T neon 2x55W vraagje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Tsjara
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Jan 2019
    • 318

    #1

    T neon 2x55W vraagje

    Korting op 420shop
    Hey allen,

    Klein vraagje ...

    Afgelopen week heb ik een tneon armatuur gekocht om onder voor te groeien (6500k). 4 zaadjes ontkiemt op nat keukenpapier en dan in kleine pot gezet in gewone potgrond.

    Ze staan op ongeveer 5 cm van de lamp en 2 van de 4 doen het goed. Ze blijven lekker klein wat mijn bedoeling was met deze lamp maar eentje heeft zijn lobblaadjes en eerste echte blaadjes 180° naar beneden gedraaid en zo is het mini stéeltje uitgedroogd onder de lamp. De andere zijn steeltje is aan de grond flinterdun geworden en is plat gaan liggen.

    Zijn er mensen die dit nog gebruiken om voor te groeien?

    Hou ik hier ook gewoon 18/6 licht aan? Moet ik de lamp dagelijks iets hoger hangen? De potgrond droogt namelijk veeeeeel sneller uit dan ik gewoon ben (ik groeide niet echt voor vroeger).

    Alle ervaringen zijn welkom Dit is geen hulp-roep want het gaat wel lekker maar ik mis wat ervaringen op dit gebied ....

    Shoot!

    Grtzzzz
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
  • Brandnetel
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2019
    • 781

    #2
    Ik groei voor onder 3 tornado spaarlampen. Dat gaat altijd goed. Die lampen die jij gebruikt geven praktisch geen warmte af, dus die kan je 5 cm boven je zaailingen hängen. Kleine potjes, ik zou ze nathouden met een plantenspuit. Wel aan de pot rand spuiten. Die ene zaailing gaat het niet meer redden. Wss stamrot. Succes met voorgroeien, al doende leert men

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Ik gebruik tornado van het begin tot het eind al
      schieten ze tijdens de bloei wel iets tekort....
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #3
    Die twee kromme lijken aangevallen te zijn door een schimmel uit de grond.

    Laat ze maar naar de lamp toe groeien, als je dagelijks verhoogd blijven ze strekken.
    TNeon is één van de beste lampjes om onder voor te groeien.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Heb al 2 zaadjes op nat papier liggen ... Gorilla Glue van Spanje à 1 euro per stuk. Ben eens nieuwsgierig ...
  • Bas Haze
    T.H.C. Master
    MemberLucky Member
    • Apr 2020
    • 502

    #4
    Ik heb ook zo een lamp en hang hem op 3 cm werkt goed kijk maar hier is Ze 2 weken oud

    20200811_201512.jpg


    20200811_201455.jpg ​​​​​​​

    Comment

    Bezig...