Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van onder bewateren in 60x60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Van onder bewateren in 60x60

    Korting op 420shop
    Goedemorgen allemaal!

    Ik ben al dagen aan het zoeken en aan het lezen over het bewateren, 60x60 is krap, wil niets aanraken maar je moet met je arm teveel rommelen om goed bij de planten te komen. Als ik het goed las, is als je van boven waterde en naar onder overstapt geen probleem. Theorie die ik dan aanhang is de opbouw van zouten rondom de stam bovenin de aarde.

    Mijn manier is nu als volgt, en weet niet of die goed is. Uitgaande van alles waterpas, ik heb gister 2L afgezuurd water met voeding gewoon in de tent op de bodem gegooid. Daar zit zo`n waterdichte zak in, wat ik als dit prima is, wil vervangen door een mooie plastic bak uiteraard. Het is waterdicht en de potten zijn (veel te dure chique Intratuin) voorzien van een goede gatenstructuur in de bodem.
    Alles was na een paar uurtjes netjes droog op de bodem, en als ik voel is het vanaf 4cm diep toch goed vochtig. (als het vrijdag had geweest..... )

    Kunnen de drinkworteltjes het aan ineens van onder water te krijgen? Is er meer kans op rot op deze manier? Ik hoop hier ook mee dat het signaal dat de onderste bladeren een tikkie gelig worden op te vangen, daar ik inderdaad hiervoor water van boven EN rond de stam gaf, en misschien de afvalstoffen terugspoel de plant in.

    Correct me where I`m wrong please!!

    PS het zijn drie planten, Girl Scout Cookies, Runtz en Royal Gorilla. Ze lijken alledrie evenveel water en voeding te lusten maar ben geen expert.

    #2
    Als ik het goed las, is als je van boven waterde en naar onder overstapt geen probleem.
    Bij hele jonge planten kun je wel veranderen maar als ze al langer in de pot zitten kun je beter niet van methode switchen.
    Alles kan natuurlijk, maar ik ga uit van de meest optimale manier, en dan blijf je doorgaan met wat ze gewend zijn.

    Water geven doe je natuurlijk ook niet tegen de stam aan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • OmeKorpo
      OmeKorpo commented
      Editing a comment
      Dank voor je reacties altijd!

      Ik stop er dan mee, ik ben het wel met je eens denk ik. Dat van de stam had ik ooit gelezen, maar weet pas sinds een paar dagen de redenen en details

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Als je een gieter gebruikt kun je bijv. een stuk slang in de gieter steken.
      Ik gebruik een colafles voor de zaailingen. In de dop heb ik een gaatje geboord en daar een stukje 5mm slang in gestoken en met het lijmpistool en smeltlijm vastgezet.
      Tis maar een idee.

    #3
    Een plastieken buis zoals bv van elektriciteit , of kleine afvoerbuis kan wel helpen.
    dan giet je gewoon in de buis en die kan makkelijker “bewegen” in de krappe ruimte ipv u gieter.

    grtz

    Comment


      #4
      Was wel voor een 150L maar mss helpt het je

      20191108_125718.jpg
      20191111_210835.jpg 20191111_210815.jpg
      Attached Files

      Comment


      • OmeKorpo
        OmeKorpo commented
        Editing a comment
        Welke tent is dat? Dat zou precies in m'n paxkast pasten van ikea

      • WillyWally
        WillyWally commented
        Editing a comment
        GGT2x2.5
        Bestaat in Original en Shorty, enige verschil zijn de hoogte.
        Degelijke tenten enkel de deuropening is nogal aan de lage kant

      • OmeKorpo
        OmeKorpo commented
        Editing a comment
        Ow wist ik dit maar! Heb nu een 60x60 mammoth pro, ik zie inderdaad je probleem maar man dit had een perfecte maat voor mij geweest.Als je bij Ikea de schuifdeur-paxkast neemt passen er precies 2 in

      #5
      Ik ga eens pielen met de 3D printer denk ik, totaal niet nodig, maar hartstikke leuk. Sowieso overweeg ik de volgende keer wat meer "automation". Maar het is afhankelijk van hoe goed ze onder m`n zelfbouw lamp gaan met veel te hoge kleurtemperatuur. Anders ga ik die vervangen voor een LED Highbay en dan is het budget weer op

      Comment

      Bezig...
      X