Stretchen van planten ondanks verlichting
Collapse
X
-
Re: Stretchen van planten ondanks verlichting
ik ben 42 en kweek toch al 'n paar 'dagen' langer als jij momenteel
wil je 'n beginneling goed op weg helpen geef je hem ook goed advies en geen advies waar hij/zij zich op gaat blind staren en hopen flinke toppen te krijgen.
ik wil die plantjes wel eens zien die jij onder 2 tl's (2 x 18 watt) laat groeien
grtz angel777Comment
-
Re: Stretchen van planten ondanks verlichting
Was ook lachen.
Voor de groei heb je niet onzettend veel nodig, maar voor een korte volle dikke plant dan moet je ook niet te weinig hebben. Paar duizend lumens werkt al prima.
Voor dikke toppen heb je toch enkele tienduizenden lumens nodig.
Momenteel staat de zon het verste weg van de aarde, of andersom.
Het is ook nog veel bewolkt de laatste paar weken. Daar komt niet zoveel licht vanaf.
TL moet gewoon dicht genoeg erop zitten, vergeet de zon maar. Wachten to de lente, het is maar 7,5 uur direct zonlicht overdag.Last edited by heaven; 27 December 2010, 12:28.Comment
-
Re: Stretchen van planten ondanks verlichting
ik ben 21 ik heb voor het eerst buiten gekweekt (eerst binnen laten voor groeien in een tijd (rond mei) dat de zon al lekker door kwam toen heb ik hem naar buiten gegooid kwam 200 gram droog aan (is dit een kwestie van geluk of heb ik mijn plant goed behandelt zou ik er meer vanaf kunnen halen ik weet het niet .( dit weet je door te PROBEREN) ik was er blij mee.
pokon ik heb sinds kort een paar keer geprobeerd binnen te kweken 1 keer in een kast onder 2 tl ik zal je zeggen dit gaat echt super langzaam ook omdat ik de kennis niet had om ze lager te hangen ook ik was bang om ze te verbranden
maar gezien het feit dat jij mischien geen hps gebruikt maar tl kan je ze gerust lager hangen, wil hier niet te ver op in gaan.
tl of hps dag en nacht verschil daar ben ik na 2 dagen ook wel achter normale auto verlichting of 10x xenon in 1 koplamp zo moet je denken hps is gecreerd om de zon in een zo goed mogelijke manier na te bootsen
het gaat erom ga eerst goed lezen ben zelf ook een nieuwkomer maar dat je met tl gaat werken is wel te doen maar verwacht er niet teveel van ik had toen een lowryder daar kon ik net 2 jointjes van draaien
nu heb ik hps en ga ik deze fase aan om te kijken of het beter is ( ik ga er vanuit van wel ) ook nu is het testen .
heb nu zelf een hok in elkaar ge spijkert 250 w hps erin luchtbevochtiger erin 2 afzuigers 1 inlaat en 2 uitlaat en een temperatuur en lv meter mijn condities zijn nu goed maar dan toch heb ik de fout gemaakt om de lamp te laag te hangen
en toen was weer het water op van de lbvochtiger
verschillende aspecten om je eigen druk om te maken en bezig mee te zijn .
kortom wie niet probeert komt niet verder.
maar snap dat mensen je een advies geven
staar je eigen niet blind op tl koop wat goeds dan heb je meer stroomt verbruik maar ook een goede oogst en dat is 1 x 75 euro heb je een lamp met ballast en kap ben je klaar. en met tl heb je toch weer een ander lamp nodig
en heb je uiteindelijk weer niks dan 10 x stroom en 1 klein topje
succesComment






Comment