Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vroeg knippen of te warm laten staan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vroeg knippen of te warm laten staan?

    Korting op 420shop
    Gegroet,

    Ik heb heb momenteel een tentje van 1 m2 met 4 Runtz planten onder 450W Led.

    Planten staan momenteel 7 weken en 2 dagen in de bloei. Ze doen het goed en moeten nog een 2tal weken staan om af te bloeien.

    Echter is het momenteel tijdens de hitte golf 32graden in de tent (overdag, wanneer de lamp uit staat). Tijdens de nacht (lamp aan) is het minder.

    Ik lees dat dit erg slecht is voor de planten dus ik vroeg me af, wat is het best, 2 weken vroegtijdig oogsten of een week in die hitte blijven staan?

    De hitte golf duurt nog tot volgende woensdag.

    Pic van een topje in bijlage.

    Alvast bedankt voor de hulp!

    Grts,
    Wikkes
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Gewoon laten staan, jij hebt er meer last van dan je planten.
    Desnoods hang je de lamp hoger, zet je de tent open, doe je een uurtje minder licht, verhoog je de LV.
    Dat laatste is wel een risico als je te hoog gaat natuurlijk.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • eeltje
      eeltje commented
      Editing a comment
      hier ook vrij warm in me tent. goed plan lampen hoger hangen met hittegolf

    #3

    De tent staat net onder het dak, in een ruimte die makkelijk 40graden is.

    De tent open zetten is dus geen goede optie, momenteel is het frisser in de tent dan erbuiten.

    Ik zal inderdaad wat minder licht geven en de lamp aan zetten wanneer het wat afgekoeld is in de avond.

    Bedankt voor het advies!
    Last edited by QnQ; 8 August 2020, 21:27. Reden: citaat opgerookt

    Comment


    • OmeKorpo
      OmeKorpo commented
      Editing a comment
      Niet dat ik een expert ben, maar kijk goed naar de bladeren, die vertellen alles wat je moet weten. Ik kweek zelf onder Full-spectrum LED (gewoon wittig) en als ik de plant eruit haal zie ik pas de kleur en de toestand goed. Was ook bang voor de hiite, heb ook 1 Runtz maar met 29gr in de tent 55%lv staan ze er raar genoeg supergoed bij, ik ventileer wel ietwat steviger maar dat gaat met een 92MM Noctua fan, die verzet geen bergen

      Er zitten een paar toppers hier op het forum die adhv foto's van je blad bijna exact kunnen zeggen hoe en wat. Volgens mij ziet die top er wel lekker uit!

    #4
    Wel benieuwd ook naar de smaak en beleving van die runtz. Hebben ze de warmte goed doorstaan?
    Ganja always does the trick.

    Comment

    Bezig...
    X