Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan iemand mij wat meer vertellen over 'Vertical Grow' - Jardin du Futur

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kan iemand mij wat meer vertellen over 'Vertical Grow' - Jardin du Futur

    Korting op 420shop
    Om de titel wat te verduidelijken: ik ben van plan (het idee zwerft al een tijd in mijn hoofd) om eens op een minder conventionele manier te kweken. Geen gewoon tentje maar een cirkelvormige tent. Voor de mensen die nog niet weten waar ik het over heb, kijk even op deze site

    Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze manier van kweken (of misschien met deze tent/kweekbox?). Positieve/negatieve ervaringen. Mocht iemand een verslag vinden op het net van een dergelijke opstelling (bij voorkeur een cirkelvormige zoals deze) dan mag je die hier altijd posten.

    Ik heb dan ook helemaal NIETS aan mensen die 'denken dat het wel een goed idee is om daarmee te kweken' of 'er niet in geloven'... Als je iets wenst toe te voegen, staaf dat dan aub met foto's of een linkje of een (persoonlijke) ervaring, zo heb ik er wat aan (en de rest van het forum ook aangezien niemand dit zo reeds heeft geprobeerd hier ).

    Dank bij voorbaat

    Greetzzz

    Jona

    #2
    Re: Kan iemand mij wat meer vertellen over 'Vertical Grow' - Jardin du Futur

    Jona,

    Ik heb een paar jaar geleden in werking gezien. Wat er allemaal verbeterd is weet ik niet. Als ik de website bekijk dan is de ontwikkeling niet stil gaan staan.

    Het kan goed werken en er zijn goede ervaringen. Maar als je een fout maakt of er onstaat een probleem dan ben je de klos. Er zijn oogsten verloren gegaan door stomme fouten bv. verkeerde voeding geven terwijl je stoned bent.

    Je bent wel soort afhankelijk om afstand tussen plant en lamp normaal te houden, voor de rest gooo, gewoon doen als je het ziet zitten.

    Op UK en USA websites/forums staat veel over verticale kweek.
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    Comment


      #3
      Re: Kan iemand mij wat meer vertellen over 'Vertical Grow' - Jardin du Futur

      Okay, bedankt voor de goede moed alvast. Ik ben niet iemand die stoned m'n planten ga bekijken, zeker niet als het om een dergelijke set-up gaat (dit wil je in geen geval verkloten natuurlijk ). Had je soms een suggestie wat die UK en USA forums betreft? Ik ben helaas enkel bekend met de nederlandse fora :/.

      Wat was trouwens de uitslag (moet niet in gram/W zijn maar gewoon algemeen) van die kweek dat je gezien hebt? Ik heb er eentje gezien in Soft Secrets een tijd geleden, uitgevoerd door Dokkie maar ik wil me niet blind staren op 1 resultaat (wat trouwens in een nogal opgefokt verslag te lezen was)...

      Greetzzz
      Last edited by Jona; 25 December 2010, 21:11.

      Comment


        #4
        Re: Kan iemand mij wat meer vertellen over 'Vertical Grow' - Jardin du Futur

        omdat je planten niet tegroot mogen worden moet je er erg veel inzetten.1200 watt en 200 stekken was normaal in die kweekketels.heb er een zelf gemaakt was een achthoek met 220 stekken .tussen de buiten en binnenkant zat 20 cm ruimte.die heb ik opgevuld met aarde.hij werd zo zwaar ,dat de vloerbalken begonnen te kraken als je de kamer binnen kwam.er zat 2 keer 400 watt in met cooltubes.had wel een gram de watt.de foto,s staan op me oude computer helaas.neem wel een soortje die snel klaar is want de hoge lv zorgt anders voor rot.hoop dat je er een verslag van gaat maken.

        Comment


          #5
          Re: Kan iemand mij wat meer vertellen over 'Vertical Grow' - Jardin du Futur

          Werkt het beste met een hydro systeem. Aarde is geen goed idee..
          Recirculatie met een UV lamp in het basin of een verloren systeem.
          Na het zaaien of de jonge stek direct op 12/12.

          Grtz, HJM
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: Kan iemand mij wat meer vertellen over 'Vertical Grow' - Jardin du Futur

            ben gek op aardehydro is denk ik ook beter bij vertikaal kweeken.maar 8 kuipen van 65 liter rondom 2 keer 600 watt zou ik graag toch een keer proberen.

            Comment


              #7
              Re: Kan iemand mij wat meer vertellen over 'Vertical Grow' - Jardin du Futur

              Vergeet het gewoon,het was een hype die kweekketeldingen,als het wel werkte dan verkocht ik ze aan de lopende band.
              Ik heb er nog eentje staan kom hem maar eens bekijken Jona je mag em voor de inkoop prijs hebben,2x 200 watt verticaal met afzuiger en temperatuur regelaarshit erop en eraan is nog maar 4 jaar oud lol ze zijn gewild.

              mijn mening btw er zullen mensen zijn die het wel oke vinden,die wens ik veel succes.

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Kan iemand mij wat meer vertellen over 'Vertical Grow' - Jardin du Futur

                  weet 100% zeker dat ze werken.aleen ketels met een deksel erop werken niet goed.want het word dan te heet en te nat.ook de slabs die ze gebruikten waaren bedoeld voor horizontaal gebruik.een mooie open ketel met neopreenpluggen en misters erin zou echt moeten werken.kan helaas niemand zo gek krijgen om er een neer te ztten.met een chiller zou je de watertemperatuur perfect krijgen.ook zijn de a en b voedingen nu zo veel beter ,dat de ph stabiel blijft.

                  Comment


                    #10
                    Re: Kan iemand mij wat meer vertellen over 'Vertical Grow' - Jardin du Futur

                    De ene zegt A terwijl de andere B zegt... Wordt voor mij toch een redelijk twijfelgeval. Ik moet wel zeggen dat het systeem er wel gecompliceerder uitziet dan op coco's. Ben nogal een 'luie' kweker maar wil niet zeggen dat er niet eens een mooie opstelling kan van komen. Nuja, eerst zien wat de huidige cocoskweek gaat opbrengen, dan zien we wel of er nog veel groeimarge mogelijk is op cocos... Tot dat moment zijn echt alle opmerkingen welkom!

                    Ben ook eens bij de buren gaan neuzen en daar zijn er toch wel veel mensen die verticaal kweken, toevallig ook de betere kwekers van het forum. Dus dat het helemaal waardeloos zou zijn kan ik moeilijk geloven... Nuja, elk zijn mening natuurlijk. Dat maakt het dan ook weer hartstikke interessant

                    Comment


                      #11
                      Re: Kan iemand mij wat meer vertellen over 'Vertical Grow' - Jardin du Futur

                      Leuk als je "gepakt" wordt met zo'n zwerfketel. Je haalt, met heel veel ervaring wellicht 600 tot 800 gram met twee lampen van 400 watt. Justitie gaat de "normberekening" toepassen: 200 planten keer 38 gram. Een kweekje of 4 met als opbrengst volgens de normberekening 30 kilo. Opbrengst zo'n 90.000 euro. Met als gevolg een "dijk" van een ontnemingsvordering wegens wederrechtelijk verkregen voordeel.
                      Last edited by Xtreme; 25 December 2010, 15:47.

                      Comment


                        #12
                        Re: Kan iemand mij wat meer vertellen over 'Vertical Grow' - Jardin du Futur

                        Klinkt nogal drastisch Xtreme

                        Comment


                          #13
                          Re: Kan iemand mij wat meer vertellen over 'Vertical Grow' - Jardin du Futur

                          Ingeval primaire aantekeningen en brondocumenten ontbreken dan mag Justitie de norm berekenig toepassen. Hierbij volstaat aannemelijk maken. De Hoge Raad aanvaardt deze normberekening. Je wordt dan geconfronteerd met "detournement de pouvoir" (omkering van de bewijslast, dan wel verplichte toewijzing van de bewijslast). Aangezien er geen documenten zijn is tegenbewijs niet te leveren. Let wel: hier is sprake van (tegen)bewijs leveren. Elke andere lichtere vorm van bewijsvoeren, zoals aannemelijk maken of aantonen is dan niet voldoende.
                          Last edited by Xtreme; 25 December 2010, 15:51.

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X