Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Teveel/te weinig voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Teveel/te weinig voeding

    Korting op 420shop
    Hey guys ben ik weer. ik heb een vraagje aan jullie. Een van mn plantjes ziet er een beetje anders uit dan de rest.
    hij groeit wel gewoon lekker enzo maar toch. Misschien wat teveel voeding of te weinig. Of misschien te weinig water? Ik geef ongeveer om de 3 dagen water. 1x voeding 2x alleen water en dan weer voeding dan weer 2x water etc etc.
    groetjuzz

    #2
    Vergeet ik weer een foto toe te voegen.. ik ben niet zo goed in dat forummen..
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Lekker duidelijk ook zo’n foto waarop alles geel is.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ja dat kan ook vlak voor die aangaat. Het geeft altijd een beetje stress, zeker foto's met flits kun je wel 1 of 2 keer doen, maar zou ik niet elke week doen.
        Omschakelen op 12/12 kun je doen wanneer je wil. Langer donker, langer licht...zijn zat topics over.
        Het maakt allemaal niet zoveel uit. Een periode van 26 uur donker levert natuurlijk ook wat stress op.

        Hou er rekening mee dat het nog heel warm kan worden.
        Ideaal zou zijn om de lamp 's nachts aan te hebben.

      • SonnyMargera2
        SonnyMargera2 commented
        Editing a comment
        Ja ik wil inderdaad graag in de nacht. Dan ben ik altijd thuis. Maar als ik bijv. De 10 uur aan zou houden moest die om 06:00 uur aan en ik doe nu om 20:00. (26 zei ik omdat ik hem eerst om 10 uur aan wou doen maar toch verandert naar 20:00 want dan is ie 24 uur donker geweest) kan vast geen kwaad toch

      • SonnyMargera2
        SonnyMargera2 commented
        Editing a comment
        Ik heb eeb foto toegevoegd

      #4
      Zie hier: een plant. Met een kwaaltje. Waarvan ik hoop dat jullie het weten haha
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #5
        De start was ook niet optimaal als dit dezelfde plantjes zijn, toch ?


        Ook thrips gezien.
        Ben je daar al vanaf ?

        Verder zie ik niet zoveel bijzonders.
        Ja bobbelig blad...maar dat zegt verder niks.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • SonnyMargera2
          SonnyMargera2 commented
          Editing a comment
          Ik kan nog wel zien dat de neem olie erop zit dus ik hoop dat die laatste beessies nog wat van dat spul binnenkrijgen en dood gaan. Heb de plantjes namelijk net een paar dagen op 12/12 en wil die olie niet op mn toppies sprayen. Heb ook ergens gelezen dat een paar
          tripsen niet zo heel erg is? Over die 12/12 zelfs moet ik pas beginnen met plagron terra bloom na een week 12/12 omdat ze dan eigenlijk pas beginnen met bloeien?
          Last edited by SonnyMargera2; 27 July 2020, 13:11. Reden: Toevoeging over de terra bloom

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Een paar is niet erg, het probleem is alleen dat ze zonder bedreigingen en vijanden snel uitbreiden.
          2 weken na de geboorte leggen ze alweer eitjes. 1 vrouwtje legt +/- 50 eitjes.
          Dus als je 3 thripsen op je plant hebt waarvan 2 vrouwtjes dan hebben die na 2 weken zo'n 100 nakomelingen.
          Als daarvan de helft vrouw is, heb je 2 weken later 2500 thripsen erbij.
          Als daarvan de helft vrouw is, heb je weer 2 weken later 62.500 thripsen er bij op je plant.
          Dat is in een tijdsbestek van 6 weken, dus dan heb je nog niet geoogst.

          Bloeivoeding hoef je pas mee te beginnen 2-3 weken na omschakeling op 12/12.

        • SonnyMargera2
          SonnyMargera2 commented
          Editing a comment
          Oke ik zal vandaag nog wel een beetje neemolie spuiten. Thanks for the help QnQ
      Bezig...
      X