Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aarde droogt uit bij zaailingen : paniek!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aarde droogt uit bij zaailingen : paniek!

    Korting op 420shop
    Legal, doesn't make it better or right

    #2
    Spuit de grond nog eens nat en span wat vershoudheidsfolie over je potje de condensatie houd je grond vochtig?van het moment ze hun kopje laten zien folie eraf.
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • sounix
      sounix commented
      Editing a comment
      die folie oplossing was ik ook al aan het overwegen dus dit zal ik dadelijk toepassen, lijkt me een gemakkelijke oplossing + vermijd ook dat ik telken moet gaan watere en zo misschien teveel water geef
      thanks

      EDIT:
      grond is terug vochtig en de folie erover, nu stilletjes afwachten lijkt me
      Last edited by sounix; 18 September 2020, 22:05.

    • sounix
      sounix commented
      Editing a comment
      ik was er optijd bij, de plantjes zijn vandaag bove de grond gekomen
      als ze morgen mooi openstaan met hun eerste blaadjes verwijder ik de folie. bedank voor de snelle reactie

    #3
    spuit elke dag de aarde nat met een plantenspuit,niet zeiknat maar vochtig
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #4
      Ik neem aan dat je 1week a 3 dagen van te voren dus niet de aarde hebt ingewaterd?


      En zaad in normale aarde waarom niet light/ zaai en stek grond?
      autoflowers willen zeker in het begin geen voeding


      gr,
      Ricky

      Comment


      • sounix
        sounix commented
        Editing a comment
        de 15l pot is voorbereid met easy grow, dan kan je enkel water geven gedurende de hele groei van de plant (in theorie), het moest vochtig tot nat zijn maar niet kletsnat.

        de "normale aarde" is niet verrijkt met meststoffen ofzo.

      #5
      Ik gebruik jiffy tabs om te ontkiemen en voorgroeien. Dan direct in voorbewaterde lightmix.

      Comment


        #6
        Altijd eerst uw potten volledig inwateren.

        Comment


          #7
          Zorgt het inwateren niet voor compacte aarde en daardoor te wortels slechter erdoorheen kunnen?

          Comment


            #8
            na 3 dagen staan er twee van de drie mooi recht maar eentje heeft toch een trek gekregen van de droogte en warmte.
            Ik heb deze morgen toch een beetje water gegeven en we zullen wel zien. Maar het ziet er niet goed uit. Ze is al 2dagen als op de foto en er komt geen verandering in.
            Zolang ze groen ziet zal ik ze telkens wat vochtig houden maar ik verwacht er niet veel meer van

            Foto is getrokken vlak na het sproeien met plante spuit. het lijkt er erg nat maar dit is het niet
            dood.JPG

            Legal, doesn't make it better or right

            Comment


              #9
              Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika View Post
              Zorgt het inwateren niet voor compacte aarde en daardoor te wortels slechter erdoorheen kunnen?
              Aarde mengen in een speciekuip, water erbij. Kwartiertje wachten en alles goed door elkaar mengen. Als het vochtig genoeg is potten vullen. Niet eerst de potten vullen en die water geven, dan klinkt de aarde idd in. Niet als je alles goed door elkaar mengt voor je begint.

              Comment

              Bezig...
              X