Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Easy2Grow - Biotabs - Lightmix of coco

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Easy2Grow - Biotabs - Lightmix of coco

    Korting op 420shop
    EFADEB1C-9154-4433-9973-AE87CD404C8F.jpegCheers guys,

    Hopelijk iedereen gezond en wel!

    ik ben mijn 2de kweek setup aan het voorbereiden maar zit met een doorslaggevende vraag: welk medium..

    Easy2grow 4x 8,5L potten met Airdomes
    Sf1000 (100Watt) LED-kweeklam
    Last edited by Greenostino; 19 October 2020, 15:06.

    #2


    tis een iets ander systeem, maar de tips zijn misschien wel toepasbaar.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      QnQ Thanks man.
      had deze al gezien.

      Mijn vraag is meer:

      - Coco en Biotabs of slow release fertilizers proberen? Op autopot/easy/grow
      - Lightmix plagron fluffy maken en Biotabs proberen op auto/pot easy2grow?

      biotabs overboord gooien en gewoon :
      - Coco en Coco A en B Voeding geven met wat cal/mag in autopot/ easy2grow?

      - Easy2grow overboord en gewoon in Smartpot 15L met lightmix en Biotabs

      Mijn eerste kweek ging zo de mist in en wil deze zeer goed voorbereiden en mij ondertussen inlezen hehe en dan go with the grow :p

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Coco a + b en cal/mag, maar wel goed blijven meten.

      #4
      Als je die autopots onlangs hebt aangeschaft, hebben ze de (upgrade) aquavalve5,

      AQUAvalve5 heeft een revolutie teweeggebracht in de manier waarop biologische meststoffen automatisch kunnen worden gegeven met AutoPot bewateringssystemen. Voor het eerst is het mogelijk om op een eenvoudige manier biologische meststoffen en/of additieven op te lossen in het reservoir van ue AutoPot systeem. Wat voor een meststof u ook wenst te gebruiken, de keuze aan minerale en biologische meststoffen is nu vrijwel onbeperkt in AutoPot systemen.

      gekopieerd, bron:

      https://www.autopot.nl/assortiment/autopot-aquavalve5

      Je bent dus niet afhankelijk van biotabs alleen.
      Coco's weet ik te weinig van en gevoelsmatig zou ik voor aarde gaan (50% aarde 50% perliet)
      Heb ook 'comments ' gezien over de airdomes op YouTube waarbij ze de luchtslangetjes vervangen door luchtsteen voor beter resultaat.

      ​​​​​​​succes
       

      Comment


        #5
        Bedankt voor de tips!
        Rreppellsteeltjam dus jij zou voor Coco premium gaan en voeden met Coco a+b en wat calmag.

        Hoe zou jij voeding toevoegen in het 47L vat?
        per 5L oplossing maken en zo vullen?
        Ph meten in het vat en de trays - en PH afstemmen van het volledige vat?

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          2 vaten nemen, in de ene klaar maken, daarna overpompen.
          Het water moet regelmatig helemaal worden vervangen, als je een circulatiesysteem gebruikt

          Ph loopt de eerste 24 uur op, als je die dan weer afzuurt blijft ie vrij stabiel, vandaar 2 vaten.

          Ook waterstofperoxide toevoegen, 0.1 ml per liter, voor witte wortels en tegen algen, ook lichtinval voorkomen.

          Circulatiepompjes heb je ook nodig in beide, aquariumpompje 50/100 liter, het water moet in beweging blijven.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
      Bezig...
      X