Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekschema's zijn te kort?? (1e kweek-vraag)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekschema's zijn te kort?? (1e kweek-vraag)

    Korting op 420shop
    Beste lezer,

    Mijn eerste kweek is ook begonnen, nu brengen alleen de kweekschema's mij in de war.
    Ik ben begonnen vanuit zaad op 18/6 voor 3 weken.(groeiperiode)
    Toen de lamp op 12/12 en wachten op de eerste bloeiverschijnselen, maar dat wachten duurt ook al weer 1 tot 3 weken. (is ook nog groeiperiode, ze bloeien immers nog niet)
    Dan ben je in totaal al bijna 6 weken verder, vanaf dan nog eens 9 weken (bloeiperiode)=15 weken.
    Die tussenliggende periode zie ik nooit op kweekschema's die hebben het alleen maar over 2 weken groei, en dan plop ineens 9 weken bloei.

    Weed iemand hier iets meer van?

    #2
    Re: Kweekschema's zijn te kort?? (1e kweek-vraag)

    Als je ze na 3 weken op 12/12 zet zie je na een aantal dagen toch al voorbloei. Duurt zeker geen 3 weken, dan is er iets mis. Na anderhalve week zou de bloei er toch al moeten inzitten.

    En ge geeft gewoon groeivoeding tot ge die bloeiverschijnselen ziet. Vanaf dan groeivoeding gecombineerd met een toenemende dosis bloeivoeding. Eventueel in de 4de,5de en 6de week bloei nog een booster, afhankelijk van het aantal weken bloei.

    Comment


      #3
      Re: Kweekschema's zijn te kort?? (1e kweek-vraag)

      ist een sativa?

      Comment


        #4
        Re: Kweekschema's zijn te kort?? (1e kweek-vraag)

        Schema's zijn gebaseerd op standaard hybrides als WW.

        Moet je even aanpassen als je met meer sativa dominante planten kweekt. En ook als je met extreem snelle indica's kweekt.
        Ook de voeding moet je aanpassen aan het type plant waar je mee kweekt.
        Zo geef je een Haze type beduidend minder N.

        Als je de klok omzet is het zinnig een shot P te geven om de bloeibereidheid te kietelen.
        Neem hiervoor PK, monokalifosfaat, Super FK, ammoniumfosfaat (alleen bij indica's) of maak je water erg basisch met waterglas of kaliloog zodat je meer fosforzuur nodig hebt om op pH 5,6 / 5,8 te komen.

        Succes, HJM
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          #5
          Re: Kweekschema's zijn te kort?? (1e kweek-vraag)

          Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
          Schema's zijn gebaseerd op standaard hybrides als WW.

          Moet je even aanpassen als je met meer sativa dominante planten kweekt. En ook als je met extreem snelle indica's kweekt.
          Ook de voeding moet je aanpassen aan het type plant waar je mee kweekt.
          Zo geef je een Haze type beduidend minder N.

          Als je de klok omzet is het zinnig een shot P te geven om de bloeibereidheid te kietelen.
          Neem hiervoor PK, monokalifosfaat, Super FK, ammoniumfosfaat (alleen bij indica's) of maak je water erg basisch met waterglas of kaliloog zodat je meer fosforzuur nodig hebt om op pH 5,6 / 5,8 te komen.

          Succes, HJM
          Ik heb indica's, bubblegum.
          Alleen wat jij zegt, je water erg basisch maken en het vervolgens weer te neutralisren met zuur heeft toch geen zin?
          H30+ + OH- = H20 (dan nog ff kloppend maken)
          Zuur en base bij elkaar word weer water!

          Comment


            #6
            Re: Kweekschema's zijn te kort?? (1e kweek-vraag)

            @Zuur en base bij elkaar word weer water!
            H30+ + OH- = H20 (dan nog ff kloppend maken)

            Dit betreft dus salpeterzuur en kaliloog, waarbij het zuur en de loog qua sterkte in evenwicht zijn en de massa in mollen eveneens.
            Als je echter een sterk zuur mengt met een zwakke base of andersom krijg je te maken met aflopende sterktes, zowel bij de zuren als bij de basen. Dat geldt evenzeer bij ongelijke massa in mollen. Zet de formule maar eens op bij het mengen van natriumacetaat en ammonium. 't Is heel lang geleden dat ik scheikunde moest leren, maar als ik me niet vergis dan komt dit uit op: NH4+ + CH3COO = NH3 + CH3COOH en dat is beslist geen H2O. Hier is gewoon sprake van verschil in sterkte.
            Eigenlijk komt het er op neer dat zuren proton donoren en elektron acceptors zijn en basen proton acceptors en elektron donoren. Zuur wordt eigenlijk niet als een zelfstandige stof beschouwd, maar als een hoeveelheid chemische energie.
            Last edited by Xtreme; 31 December 2010, 13:36.

            Comment


              #7
              Re: Kweekschema's zijn te kort?? (1e kweek-vraag)

              Soit, uw bubblegums zouden na een week 12/12 toch in bloei moeten staan. Toch na 3 weken voorgroei.

              Comment


                #8
                Re: Kweekschema's zijn te kort?? (1e kweek-vraag)

                Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                Soit, uw bubblegums zouden na een week 12/12 toch in bloei moeten staan. Toch na 3 weken voorgroei.

                Na een week stond inderdaad het meeste wel in de bloei, maar niet alles.
                En dan is het schema toch al een week tekort?
                Last edited by Weedjewel; 31 December 2010, 13:32.

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekschema's zijn te kort?? (1e kweek-vraag)

                  Awel. Ge geeft groeivoeding tot ze de eerste haartjes duidelijk zichtbaar zijn en dan gaat ge verder met groei en bloeivoeding. pk bouwt ge langzaam op. Of ge dan 7 of 11 weken bloei hebt, maakt niet uit. Na 3-4 weken zit ge aan de maximum dosis pk en die blijft ge geven tot 2 weken voor het einde. Laatste 2 weken/10 dagen dan enkel water meer. Dat schema is maar een richtlijn...

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekschema's zijn te kort?? (1e kweek-vraag)

                    Hoi Hoi bedankt voor jullie adviezen.
                    Ik heb voeding van dutch gro, en die geven niet echt een fles PK (Phosfor/Kalium) mee, maar daar heb ik A en B (groei en bloei) ,multitotaal, take root en explode van.
                    Daar zullen dan wel de PK enzo inzitten.

                    Comment

                    Bezig...
                    X