Need sum help

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • paradoxm
    Expert Stoner
    Member
    • Nov 2010
    • 76

    #1

    Need sum help

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben pas net begonnen met het kweken van 2 plantjes .
    De plantjes zijn afkomstig van AK zaden. 99.9% fem.

    ik heb hier wat foto's.
    Bij de 2 plantjes is 1 blaadje gaan krullen en de onderste twee bladeren lijken net of ze helemaal geen spierkracht meer hebben
    Graag zou ik informatie willen om de plantjes snel te laten groeien en tevens heb ik een 250W lamp aangeschaft (Foto inbegrepen).
    Alleen natuurlijk als beginnende kweker en nieuweling op dit forum zou ik graag willen weten hoe ik die aan de praat krijg.
    De lamp en fitting en kap heb ik al.

    Alvast bedankt!,
    Paradoxm

    myshizzle 002.jpgmyshizzle 010.jpgmyshizzle 004.jpgmyshizzle 005.jpgmyshizzle 007.jpgmyshizzle 011.jpg
    Last edited by paradoxm; 16 January 2011, 15:49.
  • Natures Finest
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Dec 2010
    • 229

    #2
    Re: Need sum help

    Je hebt sowieso bij je bulb,fitting en kap nog een VSA nodig...een voorschakel apparaat. Voor de rest zou ik zeggen lees eerst het forum is goed door mss staat daar wel heel veel info die je kan gebruiken.
    Vind je plantjes er netjes bij staan..jah je eerste blaadje is aant afsterven maar das nie zo erg..

    Succes!
    sigpic

    Comment

    • paradoxm
      Expert Stoner
      Member
      • Nov 2010
      • 76

      #3
      Re: Need sum help

      maar die krul blaadjes zijn niet erg?

      Comment

      • bronwater
        Advanced Stoner
        Member
        • Nov 2010
        • 72

        #4
        Re: Need sum help

        en beter pak je lamp met een doek vast zodat je vettige vingers er niet inplakken
        ja een spiegelkap en vsa heb je nodig

        Comment

        • Barre
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • Feb 2010
          • 170

          #5
          Re: Need sum help

          jep, lamp mooi proper houden zodat er niets kan gaan verbranden eens je hem wat laat branden

          vsa heb je nodig om stroom op je lamp te begrenzen, kan dus niet rechtstreeks op het stroomnet

          niet te hard inzitten met dat gekrulde blad, komt wel goed. mss dat ondersteunen met stokjes weglaten, kweek je alleen maar zwakke stam mee.laat ze maar zichzelf rechthouden, s goede training

          Comment

          • paradoxm
            Expert Stoner
            Member
            • Nov 2010
            • 76

            #6
            Re: Need sum help

            op dit moment beschikt ik nog niet over de VSA.
            kunnen jullie een alternatieve lamp noemen die aan de kleurencode-eisen voldoet?

            Mocht ik de VSA binnen krijgen en ik wil deze lamp met kap ophangen boven mijn plantjes, op welke hoogte moet dit gebeuren en hoe kan ik dat berekenen?
            Met vriendelijke groet,
            Paradoxm!
            Last edited by paradoxm; 13 January 2011, 22:14.

            Comment

            • paradoxm
              Expert Stoner
              Member
              • Nov 2010
              • 76

              #7
              Re: Need sum help

              een plant begint een beetje sloom te groeien. heeft iemand hier een oplossing voor?
              bij beide planten zijn de onderste blaadjes aan het verleppen. Hoe kan ik dit tegen gaan?

              Hulp wordt graag aangenomen

              Groet,
              Paradoxm!

              Comment

              • pedro
                Son of the Bong
                MemberLucky Member
                • Aug 2009
                • 432

                #8
                Re: Need sum help

                Denk dat de enige oplossing is dat je er een lamp op zet. Een VSA kost niet veel. 250 Watt moet op 25 cm van de plantjes hangen. Een andere optie is TL met de juiste kleurcode.

                Grtjs,
                The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                Comment

                • paradoxm
                  Expert Stoner
                  Member
                  • Nov 2010
                  • 76

                  #9
                  Updeeeet

                  even een update van mijn twee plantjes.
                  de vorige foto's waren van 4 dagen geleden.
                  nu zijn ze zo:

                  andere vraag: gaan de plantjes niet kapot dan als je de 250 watt bulb op 25 cm van de plantjes zet?.
                  ik heb geen luxe irrigatiesysteem hè
                  vraag 2: wat kan er gebeuren als ik nu groeimiddel toevoeg. Stel dat dit oké is, hoeveel zal ik er dan bij doen?
                  Groet,
                  Paradoxm!

                  p.s. enig idee op dat blad op foto 2 dan aan het verleppen is tegen te gaan?

                  myshizzle 002.jpgmyshizzle 001.jpg

                  Comment

                  • pedro
                    Son of the Bong
                    MemberLucky Member
                    • Aug 2009
                    • 432

                    #10
                    Re: Need sum help

                    Een 250 Watt lamp hoort op 25 cm te hangen (400 W op 40 cm en 600 W op 60 cm). Als je plantjes op een growmix staan hoef je nog niet bij te voeden. In het andere geval kan je proberen een klein beetje groeivoeding te geven en afwachten hoe ze reageren.

                    Grtjs,
                    The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                    Comment

                    • lange1908
                      T.H.C. Master
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2010
                      • 543

                      #11
                      Re: Need sum help

                      Hey,

                      Kan het dat je bladeren nat staan op de foto? Je medium lijkt me ook zeer nat te staan... hoeveel water geef je?
                      Eveneens zoals pedro zegt: indien op grow-mix moet je de eerste tijd geen voeding geven...
                      wat de hoeveelheid voeding betreft: zie op verpakking voor verdunning, maar ik doe altijd minder dan ze voorschrijven, zelfs tot 50% minder! (int begin zeker)

                      Probeer ook ervoor te zorgen dat temp en vocht% niet te extreem schommelen.

                      Alles komt wel goed


                      Groeten
                      Last edited by lange1908; 17 January 2011, 17:52.

                      Comment

                      • paradoxm
                        Expert Stoner
                        Member
                        • Nov 2010
                        • 76

                        #12
                        Re: Need sum help

                        op dit moment doet een van de twee planten het al aardig. ben erachter gekomen dat ze gewoon wat langer licht nodig hebben.

                        ook wil ik erbij vertellen dat ik geen wortel complex of dergelijke voedingen heb toegepast. Alleen Terra-grow van 'Grow Pro'.

                        ik laat de lamp vanavond gewoon nog even branden (wel een iets lichtere, niet de hete (i.v.m. brand e.d.)) en dan kijk ik morgen gewoon even hoe ze eruit zien.
                        Ik las ergens op een of andere site dat als de plantjes 24 uur licht krijgen ze 15% of 30% sneller groeien. Klopt dit?

                        Nog een vraagje: Hoeveel water moeten de plantjes ongeveer per dag hebben dan?.

                        Na morgen upload ik wel weer wat foto's.

                        Greetz,

                        Paradoxm!

                        Comment

                        • paradoxm
                          Expert Stoner
                          Member
                          • Nov 2010
                          • 76

                          #13
                          Re: Need sum help

                          myshizzle 019.jpgmyshizzle 021.jpg

                          hier weer even twee fotoootjes na één nachtje vollop lamp aangelaten. hij heeft nu al iets meer dan 24 uur licht gekregen.
                          Graag jullie meningen!

                          (p.s.) lange1908, wat bedoel je precies met medium?
                          Let me know..

                          grtjz

                          Comment

                          • Barre
                            Chronic Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Feb 2010
                            • 170

                            #14
                            Re: Need sum help

                            Oorspronkelijk geplaatst door paradoxm
                            wat bedoel je precies met medium?
                            je aarde

                            Comment

                            • paradoxm
                              Expert Stoner
                              Member
                              • Nov 2010
                              • 76

                              #15
                              Re: Need sum help

                              okeoke,

                              kan iemand een mening geven over het medium dan?

                              ik heb trouwens geeneens van die klei korrels erin zitten
                              100% puree terra :O.

                              let me know if someone has an hint to make 'em grow any faster and better.

                              trouwens heeft iemand een plaatje hoe ik moet fimmen?
                              Volgens mij is dit effectiever als toppen.
                              of heb ik dit fout?

                              kan ik nu al beginnen met toppen/fimmen?

                              p.s. ik gebruik geen uber speciale voeding voor de plant. heb ook geen wortelstimulators gebruikt ofzo.
                              en ze zijn nu al een week of 4.

                              reactie plaatsen = reactie gegarandeerd terug. + I appreciate it

                              Comment

                              Bezig...