Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadjes ontkiemen moeilijk ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaadjes ontkiemen moeilijk ...

    Korting op 420shop
    Hey allen,

    de laatste tijd gaat het ipv beter steeds slechter met mijn groene vingers ...

    Korte schets

    2 weken geleden 4 zaadjes ontkiemt. 2 staan nu onder de voorgroeilamp en zien er goed uit. 2 overleden ...

    Afgelopen weekend dan terug 2 zaadjes op nat keukenpapier gelegd en afgedekt met keukenfolie ... resultaat kan je op foto's zien ... ze gaan er niet uit geraken denk ik ...

    Ultieme tip iemand?

    Eerst ontkiemde ik in een bakje met van die coco pluggen maar de helft van de tijd geraakte het worteltje niet in de plug ... Na aanraden van mede forummers (en de eerste keer ging redelijk goed) ontkiem ik op nat papier. Eens er 0,5 cm worteltje is steek ik ze 0,5 tot 1 cm onder potgrond, zonder aandrukken en licht bevochtigd.

    Dit lijkt me de meest succesvolle en makkelijke manier maar ze moeten eerst uit het zaadje geraken ...

    Nu hebben de 2 onder de voorgroeilamp al 2 weken voorsprong en ik moet waarschijnlijk opnieuw zaadjes laten, of toch proberen , ontkiemen ....

    Tips, trics, 2 weken oude plantjes, .... alles is welkom



    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    Toch gek he
    Ik doe het precies hetzelfde, en ik heb eigenlijk nooit problemen.
    Had vorig jaar 1 zaadje dat niet wou.. En dat is bij mij tot nu toe de enige, ooit..

    Wat is de temp van de kamer waarin je ontkiemt? Rond de 20c is wel wenselijk.
    En hoe bewaar je de zaadjes? Koelkast? Vriezer? In de zon? kelder?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Idd gek ... Ik bewaar ze gewoon in een doos in de berging, daar is het ongeveer 15 graden ... Het ontkiemen doe ik in mij voorgroeikast in het schapje onder de lamp, dus donker maar lekker warm rond de 20 graden ... Snap het ook niet goed ... Nogmaals proberen ...

    #3
    Koffiefilter methode werkt volgens mij altijd, ik heb er in totaal 5 ontkiemd en allemaal perfect ontkiemd.

    Comment


    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Ook eens proberen dan ... eerst koffiefilters kopen in de winkel

    • Lerrihuana
      Lerrihuana commented
      Editing a comment
      Korte instructie voor het geval je het nog niet weet: koffiefilter nat maken —> open vouwen —> zaad erin leggen —> in een afsluitbare boterhamzak doen en in het donker bij minimaal kamertemperatuur ophangen.

    #4
    Gewoon in de grond steken op hoop van zegen, moet wel goed komen volgens mij.
    De Bloemen Van Bri

    Comment


    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Ga ik zowiezo straks doen ... en dan onder de lamp en hopen ...

    #5
    Voor het plantje van 2 weken ouder zou je misschien een soort mainlining kunnen doen.
    Voor het eerst had dacht ik precies hetzelfde in dit verslag: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hydro-tsl2000
    Last edited by Nederhigh; 16 July 2020, 16:46.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Klopt, zelfs 3 verschillende data van ontkiemen

    #6
    Ik heb vanalles geprobeerd maar tot nu toe is de enige methode waarmee ik 100 % succes heb gehad de pleurernaarinenvergeetmethode.

    Aarde inwateren, kuiltje vingerkootje diep, zaadje erin mikken, kuiltje vullen met aarde en dan is het wachten geblazen. De bovenste laag van de aarde houd ik vochtig dmv de plantenspuit.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Die methode werkt het best, de meeste problemen komen van teveel zorg.

    • Hobbyenmedical
      Hobbyenmedical commented
      Editing a comment
      Zo doe ik het al jaren, altijd 100% succes, ik roep het ook al jaren op het forum, al dat koffie filter, bakjes water,watjes dingen zijn allemaal onzin, de mens denkt het altijd beter te kunnen doen als de natuur zelf hahah

    #7


    is zo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    zeker weten !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    en als het niet lukt mag je het gewoon vergeten !!!!!!!!!!!!!!!!!

    Comment


      #8
      ik zweer nu de laatste tijd bij root riot cubes van clonex , zaadje erin , hoekje ergens eraf scheuren en in het gaatje, en een beetje natmaken. dan onder een dome en alles toe tot je zaailing plus wortel ziet. werkt ook 100 procent voorlopig.. gewoon clonex cubes googlen.. hoop dat je een goeie manier vind! succes!
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #9
        Heb er nu 5 van Hy seeds in de keukenkast hangen tussen vochtig keukenpapier in een gesloten zip zakje of hoe noemt men dat?

        De 2 ontkiemden staan al 10 dagen te groeien onder mijn nieuwe tneon 110w

        Ik ga er 4 van de Hy seeds (white widow nl staat er op het doosje) in de tent zetten.

        Diegene die niet ontkiemden kwamen uit Spanje en kosten maar 1 euro per stuk (pas gisteren dacht ik eraan) ... dus moet niet verder zoeken denk ....

        Wat zou ik met de 2 voorgegroeiden doen? Heb nog microkastje waar 3 auto Amneesjes in staan (waren er 4 maar eentje had ballen met als risico dat de andere 3 bevrucht zijn)

        Mss de Amneesjes buiten zetten in de tuin en de 2 fem. voorgegroeiden scroggen in de micro kast?

        Damn, immer de eeuwige twijfel na mijn eerste van de dag ... later op de avond na de 2e, 3e, 4e, ... verschuif ik meestal mijn twijfel naar morgen ... (zet alarm in gsm om niet te vergeten )

        Grtz !

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment

        Bezig...
        X