Alweer een 1e kweek vraag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Weedjewel
    Special member
    Lucky Member
    • Nov 2010
    • 808

    #1

    Alweer een 1e kweek vraag

    Korting op 420shop
    Beste lezers,


    Ik heb 1 kast, geen drooghok of voorgroei hok!
    Hoe doe ik het nu op het laatst van de kweek als de planten niet gelijk klaar zijn (of zijn ze dat over het algemeen wel, geen idee hier?).
    Stel je voor: 2 planten zijn klaar om geoogst te worden dan moet ik ze 48 uur in het donker zetten en dan knippen. Hoe doe je dat dan met maar 1 kast? Want de rest wil nog ff op 12/12 blijven staan.
    Hoe lossen de pro's dit op?
  • mafferd
    Super Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Sep 2010
    • 1709

    #2
    Re: Alweer een 1e kweek vraag

    ben je toch echt twee ruimtes nodig als je op deze manier wilt oogsten

    Comment

    • Weedjewel
      Special member
      Lucky Member
      • Nov 2010
      • 808

      #3
      Re: Alweer een 1e kweek vraag

      Jah, dat kon ik zelf ook wel bedenken.
      Had eigenlijk gehoopt dat je zou zeggen: Aw-joh dat trekt met de aankomende tijd allemaal wel bij, allemaal tegelijk oogsten die hap.

      Comment

      • Jona
        Retired
        • Jun 2008
        • 2797

        #4
        Re: Alweer een 1e kweek vraag

        Het probleem wat je daar stelt valt niet op te lossen als je de ene in het donker wil zetten en de andere licht wil laten krijgen of je moet je hok al gaan indelen zodat je een deel krijgt waar totaal geen licht in kan. Wat ik je aanraad is om uit stekken te beginnen, zo zijn je planten veel meer gegroepeerd klaar dan bij zaad (ik veronderstel dat je nu uit zaad kweekt). Kweken met zaad houdt in dat je veel feno's hebt. Met Stekken heb je dat uiteraard niet en zijn ze meestal (op enkele dagen na) op het zelfde moment klaar, veel meer dan bij zaad althans.

        Greetzzz

        Comment

        • Xtreme
          Banned
          • Jul 2009
          • 4271

          #5
          Re: Alweer een 1e kweek vraag

          Die 48 donker voor het oogsten is geen halszaak. Gewoon deze planten zonder voeding mee laten lopen, wellicht de laatste week geen water meer geven en in de grond laten (voor)drogen en vervolgens oogsten. De laatste planten kun je altijd nog 48 donker meegeven. Dan kun je gelijk bepalen of je verschil merkt.
          Last edited by Xtreme; 31 December 2010, 18:17.

          Comment

          • Weedjewel
            Special member
            Lucky Member
            • Nov 2010
            • 808

            #6
            Re: Alweer een 1e kweek vraag

            Tnx Xtreme, dat antwoord ga ik uitvoeren, lijkt met het handigst!

            @Jona, ja ik kweek uit zaad, had het er beter bij kunnen vermelden inderdaad.
            Ze gaan dus niet gelijk op, wat je bij stekkies wel zou hebben...??
            En wat is een Feno?

            Comment

            • HJM
              Wicked Grower
              MemberLucky Member
              • Mar 2010
              • 3714

              #7
              Re: Alweer een 1e kweek vraag

              Ik heb nog nooit planten voor de oogst donker gezet, wat een gesleep.

              Grtz, HJM
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment

              • Xtreme
                Banned
                • Jul 2009
                • 4271

                #8
                Re: Alweer een 1e kweek vraag

                Vandaar mijn laatste zin: "Dan kun je gelijk bepalen of je het verschil merkt". Zelf geef ik gewoon de laatste week geen water meer met de gedachte "als de plant merkt dat hij aan het dood gaan is wordt er wellicht nog wat extra thc aangemaakt". De "schaarhasj" is bij het knippen in ieder geval minder kleverig. (iets droger)
                Prettige jaarwisseling HJM

                Comment

                • Jona
                  Retired
                  • Jun 2008
                  • 2797

                  #9
                  Re: Alweer een 1e kweek vraag

                  Oorspronkelijk geplaatst door Weedjewel
                  @Jona, ja ik kweek uit zaad, had het er beter bij kunnen vermelden inderdaad.
                  Ze gaan dus niet gelijk op, wat je bij stekkies wel zou hebben...??
                  En wat is een Feno?
                  Bij stekjes zouden ze veel gelijker opgaan ja (als ze allemaal een beetje 'aanslaan' op hetzelfde moment natuurlijk). Een phenotype leg ik uit met een voorbeeld: alle mensen zijn mensen, maar toch ziet iedereen er anders uit. Hetzelfde geldt voor onze geliefde plantjes die je uit zaad kweekt. Het zijn bvb allemaal White Widows maar toch gaan ze er wat anders uitzien. De een is wat groter, de ander wat breder, de een is wat sneller klaar, de ander duurt dan weer een weekje langer voor je hem kan oogsten... Verschillende uiterlijke kenmerken dus . Dit is heel simpel voorgesteld maar daar komt het zo ongeveer op neer.

                  Als je een kloon neemt (=stekjes) dan heeft elk stekje dezelfde genetica als de moederplant en gaat die dus dezelfde uiterlijke kenmerken tonen als de moederplant en ook na eenzelfde tijd (bij benadering) gaan afbloeien.

                  Greetzzz

                  Comment

                  • beowulf
                    Exquisite Grower
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2008
                    • 6495

                    #10
                    Re: Alweer een 1e kweek vraag

                    Je kan toch ook gewoon gelijk oogsten? Zijn enkele planten bijna volledig amber, enkele 50/50 amber milky en enkele milky. Heb je van alles wat.

                    Comment

                    • monty
                      Banned
                      • May 2009
                      • 11215

                      #11
                      Re: Alweer een 1e kweek vraag

                      Als ik een plant eerder donker wil zetten omdat deze significant sneller klaar is dan de rest dan gebruik ik hier een grote gardarobe verhuisdoos voor. Heb ze ook wel eens op mijn wc donker gezet maar dat was wel lastig met plassen en poepen, ghehe.

                      Comment

                      • Weedjewel
                        Special member
                        Lucky Member
                        • Nov 2010
                        • 808

                        #12
                        Re: Alweer een 1e kweek vraag

                        bedankt voor die bloemen , die me dat hopelijk gaat brengen!

                        Comment

                        • belladonna
                          Guru of all Growers
                          Lucky Member
                          • Aug 2008
                          • 10674

                          #13
                          Re: Alweer een 1e kweek vraag

                          Hoi

                          Een kleine Tip maak een eigen kweek verlag van jou binnen kweek dan hoef je niet elke keer en vraag te posten
                          en kunnen anderen mee kijken en misschien kan je is wat foto's plaatsen .

                          Groetjes Bella
                          God was never on your side..

                          Comment

                          Bezig...