Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij bouwen kast. ventilatie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp bij bouwen kast. ventilatie

    Korting op 420shop
    Hallo beste leden.

    Ik heb besloten een oude computerkast om te bouwen De maat is 46-95-120cm. Alleen zit ik met wat vragen, Er komt een koolstof filter in de kast te hangen en de afzuiging wil ik in de bovenste cabine monteren ( Zie foto ). Hiervoor gebruik ik een can filter met daarop deze afzuiger. Nu vraag ik mij af hoe ik het beste mijn ventilatie kan regelen. Als ik pasive lucht gaten maar, waar moeten deze dan komen. ( ik kan ze evt in de bodem maken met een raster een een koolstof filter lapje voor stof en dergelijke.

    Ook zit ik er aan te denken om een extra filter waar ik nog een buisventilator op aansluit maar deze laat ik lucht in de cabine blazen ipv afzuigen door het filter ( is dit een goed idee ?)

    Verder wil ik gaan werken met spider farmer lampen 2x de 100watt. ga ik de binnenkant bekleden met diamant mylar folie en maak ik zelf een scrog net voor de planten. De planten die ik ga groeien gaan 2 of 3 autoflowers zijn. Wat zouden jullie aanraden?

    Graag ontvang ik jullie tips hoe ik het beste mijn kast kan inrichten zeker op gebied van de ventilatie

    20201012_131804 (1).jpg20201012_131948.jpg


    Groeten king green

    #2
    Leuk projectje
    geen autoflowers voor scrog! Deze kan je niet zelf ik bloei zetten.
    voor de inlaat zou ik passieve invoer gebruiken ongeveer 4x je uitlaat diameter!

    gr,
    Ricky

    Comment


    • king green
      king green commented
      Editing a comment
      He Rickysticky, Je hebt gelijk ik weet niet waarom maar ik keek naar https://www.youtube.com/watch?v=7Cq2sVAIEWc&t=12s en dacht dat die een scrog gebruikte voor zij autos, maar dit was een ander filmtje. Beetje jammer van mijn nieuwe pvc buizen XD

      Wat bedoel je precies met passieve invoer moet 4x de uitlaar diameter zijn? Wat moet ik precies meten?


      Gr,
      green

    #3
    Als de uitlaat 120mm is moet je echt wel 4 a 5x 120mm inlaten hebben zodat je niet het hele zooitje vacuum trekt.

    je moet wel iets onderdruk hebben zo komt de 'geur'niet naar buiten om je filter heen!
    dus je meet het gat van je filter dat is je uitlaat!

    gr,
    Ricky

    Comment


    • WillyWally
      WillyWally commented
      Editing a comment
      4-5 keer ?

    • king green
      king green commented
      Editing a comment
      Ahhh zo, bedankt dat helpt mij al een stuk verder. Ik zit echter nog met een vraag en hopelijk kan je die ook beantwoorden. Naar welke soort buisventilator en filter moet ik kijken voor mijn kast. Hoeveel capaciteit moeten ze hebben? hier kom ik namelijk niet helemaal uit.

      Onder plaats ik een foto van hoe ik het waarscheinlijk wil hebben. De 2 inlaten op de boven wil ik van die roosters inmaken die je ook dicht kan doen. Zo heb ik naar mijn weten meer controle straks.

    #4
    ok ventilatie: boven via koolstof filter eruit. je hebt een filter nodig die waarschijnlijk niet in het bovengedeelte gaat passen, zoals king green al zegt qua inhoud. ik zou die filter inbouwen, de afzuiging kan je wegzetten, hier moet gewoon een slang naartoe en die kan je zolang maken als je wilt. de stelregel is volgens mij de inhoud in kuub x 1,5 is de filter die je minimaal moet hebben.
    natuurlijk voor de geur he, intresseert je dat niet dan kan je ook gewoon een pot met ona gel neerzetten. dat werkt zo goed dat als je een hijs neemt van een joint, deze uitblaast in een wcrolletje met deze gel dan komt die er schoon uit. je ruikt niks. wel buiten je kast zetten.


    onderkant buitenlucht erin. ( buisventilator werkt geweldig en als je die vanonderen in kan laten blazen is dat volgens mij perfect.)

    ventilatie in je in dat kastje mooi doen met cpu ventilatoren. op verschillende hoogtes hangen voor de circulatie.

    een filter voor aanzuiglucht van buiten zou ik niet doen, kost alleen maar geld terwijl een koolstof doek bij het uiteinde gewoon goed is, houd alles insecten gewoon tegen en de lucht gaat er gewoon doorheen.

    waarom verf je de binnenkant niet gewoon met witkalk. weert insecten en is het reflectiefste wat er is. google het maar eens

    Comment


    • king green
      king green commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tips. Ik ga het filter inderdaad in de kast plaatsen. hoop eigenlijk dat ik een buisventilator kwijt kan in het bovenste gedeelte.

      Weet jij ook welke ik nodig heb en welk filter ik het beste kan gebruiken?

      Wit kalk is lastig te krijgen. kan grontverf ook. Wou namelijk mijn diamant folie met spraylijm vastmaken aan het hout. Is dit slim of zeg je kan je beter neit doen

      Cheers,
      Green

    #5
    20201013_102647.jpg

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Al nagedacht hoe je de kast lichtdicht gaat maken? Das altijd wel lastig

    #6
    Of je houdt alle leidingen recht wat voor minder weerstand en meer ruimte zorgt?

    even snel een tekening oder het werk voor je gemaakt...
    16025784026026359719704373699646.jpg

    gr,
    Ricky

    Comment


    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Zie net je vraag over de m3/uur
      Ik zelf heb een boxafzuiger 250m3 en een filter 250m2. Filter altijd wat groter houden dan de afzuiger.

      In mijn geval draai ik nooit op 250m3 dus vandaar.

    • king green
      king green commented
      Editing a comment
      Goedenmorgen Rickysticky,

      Ik heb is zitten zoeken online. Als ik deze buisventilator ( https://www.spirototaal.nl/buisventi....html?___SID=U ) haal en deze koolstoffilter https://www.spirototaal.nl/can-lite-300-pl.html . Dan kan ik aardig uit de voeten ofniet?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dit zou ik doen ja, bovenin die cabine. In de bodem flink wat gaten maken, stevig genoeg houden voor een lamp.
      Geen knikken in de leidingen, perfect

    #7
    buisventilator is prima hoor, meer dan genoeg voor wat je hebt.

    https://www.google.com/search?q=witk...790976566094_0
    witkalk zat.

    ik zag dat je je spiegelwanden wilde lijmen. dat kan natuurlijk ook netals dat je alle naadjes in je hok ook goed moet afkitten is dit natuurlijk ook een mooie optie.
    witkalk is een wat intensievere methode aangezien je om de 2 kweken opnieuw moet verven maar goed ik vind het geen probleem. wel even goed laten ventileren als je alles plak lijm en kit. zeker een dag, er zitten vele giffen in dat soort toepassingen.

    gaat een mooi kastje worden als ik het zo bekijk. (en witkalk is geen grondverf.)

    Comment


    • king green
      king green commented
      Editing a comment
      Ik vond het inderdaad ook op google. Maar kan het niet vinden bij de bouwmarkt.

      Als k toch ga werken met de folie samen met de spray lijm. Als ik het hok dan klaar heb en alles staat aan. komen er dan geen giftige dampen vrij?

      welke buisventilator is volgens jou geschikt.

      GR,
      Green

    #8
    over de lijm en stoffen die er vrij komen heb ik geen idee joh,
    ach als je sileconen kit gebruikt om alles af te kitten krijg je de zuurgraad er natuurlijk ook uit echter reageert dat niet op hitte. zou je even moeten kijken hoe of wat.
    hoe dan ook is witkalk beter reflecterend dan welke je ook gebruikt, als je overgaat zit je natuurlijk weer met die irritante lijm resten. kijk zelf even wat je voorkeur hebt.
    en online laat ik het ook komen, kost geen drol tegenwoordig. eerst grondverf wit eroverheen en dan je witkalk. ik sfeer erbij

    degene die jij hebt voor de afzuiging is goed, lekker houden zo denk ik. De manier van montage kan directer maar het is lucht wat je verplaatst dus dat hoeft geen probleem te zijn met diverse bochten erin.

    voor aanzuiging heb ik deze gekocht:
    https://www.ventilatieshop.com/blaub...yABEgJhMvD_BwE

    die schuif je gewoon tussen de buizen in en voert als een ventilator in de buizen je verse buitenlucht aan. ik heb zelf een goedkopere versie maar google maar op een tussenbuis ventilator op de groote van je invoerbuis.

    Comment


    • king green
      king green commented
      Editing a comment
      Ik ga even nadenken wat ik ga doen kwa de binnenkant. thanks voor de tip.

      De aanzuiging ga ik pasive gaten maken (zie foto hierboven) of moet ik een aazuiging in de kast hebben?

      Gr,
      Green

    #9
    Mooie kast.

    M'n handen jeuken

    Comment


      #10
      ik gebruik 2x de sf1000, zie mijn kweekverslag, misschien heb je er wat aan mooi kastje btw!

      Comment

      Bezig...
      X