV12)? --> zit hier dan een relais in? Ik weet echt helemaal niks af van electra, wat nog meer?
                    heb je niet nodig kijk gewoon hoeveel amp je plon heeft van die ruimte
                    tijdschakelaar kan best handig zijn ja 1 voor je lamp en 1 voor je afzuiging

                    Comment


                      #11
                      Re: Beginnersvragen

                      maar is het misschien verstandiger om de afvoer in het tuinhuis te laten komen zodat het tuinhuis warmer wordt?
                      een tuinhuis zonder besneeuwd dak valt nu wel heel erg op!!!!!!!!!

                      Comment


                        #12
                        Re: Beginnersvragen

                        Ja ik denk dat het tuinhuis um ook niet meer gaat worden. Heb nu een plekje binnen gevonden, maar daar zit ik weer met aanvoer en afvoer van lucht.

                        "Ik neem aan dat ik de afvoer en invoer niet gewoon op de kamer kan laten uitkomen maar dat dit naar buiten moet. Maar moet ik dan serieus 2 gaten gaan boren in het dak om dit te bewerkstelligen? Ik heb wel een afvoerbuis dichtbij lopen van de badkamer. Kan ik daar dan een T-stuk tussen zetten en zo de afvoer doen? En hoe moet ik dan de toevoer van verse lucht regelen?"
                        Last edited by Geegzor; 20 December 2010, 12:21.

                        Comment


                          #13
                          Re: Beginnersvragen

                          Uitvoer kan je het beste als er mogelijkheid voor is via je schoorsteen naar buiten laten blazen natuurlijk wel met een filter ertussen.... Voor je frisse lucht zou ik dan iets anders verzinnen

                          Comment


                            #14
                            Re: Beginnersvragen

                            ik heb mijn hok in een kamer staan en mijn uitvoor en invoer komen gewoon in en van de kamer zelf raam zet ik niet open tenzij ik bezoek heb voor te verluchten

                            Comment


                              #15
                              Re: Beginnersvragen

                              Oke, dus stel dat ik mijn afvoer koppel aan de buis van de "schoorsteen" van mijn afzuiger voor de badkamer (zit ook zo'n ding op het dak) en daar tussen natuurlijk een filter plaats voor de stank. En daarnaast dan de verse lucht gewoon uit de ruimte in de kamer haal (af en toe raampje open voor wat zuurstof) is dat dan te doen zonder al te veel kwaliteit verlies?

                              Thnx wederom voor de respons allemaal!

                              Comment

                              Bezig...
                              X