Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tijdsduur vraag: 20/4 - 18/6 - 12/12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    tijdsduur vraag: 20/4 - 18/6 - 12/12

    Korting op 420shop
    Ik lees hier wat af. prachtige kennis waar ik veel uit kan halen en daardoor dan maar een account gemaakt.
    nu is mijn vraag over de lichttijden.
    daar waar ik heb geleerd dat na het ontkiemen de tijdsduur op 4-20 of 18-6 moet staan en op het moment van de 3de node het overzetten op de 18-6 (groei) discipline te zetten.hierna moet je je bloei op 12-12 zetten.

    nu las ik hier dat een haze type, ik kweek haze berry, ook vanaf het zaadje op 12-12 kan.
    ik heb feminished seeds.

    klopt dit of lees ik dat verkeerd?
    als dit klopt, wat is het voordeel of het nadeel van mijn tijdschema?

    #2
    Zaai / groeien 18/6

    bloei. 12/12

    Comment


      #3
      die twijfel he hahaha dank voor de bevestiging

      Comment


        #4
        Je kunt zeker direct op 12/12 beginnen. Dan gaan ze direct in de bloei en zullen ze erg klein blijven. Een hoofdtop per plant.
        Zoek maar eens info over een SOG, een Sea Of Green

        Hazejes zijn lange bloeiers en ze kunnen wat groot worden, maar het kan bij elke soort.
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


          #5
          Of ze gaan erg strekken omdat ze tijdens de groei maar 12 uur licht krijgen
          Ze groeien toch altijd tot 6-7 nodes. Daarna zijn ze pas "volwassen", en kunnen ze voorbloei gaan tonen.

          Haze Berry is een kruising tussen SSH en Blueberry, dat zijn zo'n beetje tegenpolen qua groei.
          Niet zo vreemd dus dat de F1 die ze verkopen twee tegengestelde pheno's laat zien :
          • short, compact, fastly blossoming, indica-dominant Phenotype #1
          • long, stretched, slowly blossoming, sativa-dominant Phenotype #2
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • patty2thaB
            patty2thaB commented
            Editing a comment
            ja dat was mijn idee ook, moet zeggen dat ik de types niet helder had maar inderdaad, boven het net kan ik die mooi buigen om ze op hoogte te houden.

            wat ik nu doe is de zaailingen 20-4 geven tot de 2de node.
            daarna over op 18-6 en bij de derde node het net eroverheen en toppen
            zit ik zo op een goed schema?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Dat is een keuze. Er zijn kwekers die het zo doen.
            Ik laat ze langer groeien, top bij de zevende node en haal meteen de twee onderste nodes weg. Later kan er eventueel nog een node onderaan weg.
            Reden is dat de onderste node altijd minder ontwikkelt. Ik neem de volgende ook mee omdat ook die iets minder gaat.
            De derde van onder kijk ik even aan. Groeitie snel en heb ik ‘m nodig. Zo niet dan gaat die er ook nog af.

            Maar dat is 1 van de vele manieren.
            Na verloop van tijd heb je je eigen voorkeur.

          #6
          er zit wel wat in je verhaal over de 6de of 7de node. grappig is dat ik ook idd de onderste 2 of misschien wel 3 weghaal...
          ik ga er eens over nadenken want het klinkt uitermate logisch dat je 6de of 7de node beter is ontwikkeld als die derde...

          bedankt

          Comment

          Bezig...
          X