Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is het goed wat ik van plan ben?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is het goed wat ik van plan ben?

    Korting op 420shop
    hey,

    Ik wil mijn eerste kweekje maken,
    en heb al advies gekregen van mensen.
    Hij zij dat ik voor 1 plantje een hok moest maken van: 50x50x180.
    Nu ben ik eigenlijk van plan om 2 plantjes te nemen.
    Moet ik nu 100x50x180?
    Ik weet nog niet wat voor plant ik erboven ga hangen,
    wat is het slimst om erboven te hangen?
    Ik ben van plan om 2 computerfan's erin te maken, voor doorluchting(een voor invoer van schone lucht, een voor afvoer van vieze lucht)
    Dit wou ik vragen over de kast.

    Ik wou ook nog vragen of het slim is om 2 white widow erin te doen,
    of raden jullie andere zaden aan?
    Ik wil de plantjes voeding geven van de Top Grow Box Terra(bij dutch-headshop).
    Of hebben jullie nog goedkopere andere voeding die ook goed is?
    Ik wil het gaan doen in 11 liter potten.

    Bedankt voor het lezen,
    het liefst ook tips

    #2
    Re: Is het goed wat ik van plan ben?

    Op 50cm * 50 cm kun je 4 planten kwijt: er is dus geen enkele noodzaak om je hok groter te maken.
    Lamp: wellicht HPS van 100 of 150 watt met VSA. Deze lamp kan nog wel over een timer lopen in plaats van een schakelpaneel/relaiskast. Alternatief: 250 watt spaarlamp met de kleurtemperatuur van 2100 Kelvin.
    Afzuiging: softbox van 250 m3, met bijpassend koolstoffilter.(tenzij je bezoek op prijs stelt van de heren met een blauwe pet op). Alleen een computerfan zonder filter is vragen om moeilijkheden.
    Zaden: bij 1.80 m hoogte maakt het niet uit of je voor sativa's of indica's gaat. Misschien indica's, omdat die over het algemeen wat makkelijker te kweken zijn.

    Comment


      #3
      Re: Is het goed wat ik van plan ben?

      heel erg bedankt!
      kan ik goed gebruiken.
      is het nu al volledig illegaal om 2 wietplanten in huis te hebben?

      Comment


        #4
        Re: Is het goed wat ik van plan ben?

        Binnen kweken blijft absoluut verboden. Echter, tot 6 planten krijg je geen boete mits je bij ontdekking afstand doet van je planten en je kweekapparatuur en het je eerste vergrijp is. Dat wordt "sepot met afstandsverklaring" genoemd. Houd het voor de veiligheid op maximaal 5 planten, liever 4, zodat de woningbouwcorporatie je niet het huis uitzet.

        Comment


          #5
          Re: Is het goed wat ik van plan ben?

          k woon in alleenstaan huis,
          en gekocht, niet gehuurd.
          en ik dacht dat het in sommige gemeentes toegestaan was om 1 of 2 te kweken?
          Last edited by jointj; 5 January 2011, 14:58. Reden: moest nog iets bij

          Comment


            #6
            Re: Is het goed wat ik van plan ben?

            Die WW lijken mij persoonlijk iets te groot voor dat kastje.
            Over de voeding weet ik persoonlijk niet zoveel.
            En computerfans zijn goed om er verse lucht in te zuigen, maar voor afzuiging zijn ze barslecht .
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #7
              Re: Is het goed wat ik van plan ben?

              tentje kopen van minimaal 2 meeter hoog.400 watter erin.deze beschijnd 70 bij 1 meeter.passen perfect 2 specikuipen van 45 liter onder.500 cub softbox afzuiger en 500 of 700 cub filter.stekken minimaal 3 weken voorgroeien,en bij zaadplanten goed oppassen dat ze niet te hoog worden.mooie boxfan erin.lightmix kopen bij de growshop 100 liter.en flesje bio bloei en groei van biobizz.dat is biovoeding en hoef je niet aftezuuren.scheeld je hoop problemen en geld voor ph en ec meeters.gaat je minimaal 600 kosten maar dan heb je ook een mooi en stil tentje.en gaa je uitbreiden dan kan je hem als voorgroei en droogtent gebruiken.

              Comment


                #8
                Re: Is het goed wat ik van plan ben?

                @ Xtreme:
                trouwens,
                er staat bij afzuiging een softbox van 250 m3,
                moet dat niet cm3 zijn, hoop ik?
                en hoeveel gaat die afzuiging kosten?
                Last edited by jointj; 5 January 2011, 15:09.

                Comment


                  #9
                  Re: Is het goed wat ik van plan ben?

                  @ trumble trimmert:
                  ik wou het binnen de €250 proberen te houden.

                  Comment


                    #10
                    Re: Is het goed wat ik van plan ben?

                    kijk anders effe bij me verslagen.ik ben er gek op 2 planten onder 1 lamp.mooiste vind ik nog 4 specikuipen van 65 liter ,in een tent van 150 bij 150 cm met 600 watt erboven.dan kan je met goede stekken naa 18 dagen groei al in de bloei.en 400 gram is haalbaar,mits je je warme afblaaslucht goed kwijt kan.kan via schoorsteenkanaal of klein kiepraampje of pijp op het dak of door een gat in de buitenmuur.

                    Comment


                      #11
                      Re: Is het goed wat ik van plan ben?

                      budgetkweek kan ook.koop nieuwe 400 wattlamp.niet meer dan 50 euro betalen voor kompleet setje.koop de beste tydschakelaar die er is is omnitrex kost 12 euro of goedkoper .betaal niet meer dan 50 euro voor nieuw filter.en koop 2e hands softbox op marktplaats.rol zwartwitfolie kost 25 euro.zoek wat stevigebalken bij mekaar en bouw een frame van 150 bij 150 bij 200 cm.of kleiner maar in iedergeval 2 meeter hoog.wikkel het frame goed in met zwartwitfolie.wittekant naar binnen natuurlijk.en dan het bouwzeil ernog een keer omheen.nu heb je een mooi reflecteeren waterdicht hok.maak met houtenplanken opstaande rand in je zelfbouw tent en gooi er minimaal 25 cm growshop grond in succes ermee.

                      Comment


                        #12
                        Re: Is het goed wat ik van plan ben?

                        klinkt interresant.. alleen niet de ruimte voor 150 bij 150, en wil zo min mogelijk energie verbruiken dus liever 400 watt.
                        doe je 2 planten in 1 specikuip?
                        bedankt voor je reacties!

                        Comment


                          #13
                          Re: Is het goed wat ik van plan ben?

                          nee gewoon een per 65 literkuip.dus met 400 watt gaat 1 per 45 literkuip ook gewoon goed.wel moet je iets langer voorgroeien dan de gemiddelde wietkweeker.maar met goede stekken moet 20 dagen wel genoeg zijn op 1m2 met 2 planten.wel uitkijken dat ze niet te lang worden.maar als je ze in het begin niet te nat zet valt dat wel mee.bij mij worden ze gemiddeld 120 cm hoog.

                          Comment

                          Bezig...
                          X